Geen 32bit kleuren bij het afspelen van films

Pagina: 1
Acties:

• WesleyVH
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-10-2023
Hoi,

Ik heb een leuk probleem. Als ik een film wil afspelen (met of zonder speciale codecs) in Media Player, PowerDVD, VLC, ... spelen de films precies af in 256 kleuren (of minder). Hierdoor is het filmpje zogoed als niet te bekijken.

Het raren is dat het alléén bij het afspelen van films is. Dus niet bij het gewoon werken met de pc of het spelen van een spelletje. (Windows XP staat trouwens op 32bit kleuren).

Heb ook al vanalles geprobeerd: andere codecpacks geinstalleerd terug weggedaan, verschillende spelers geinstalleerd, MP 10 terug weggedaan, maar niets helpt. Heb al gezocht op internet maar vind niet echt iets dat mij kan helpen. Weet ook niet goed naar wat ik moet zoeken. |:(

Iemand enige raad voor mij? (Buiten dan mijn raam openen en mijn pc buiten gooien).

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-08 15:56
Als je windows op 16 bit zet en dan wat probeert af te spelen.. Of werkt dat ook niet? :/

Raar probleem trouwens.. :'(

[ Voor 17% gewijzigd door the-edge op 11-08-2005 16:19 ]

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-04 16:06
Andere drivers proberen? Zowel videokaart als eventueel chipset drivers...?

Is dit trouwens altijd zo geweest of is dit pas sinds kort?

Anders is format C: waarschijnlijk nog wel een oplossing.

[ Voor 43% gewijzigd door Johny58 op 11-08-2005 16:22 ]

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

als je een videokaart hebt van nvidia en je gebruikt de 77.xx drivers zou ik wat beter zoeken hier op GOT.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

dxdiag al eens een inspectie laten uitvoeren?
HW overlays staan aan?
HW acceleration aan?

Verwijderd

je download driver: 77.76/77 . Of je doet dit:

rechtermuisknop op bureablad -->tabblad instellingen-->geanvanceerd-->tabblad van je videokaart GEFORCE XXXX--> klik dan op Kleurcorrectie --> en dan druk je bij de uitklapbaar menu op ALLE en dat menuutje staat onder : Kleurwijzigingen toepassen op -->Dan kijk je onder het zwarte vierkant en daar staat: Kleurprofiel en daaronder klik je op het menuutje en zet je hem op: Geanvanceerde Modus en dan toepassen en dan ok ..

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2005 16:32 ]

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 16:19

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik heb hetzelfde probleem, maar het is niet over gegaan met drivers deinstalleren en de andere erop zetten. Zelfs de standaard MS drivers doen dit ook.

Ik heb een MSI FX5500 kaartje. Niet voor games, maar wel af en toe een DVD of ander filmpje.

Verwijderd

superduper schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 17:21:
Ik heb hetzelfde probleem, maar het is niet over gegaan met drivers deinstalleren en de andere erop zetten. Zelfs de standaard MS drivers doen dit ook.

Ik heb een MSI FX5500 kaartje. Niet voor games, maar wel af en toe een DVD of ander filmpje.
Kijk dan mijn post..

• WesleyVH
Voor alle duidelijkheid:

Windows: Windows XP SP2
VGA: nVidia GeForce FX5200 (Asus)
Driver VGA: Laatste nieuwe driver die ik kon vinden op de site.

Heb de problemen gekregen na een herinstallatie. (En herinstalleer regelmatig computers maar heb dit probleem nog nooit voor gehad)

@Rusuf-Seal: Ik zal het morgen eens proberen, ik hou jullie op de hoogte

• WesleyVH
Iderdaad, de problemen zijn opgelost door de instellingen te wijzigen van de nVidia driver.

Merci voor de hulp
Pagina: 1