Toon posts:

CPU niet hoger dan 84% load!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een nieuw systeem gebouwd met P5AD2, 3.0 Ghz presscot en 2 * 512Mb ddr2-pc6400 dual channel geheugen. Bandbreedte zat zou je zeggen...

Als ik een realtime preview draai in Adobe Premiere blijft de proc op zo'n 60-70% hangen en als ik windows media encoder gebruik komtíe niet boven de 80% :| Op andere systemen zou je onmiddelijk 100% belasting krijgen.

Ik heb dit nog nooit meegemaakt en kan ook geen verklaring vinden. Het systeem loopt afgezien van het langere wachten, verder als een zonnetje....

Iemand enig idee?
A.

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 11:28
Heeft dat ding geen ongebruikte hyperthreading waardoor een aantal %'en ongebruikt blijft?

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Verwijderd

Probeer eens een programma die je CPU op 100% belasting houdt, zoals een distributed computing client. (zie sig voor download locatie)

Je hoeft in principe niks in te vullen om even te testen.

Via http://www.distributed.net/speed kan je dan ook nog kijken of de benchmarkresultaten enigszins normaal zijn voor je CPU.
Hiervoor moet je even de client laten draaien tot 1 of 2 pakketjes klaar zijn terwijl je verder niets doet, en kijken wat voor snelheid (Mkeys/s of Mnodes/s) wordt aangegeven.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2005 16:46 ]

Verwijderd

of zet je processor affinity van je taak eens op een cpu, dan zal een thread wel naar 100% load gaan.

Dit is redelijk standaard hyper threading gedrag denk ik zo.