Toon posts:

[Director + Html] Director shockwave en targetlinks?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nieuw op dit forum, dus zal me maar even kort voorstellen: mijn nick is Aeris, ik ben 18 jaar, studeer multimedia vormgeven op het grafisch lyceum als voorbereiding op graphic design bij een game-studio.

Nu mijn vraag (en ik heb vrijwel de hele dag gezocht naar oplossingen maar ik kom er zelf niet uit):

Ik ben bezig met een site, waar de layout van vaststaat in een table. In deze table zijn er 2 cellen, ik noem ze 'Menu' en "Room" (dat is het echte ID)

Cel 'Room' is een Iframe, en in Cel 'Menu' bevindt zich een shockwave menu; het is de bedoeling dat de pagina's geladen worden in de Iframe.

Als ik op de link in mijn shockwave menu klik, krijg ik dit bericht:

"Kan file://E|/files/projects/sites/SP_systems/nav/..%2fpages%2fBio.htm niet vinden. Controleer het pad of het internet-adres."

Dit bericht verschijnt 2x en dan, wonder! Verschijnt mijn bio.htm pagina in een nieuw browser scherm met als pad: E:files\projects\sites\SP_systems\pages\Bio.htm

Het verschijnt dus niet in my Iframe id=”Room”

De code in mijn director bestand op 'mouseup' is deze: goToNetPage "../pages/Bio.htm", "Room"

Het beste is dat het hele E:\files\projects\sites\SP_systems in de url eigenlijk niet van belang is, aangezien SP_systems de rootmap is.

Wat heb ik fout gedaan, en hoe krijg ik het zover dat mijn links gewoon in de Iframe openen?

Mijn software = 1 Dreamweaver MX, 1 Director 8.5.

Alvast bedankt voor de hulp :)