Nieuw MCE systeem komt niet uit standby door hauppauge 500TV

Pagina: 1
Acties:

• Redlion
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06-2024
Nieuw MCE systeem komt niet uit standby door de hauppauge MCE500 tunerkaart

Het probleem was dat wanneer ik met de afstandsbediening de pc in stand-by (S3) zette en vervolgens weer aanzette ging dit goed, maar wanneer ik dit nogmaals deed kwam de pc niet meer op, de ventilators gingen wel draaien, maar ik kreeg geen beeld, en ik hoorde ook geen foutmeldingen of geluid dat de pc opkwam, pingen vanaf een andere pc lukte ook niet, dus kan er worden geconcludeerd dat de pc vastloopt. Vervolgens nog allerlei dingen geprobeert zoals met dumppo.exe van Microsoft, ook dit werkte niet. Vervolgens alles losgekoppelt en geprobeert door één voor een de hardware onderdelen weer toe te voegen en wat bleek het probleem wordt veroorzaakt / doet zich alleen maar voor wanneer de MCE 500 Hauppauge tv-tunerkaart in het systeem zit. (Dit alles ondervonden door trail-en-error en veel forums afzoeken...)

Vervolgens toen ik wist wat het probleem was heb ik de drivers van de asus chipset geupdate, de hauppauge drivers en de bios heb ik geupdate naar de versies zoals hieronder beschreven, op dit moment heb ik géén idee wat ik nog kan proberen?!?

Iemand een idee?

Bijvoorbaat dank,

Charl

Configuratie:
AMD Athlon 4400+
Asus A8N-SLI
2 GB Corsair geheugen
Leadtek 6600 GT TH
250 GB Sata Hitachi
Tagan 480W
MCE 500 Hauppauge tv-tunerkaart
Microsoft Remote Control (USB)
Windows Media Center 2005 NL

Geprobeerde BIOS versies:
1009 :Mee geleverd op installatie cd
1010
Beta 1011.2

Asus chipset drivers:
4.58 :Mee geleverd op installatie cd
6.65 :Chipset_WINXP32_V665

Hauppauge drivers:
2.0.30.23074 :WinTV-PVR-150500MCE_2_0_30_23074_WHQL
2.2.0.30.23159 :pvr150_22_0_30_23159

Verwijderd

Van een via google gevonden forum:
Pre MCE install:
flash de bios naar de nieuwste versie
BIOS in power sectie: zet de suspendmode van 'auto' naar 'S3'
Disable APM (misschiens niet strikt noodzakelijk)
Zet beide! jumpers voor USB12 en USB34 op het MOBO voor USB wake-up van 5V naar 5Vsb (standby spanning), slechts een jumper omzetten werkte niet (ongeacht op welke usb poort de remote zit)

dan de geberuikelijke installatie (MCE, Windows Update, Drivers,....)

Post MCE install:

Registry hack: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;841858 zodat hij niet alleen in S3 gaat via de remote maar ook weer er uit komt! (Reboot na wijziging)
Controlpanel: Energiebeheer time to suspend instellen (op andere fora staat rebooten na wijziging maar bij mij werkt het onmiddelijk en goed)
Hardwaremanager: Bij de USB hostcontrolers, tabblad geavanceerd 'USB foutdetectie' uitvinken anders kreeg ik na een resume hier een 'Stroompiek' foutmelding die na wat gegoogle een XP-SP2 probleem te zijn en geen echt hardware probleem.
Belangrijkste info is denk ik http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;841858 aangezien de beschrijving getiteld is: "Description of how to enable the S3 system power state for standby when USB devices are armed for wake"

• Redlion
Bedankt voor je snelle reply Floppus!

Alleen de tip van foutdetectie uitschakelen bij je usb-controller was nieuw voor mij, de rest had ik al geprobeert, maar toch bedankt voor de tips! Ik heb het geprobeert, maar veranderde niks aan de situatie, ook heb ik de patch Q895678_xpmce_sp2_x86_NL.exe weer opnieuw geïnstalleerd omdat die eerst nadelig werkte voor mij, maar nu merk ik na installatie van deze patch geen veranderingen. Dit alles steeds weer na een reboot geprobeert, maar geen nog steeds geen oplossing van het probleem?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Misschien dat een BIOS-update helpt. Er staat namelijk wel van alles over S3, alleen niet precies wat jij beschrijft. Maar het zou kunnen helpen. Ik zou wel 1008 nemen en niet 1009 of 1010, want dan moet je aardig wat drivers vernieuwen.

http://support.asus.com/d...load.aspx?SLanguage=en-us

• Redlion
Nog steeds geen succes :'(

Uit wanhoop ook 2008 geprobeert maar geen succes...

De nieuwste bios update is ondertussen ook uit beta stadium 1011, maar ook dit lost het probleem niet op....

Mijn chipset drivers zijn ook vernieuwd naar de nieuwste versie zoals beschreven in de openings thread.

Iemand nog enige tips of ideeën???

• fmulders
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-12-2024
Hallo,

Eeen beetje late reactie, maar misschien heeft iemand er nog wat aan.
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Bij mij werd dat veroorzaakt door de videocodec icm de hauppauge MCE500.
Andere codec gebruikt, probleem opgelost.

Groeten Frank

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-11-2025

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Nog een late reactie, maar ik kamp dus ook met dit probleem. Video codec aangepast Frank? Welke videocodec bedoel je daarmee?

Heb de Hauppauge MCE500 al eens in een ander slot geprobeerd, fans gaan aan maar geen beeld. HD maakt ook wat ratelende geluiden die hij ook maakt als je in de bios zit. Zonder MCE500 werkt S3 standby prima!

Mobo: Asus K8U-X

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Is dat ding misschien op een USB poort aangesloten?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Daylights

Daylights

Die bestaan wel, maar de MCE500 is bij mij gewoon een interne kaart.

Hauppauge had als eens aangeraden een van de 2 tuners uit te schakelen, ook dat werkt helaas niet.

• Daylights

Daylights

Ok, iemand die dan wel een MCE 500 heeft (evt. icm Asus plank) die wel uit S3 standby komt?

• Daylights

Daylights

Ok, ben er al uit. Zit echt iets in het moederbord, heb het hele zooitje op een andere plank geprobeerd en dan gaat het wel goed.

• ngumi788
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-07-2022
Ik heb een Asus Xpresso barebone met een 500mce die goed uit de S3 komt.

Verwijderd

Dit is een probleem van de aansturing van de chipset die de PCI bus regelt. Je mainboard gooit alle spanning van de PCI sloten af, terwijl dat niet wenselijk is.
De Hauppauge kaart moet nl. bij het uit stand-by komen van je PC nl nog een stukje firmware gaan laden.
Dit lukt niet omdat er geen spanning op de PCI bus is.
Zelf heb ik een Gigabyte socket 939 mainboard met exact hetzelfde probleem. Driver update van de PVR500 kaart heeft absoluut geen zin.
Misschien inderdaad een BIOS update.
Mar zoals je zelf al hebt geconstateerd zul je een ander MOBO moeten proberen.
Het is of een ander MOBO of wachten op een bios update !!!

Verwijderd

Ik had precies hetzelfde probleem met mijn pvr-500 kaart.
(op een asrock a8x-m moederboard.)

Uiteindelijk na veel ge"tweak" heb ik iig. voor mijn bord de oplossing gevonden in het in je bios aanzetten (bij de ascpi settings) van wake up on PCI.
Dat zorgt ervoor dat de PCI bus stroom blijft houden.

Enige nadeel was wel dat de pc eerst direct weer aanging zodra ik hem in standby zetten omdat de wifi kaart (pci) nog iets van signaal gaf/ontving. Maar toen ik die in power save mode had gezet. Had ik wel normaal wifi signaal. Maar zodra de PC is stanby ging. Ging de wifi kaart op non-actief.
Pagina: 1