Toon posts:

Mac Toetsenbord wil niet via KVM Switch?

Pagina: 1
Acties:
  • 370 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij wat wijzer maken?

Ik heb net namelijk een USB KVM Switch aangeschaft zodat ik nog maar een monitor, muis en TB hoef te gebruiken, voor mijn iBook en XP PC
Nu wil ik natuurlijk wel mijn Apple TB blijven gebruiken, maar daar heb je hem!
De ingang op de KVM Switch voor muis en TB is PS2, dus ik zo'n verloopje gebruikt (groen en paars, je weet wel), maar het TB werd niet herkend.
Als ik echter m'n Logitech TB er aan hang, wel......

Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe of wat ik nodig heb?

Een beginnende iBooker.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Uhm wat doet een USB KVM switch met PS2 poorten?
Dat heeft mijn Sitecom niet dus daar kan je gewoon een USB toetsenbord aankopen.

Ik denk dat je een verkeerde hebt gekocht :)

Alle proemn in n drek

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-02 14:34
Ik heb hier persoonlijk ook een USB KVM switch maar daar kunnen ook nog gewoon een PS2 muis en toetsenbord op. (een simpele Sweex USB kvm switch) http://www.sweex.com/product.asp?pid=450 De bekabeling naar mijn pc is gewoon een simpele USB kabel en een simpele monitor kabel. Scheelt weer PS2 draden :P

Ik had eerst ook problemen met mijn toetsenbord echter ik moest bij mij USB keyboard in de bios nog aanzetten.

edit: Ik heb toetsenbord gewoon in de PS2 poort op de switch zitten en me muis in de usb poort van de switch. Alletwee in de usb poorten kan ook.

[ Voor 15% gewijzigd door Cave_Boy op 11-08-2005 16:07 ]

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:12
Die USB verloopstekkers zijn specifiek gemaakt voor een merk/type toetsenbord en zijn absoluut niet universeel..

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik heb een andere soort KVM Switch (ook eenvoudig van Sweex), n.l. deze: http://www.sweex.com/product.asp?pId=458
Aan de Switch zelf moet ik dus een ps2 muis en TB hangen, maar zoals gezegd werkt dat wel met mijn Logitech TB waaraan ik dan zo'n (paars)adaptertje heb zitten, maar niet met mijn Mac TB, waaraan ik datzelfde adaptertje dan probeer.

Hoe los ik dit dan op met de hierboven 'gelinkte' Switch? :?
Zijn er speciale adapters om een Mac TB aan te sluiten op een Windows ps2, of heb ik een driver nodig of zo?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2005 20:01 ]

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
mad-dog schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 16:38:
Die USB verloopstekkers zijn specifiek gemaakt voor een merk/type toetsenbord en zijn absoluut niet universeel..
Uh? Sinds wanneer is PS2 geen standaard meer dan? En USB? Want wat je zegt lijkt me zeer onwaarschijnlijk....

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Verwijderd

Topicstarter
Als die adapters om een USB TB op een PS2 aan te sluiten standaard zijn, waarom werkt het bij mij dan niet met m'n Mac TB?

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

ik ken die ellende ook van de Logitech muizen, die 'dongles' werken echt puur en alleen met de logitech muizen en tobo's... voor mijn USB shizzle heb ik een USB switch gekocht...

Deze plek is te koop.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:12
Zwerver schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 19:59:
[...]

Uh? Sinds wanneer is PS2 geen standaard meer dan? En USB? Want wat je zegt lijkt me zeer onwaarschijnlijk....
Ik wens je veel plezier zo'n verloopplug aan te sluiten op een willekeurig non-Logitech toetsenbord.....

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:39

Nitai

Live the life you love.

mad-dog schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 03:19:
[...]

Ik wens je veel plezier zo'n verloopplug aan te sluiten op een willekeurig non-Logitech toetsenbord.....
werkt anders perfect hoor...logitech, microsoft, dell, sweex, labtech, allemaal doen ze het op 1 en hetzelfde plugje.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

Topicstarter
Maar dan zit ik nog steeds met mijn vraag.

Hoe komt het dan dat mijn Apple TB het met zo'n plugje niet doet en zonder plug (dus alleen USB) wel?
Op mijn KVM Switch moet ik m'n TB echter met PS/2 aansluiten.

8)7

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:39

Nitai

Live the life you love.

Misschien een wilde gok, omdat de toetsenbord van Apple zelf ook usb poorten heeft, vereist deze meer stroom dan dat een PS/2 poortje doorlaat? En deze spanning krijgt de toetsenbord van Apple wel via een usb poort.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Aaargh!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-02 20:52

Aaargh!

Bow for me for I am prutser

Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 09:39:
Maar dan zit ik nog steeds met mijn vraag.

Hoe komt het dan dat mijn Apple TB het met zo'n plugje niet doet en zonder plug (dus alleen USB) wel?
Dat komt omdat zo'n converter blokje helemaal niets omzet.

Al die andere KB's praten zowel USB als PS/2 , en waarschijnlijk herkennen ze in welke type poort je 'm douwt. Dat converterblokje is er alleen om te zorgen dat de stekker in de PS/2 poort past.

Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:16
Nitai schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 09:43:
Misschien een wilde gok, omdat de toetsenbord van Apple zelf ook usb poorten heeft, vereist deze meer stroom dan dat een PS/2 poortje doorlaat? En deze spanning krijgt de toetsenbord van Apple wel via een usb poort.
die spanning lijkt hij me alleen nodig te hebben als de ingebouwde USB hub ook gebruikt wordt...
als er niets op aangesloten is, is de power niet nodig... zou ik zeggen

Leeg - Sinds 20180907

Verwijderd

Dit gaat je niet lukken,
het enige dat je kan doen is de switch terugbrengen en een echte USB switch kopen..
ik heb ook ervaring met mac toetsenbord en switch tussen apple / pc (gebruik beide op mijn werk)
en het gaat echt alleen werken met echte usb aansluitingen.
succes

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ook al aan zitten denken.

Zou deze switch dan wel werken:
http://www.acesdirect.nl/...9&opties=k=yes&ref=kelkoo

Of weet iemand een switch (betaalbaar!) die werkt?

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-02 11:29

houthakker

Poehé

ik heb deze gekocht voor m'n G4 en PC en m'n Apple Studio 21 monitor.; http://catalog.belkin.com...iView%2E%2E%2Eswitches%2F
werkt perfect (ééntje van sitecom werkte niet met m'n monitor). Hij heeft een USB toetsenbord en een USB muisaansluiting, maar eigelijk is het een geswitchte 2poorts usb hub. (dus je kan er welk usb apparaat mee delen). Verder zit er audio (mic+uit) en VGA op.
Kost 49.95 bij dynabyte

werkt btw met os 9 en x, ik heb een G4 500 (alleen usb geen adb).

edit:

he das de zelfde als hierboven, alleen ik ben afgezet :+ :(

[ Voor 25% gewijzigd door houthakker op 12-08-2005 13:27 ]

Specs

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Deze blokjes zijn zeker universeel, wij verkopen deze zelfs los in de pcwinkel...(en ja, die worden besteld en niet uit de dozen van tobo's/muizen gehaald...) Een toetsenbord moet echter ook ps2 aankunnen om hiermee te kunnen werken, wat wss niet zo zal zijn bij een mac tobo=>niet aan te sluiten via convertertje.

• ratz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-01 18:10

ratz

Gadgetgeek

Ben al een hele tijd op zoek naar een geschikte KVI voor mijn 20" Apple Cinema Display.

Het probleem is dat de meeste DVI-KVM switches maar een resolutie van max 1600x1200 ondersteunen. De 20" ACD loopt op native 1680x1050.

Heeft iemand ervaring met een beetje betaalbare DVI-KVM swicth en 20 (of 20+) ACD?

Fujifilm X100VI ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik krijg morgen deze binnen: Belkin SOHO DUAL KVM 2 PORT 2 BUILT-IN CABLING USB IN
Nu maar zien of die wel werkt met mijn Apple TB.

Ik laat het wel ff weten.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft ff geduurd, maar het werkt!

Echt handig, nu kan ik tenminste op mijn iBook en m'n PC werken middels één TB, muis en scherm.
Allen ff op het knopje van de switch drukken en atsjikidé.

Swizz
Pagina: 1