CPU koeler socket 939

Pagina: 1
Acties:

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-01 00:48
Ik zoek een andere cpu koeler omdat me boxed met overklokken nogal warm word. Ik heb 4 eisen

Redelijk goedkoop
Mooi uiterlijk (moet wel bij casemods passen niet zo`n lelijk ding)
Stil zijn (minder dan boxed)
En ook nog eens goed koelen. ( moet een veel beter resultaat hebben dan boxed)

Ik wil liever niet te veel geld uitgeven, want ben liever wat goedkoper uit.

Bij mycom zie ik de Cooler Master Hyper 48 processorkoeler. Hij is me wel wat te duur maar waarschijnlijk is die nog goedkoper te krijgen. Hoe goed doet deze koeler het? (omdat die van koper is) Andere iedeen mogen ook. Ik heb trouwens een MSI Neo 2 plat moederbord.
Ik wil soon wel een andere koeler gaan halen.

[ Voor 5% gewijzigd door Robin4 op 11-08-2005 15:36 ]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Verwijderd

Coolmaster schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 15:28:
Ik zoek een andere cpu koeler omdat me boxed met overklokken nogal warm word. Ik heb 4 eisen

Redelijk goedkoop
Mooi uiterlijk (moet wel bij casemods passen niet zo`n lelijk ding)
Stil zijn (of minder dan boxed)
En ook nog eens goed koelen. ( moet een veel beter resultaat hebben dan boxed)

Ik wil liever niet te veel geld uitgeven, want ben liever wat goedkoper uit.

Bij mycom zie ik de Cooler Master Hyper 48 processorkoeler. Hij is me wel wat te duur maar waarschijnlijk is die nog goedkoper te krijgen. Hoe goed doet deze koeler het? (omdat die van koper is) Andere iedeen mogen ook. Ik heb trouwens een MSI Neo 2 plat moederbord.
Ik wil soon wel een andere koeler gaan halen.
Zoek naar reviews...

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:12

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Vanmorgen nog een nieuwsbericht voorbijgekomen op de FP:
nieuws: Aseteks eerste luchtkoeling nader bekeken

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
zalman 7000b / zalman 7700 (c)
Thermalright xp90 (xp90-c)

De C versies zijn van koperen, dat betekend dat ze enkele graden 1~3 beter koelen, iets duurder zijn en zwaarder.

Beide koelers zijn erg stil(te krijgen)

• Robin4
past die zalman 7700 serie ook op de neo2? Ik hoorde dat dit niet ging.Ik zat eigenlijk op de zalman 9500 te wachten, maar die is wel nog een beetje duur en duurt mij te lang voordat die uitkomt.

Verwijderd

Coolmaster schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 15:38:
past die zalman 7700 serie ook op de neo2? Ik hoorde dat dit niet ging.Ik zat eigenlijk op de zalman 9500 te wachten, maar die is wel nog een beetje duur en duurt mij te lang voordat die uitkomt.
Ik heb slechte ervaringen met de 7700 CU en andere mensen die ik ken ook. Hij koelde echt slecht, en als je hem voluit draaide hoorde je hem goed en het trilde hevig! Ik raad jou aan de koeler niet te nemen, en hij koelde bijna net zo goed als mijn boxed p4 koeler.
Afbeeldingslocatie: http://www.casejunkies.com/images/artikel_upload/picture_5382.jpg

Verwijderd

Ik zou voor de Zalman CNPS-7000 Cu gaan, de koperen versie, hij oogt mooi in een open kast( vind ik persoonlijk) en hij houd je cpu lekker koel, mijn Athlon 64 3200 @2450Mhz wordt tijdens games niet warmer dan 35 graden celsius.

Mvg, Mistah X

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Coolmaster schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 15:38:
Jonge jonge dan controleer je dat zelf toch meteen? Gewoon naar de zalman(tech) site en compatibility lijst bekijken.

De 9500 zou ik niet op wachten, deze is zo gedesigned dat hij geen slimme keus is als je niet wilt dat je cpu crusht etc...Hij is hoog, met het gewicht ook hoger gelegd> dat betekend dat als je kast rechtopstaat(zoals het hoort) het zwaartepunt van de 9500 zodanig ligt dat de kracht op je cpu sterk vergroot is in vergelijking met de 7000/7700.

De 7700 is niet zo heel veel beter dan de 7000b-cu. De 7000b-cu is een stuk kleiner en dus waarschijnlijk wel compatible

• Robin4
Ik vind die niet echt bepaald mooi te noemen.
Wel bedankt voor je tip.

[ Voor 5% gewijzigd door Robin4 op 11-08-2005 15:52 ]

• Robin4
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 15:43:
Ik zou voor de Zalman CNPS-7000 Cu gaan, de koperen versie, hij oogt mooi in een open kast( vind ik persoonlijk) en hij houd je cpu lekker koel, mijn Athlon 64 3200 @2450Mhz wordt tijdens games niet warmer dan 35 graden celsius.

Mvg, Mistah X
Hier word gezegd dat die koeler het wel goed doet
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 15:41:
[...]

Ik heb slechte ervaringen met de 7700 CU en andere mensen die ik ken ook. Hij koelde echt slecht, en als je hem voluit draaide hoorde je hem goed en het trilde hevig! Ik raad jou aan de koeler niet te nemen, en hij koelde bijna net zo goed als mijn boxed p4 koeler.
[afbeelding]
Hier word gezegd dat die koeler waardeloos is.

Tja wat moet ik dan geloven? Ik heb er zelf geen ervaring met die koeler. Misschien toch een fout in die review? Wie zal het zeggen... En trouwens in die test word gebruik gemaakt van een Intel cpu.
Ik heb een AMD64 winchester cpu. Dus dat zou ook nog verschil kunnen maken.

Als ik al een zalman koeler zal kopen dan zou het de 7000CU LED kunnen worden.
Ik twijfel ook voor de coolermaster hyper 48. Dat element is wel goed, misschien een LED fan erop en klaar..

Maar voor nu is het.... twijfel.... twijfel.... twijfel.

[ Voor 18% gewijzigd door Robin4 op 11-08-2005 16:01 ]

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Tussen de 7000 en de 7700 zit wel even 28mm verschil qua fan groter, resp. 92 en 120mm. ;)

Zelf heb ik de 7000Cu, en die houd een 3500+ Newcastle op 29C idle, CnQ aan met een goede airflow. Stressed 48C.

[ Voor 4% gewijzigd door PD2JK op 11-08-2005 16:01 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Verwijderd

Nou die koeler trilt bij mij echt niet, en als ik mijn pc vervoer dan doe ik dat liggend en niet staand,
mijn athlon 64 3200+ draait nu 1700 rpm en nu is de cpu 40 graden, en welke koeler hoor je niet met 3 tot 4000 rpm, en als hij echt heel erg trilt, dan ligt hij uit het lood, en dan zou ik hem ruilen.

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-02 11:34
Heb zelf en zalman 7000cu en ik moet zeggen dat deze mij enigzins tegenvalt, zodra het koelblok stof begint te verzamelen wordt hij iets lawaaiiger. op een athlon 64 zal hij de boel wel goed koud houden.

Verwijderd

Ik heb ook een winchester core, en inderdaad met CnQ blijft hij idle nog koeler, bij mij rond de 30/31 graden in een thermaltake armor, en die met de led verlichting is idd mooi.

• Robin4
Prutz0r schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 16:01:
Tussen de 7000 en de 7700 zit wel even 28mm verschil qua fan groter, resp. 92 en 120mm. ;)

Zelf heb ik de 7000Cu, en die houd een 3500+ Newcastle op 29C idle, CnQ aan met een goede airflow. Stressed 48C.
Ik gebruik zoiezo geen CnQ want dat wilt bij mij niet werken. En ik wil de cpu zoiezo toch overklokken daarom ook die andere koeler. Maar als jij met CnQ al stressed 48C haalt, dan ik zonder CnQ nog hoger dan zal het bij jou zonder CnQ nog hoger zijn en dan zit je op het zelfde niveau als met boxed cooler. Want ik haal met boxed 53 graden volgens de MSI software. Maar het koel blok voelt best wel heet aan en de fan die erop zit koelt voor geen meter meer.
53 graden is op 2,5Ghz stresst en die kan nog veel koeler met een andere koeler.

[ Voor 7% gewijzigd door Robin4 op 11-08-2005 16:09 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
De arctic freezer 64, koelt uitstekend en ziet er goed uit. Gebruik de search om het topic te vinden

PSN: djmurcielago

• Robin4
Er zijn beter koeler te krijgen dan de artic freezer 64. 40 euro vind ik nog redelijk voor een koeler maar richting de 50 en duurder word me toch wel weer een beetje teveel, ik vind die artic cooler niet zo mooi. Maar de ene mens vind dit mooi, en de ander mens niet
Ik vind verlichting erop zoiezo wel mooi.

• PD2JK

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Coolmaster schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 16:07:
[...]
dan zal het bij jou zonder CnQ nog hoger zijn
Dat kan toch helemaal niet? :?
Weet je wel wat Cool 'n Quiet is en hoe het werkt? :)

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:34

makje

Professioneel prutser

Coolmaster schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 16:07:
[...]

Maar als jij met CnQ al stressed 48C haalt, dan ik zonder CnQ nog hoger dan zal het bij jou zonder CnQ nog hoger zijn en dan zit je op het zelfde niveau als met boxed cooler.
Volgens mij heb je niet helemaal door hoe CnQ werkt. CnQ schakelt de processor alleen terug in snelheid en verlaagt het corevoltage alleen als de processor idle is. Stressed wordt een processor dus met en zonder CnQ ingeschakeld altijd even warm...

Persoonlijk kan ik je de Thermalright XP-90(c) wel aanbevelen: een machtig koelblok waar je een fan naar keuze op kunt zetten (met verlichting/stil/ultiem koel etc). Of jij hem mooi vind moet je zelf maar bepalen, maar ik zie je ook niet zelf iets uitzoeken ofzo

9800x3d

• Robin4
Jawel ik ben bezig..

Ik vind die coolmaster hyper 48 wel erg zwaar, bijna even zwaar als de zalman 7700CU :r

[ Voor 70% gewijzigd door Robin4 op 11-08-2005 16:30 ]

Verwijderd

Coolmaster schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 16:12:
Er zijn beter koeler te krijgen dan de artic freezer 64. 40 euro vind ik nog redelijk voor een koeler maar richting de 50 en duurder word me toch wel weer een beetje teveel, ik vind die artic cooler niet zo mooi. Maar de ene mens vind dit mooi, en de ander mens niet
Ik vind verlichting erop zoiezo wel mooi.
Je kan ook de hyper 6 nemen, die heb ik ook. De normale koeler die er zat maakte teveel lawaai, maar ik heb nu 2 coolermaster fans opgedaan. Super stil is hij ook niet, en super lawaaierg ook niet, klinkt normaal voor mijn oren.

Of! Als je toch ietjes duurder wilt uitkomen en toch goede prestaties wilt. Dan moet je de thermalright xp120 nemen, met misschien een lawaaierige fan die veel blaast en met een fancontroller of via je moederbord kun je die zachter of harder zetten, bv harder als je aan het gamen bent.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2005 16:27 ]

• Robin4
Ik kom er niet echt uit die test>

De zalman 7000cu en 7700cu werken pas goed als ze op max snelheid draaien en daardoor weer herrie. Mijn keuze zou ik eerder de 7000cu nemen dan de 7700CU nemen, want de 7700CU komt met minamale speed slechter uit te test dan dan 7000CU. Ze nemen allebei de hitte sneller op de de coolmaster hyper 48

Die gigabyte cooler valt al helemaal af. De Coolermaster hyper 48 weegt zwaar, hij koelt volgens de review wel goed maar neemt minder snel de hitte op dan de zalman serie. En dat vind ik wel jammer.
Want om bijna 1 KG aan je socket/moederbord te hangen zie ik niet zitten. Dan hoef je maar 1 keer je kast op te tillen (ja die van mij heeft een handvat) En dan valt zo je socket/cpu/ cooler eraf en dan is het helemaal feest. :+

[ Voor 9% gewijzigd door Robin4 op 11-08-2005 17:04 ]

• Robin4
Ik weet dat die artic 64 freezer het niet slecht doet, geld dit ook voor de Silencer 64 Ultra TC L?
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 16:25:
[...]

Je kan ook de hyper 6 nemen, die heb ik ook. De normale koeler die er zat maakte teveel lawaai, maar ik heb nu 2 coolermaster fans opgedaan. Super stil is hij ook niet, en super lawaaierg ook niet, klinkt normaal voor mijn oren.

Of! Als je toch ietjes duurder wilt uitkomen en toch goede prestaties wilt. Dan moet je de thermalright xp120 nemen, met misschien een lawaaierige fan die veel blaast en met een fancontroller of via je moederbord kun je die zachter of harder zetten, bv harder als je aan het gamen bent.
Die hyper 6 is nog zelfs zwaarder dan die hyper 48. Dan zou ik eerder nog de hyper 48 nemen dan die hyper 6. :>

Welke keuze zou beter zijn? De Zalman LED CNPS7000B-ALCU of de artic freezer?
De freezer is wel minder mooi maar het gaat mij nou even om de koelprestaties overclockt. En als die niet mooi is jammer dan. :P

[ Voor 91% gewijzigd door Robin4 op 11-08-2005 19:41 ]

• Jazekerrrrr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-02 19:51
ik heb zelf de coolermaster hyper 48 en een 3500 newcastle @2,6ghz op de msi K8N neo2.En bij mijn is die idle 29/30 graden en stressed 40/41 graden.Hij is idd wel zwaar maar ik vind het een superkoeler en echt stil als ik hem aanzet heb ik soms nog wel is van heb ik hem nou aangezet ofnie.Maar als je hem echt veel gaat vervoeren zou ik hem ook niet aanraden.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-02 20:56

Haan

dotnetter

Ik snap niet echt dat mensen slechte ervaringen hebben met de Zalman 7700. Ik heb er zelf eentje en die houdt m'n P4 3,0 GHz prescott keurig ruim onder de 40 graden, en dat op de allerlaagste stand. Gestresst met fan op halve snelheid komt de temperatuur net boven de 50 graden. Dus ik ben wél zeer tevreden over deze :)

Kater? Eerst water, de rest komt later

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik heb nog niet naar de prijsen gekeken van de collers, maar wat vind je van deze met een beetje geluk kun je de processor passief koelen.

http://www.thermaltake.co...71SonicTower/cl-p0071.htm

en

http://www.thermaltake.co...03/cl-p0019fanless103.htm

Je moet natuurlijk wel even kijken of het ook gaat passen in jouw behuizing. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door _Dune_ op 12-08-2005 14:55 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

je kan met prime95 toch je CPU stressed testen...
ik heb dit programma gedownload maar hoe kan ik het starten ??
het ziet er zo vaag uit, ik weet niet waar ik op moet klikken? :?

(SORRY VOOR DIT OFFTOPIC VRAAGJE)

• -Sir_Killalot-
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-11-2025
Misschien een idee om de menuutjes te bekijken :P?...Tip: kijk ens onder Options ;)

Verwijderd

Coolmaster schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 19:24:
Ik weet dat die artic 64 freezer het niet slecht doet, geld dit ook voor de Silencer 64 Ultra TC L?

[...]

Die hyper 6 is nog zelfs zwaarder dan die hyper 48. Dan zou ik eerder nog de hyper 48 nemen dan die hyper 6. :>

Welke keuze zou beter zijn? De Zalman LED CNPS7000B-ALCU of de artic freezer?
De freezer is wel minder mooi maar het gaat mij nou even om de koelprestaties overclockt. En als die niet mooi is jammer dan. :P
Tjah, dat ding weegt meer dan een kilo. Maar wees niet bang, ik heb dat ding verschoven en al (niet echt vervoerd met de auto etc.) en dat ding zit er goed aan vast. :) Maar als je graag iets wilt wat licht is, kun je denk de xp-90 alu, of de kopere nemen.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Ik heb zelf de hyper 48 op mijn p4 3.0ghz s478 prescott, en die loopt nu 3.7ghz zonder dat hij te warm word, ik heb zelf mijn record 3.8ghz met deze luchtkoeling.
Het enige wat anders is: een andere fan erop gezet want deze is normaal zwart, nu is het een uv fan :)

Grtz fixer

als je meer vragen hebt, of screens wil, ik heb er wel een paar :D

Verwijderd

ik heb me dus laatst een thermaltake big typhoon gehaald voor een a64 winchester te koelen. Hij draait nu 200mhz hoger. idle draait de fan 1100rpm @27 graden. Stressed is het niet veel hoger. Deze fan zin in de prijsklasse die jij zegt, en geluidsproductie 16db.
Enigste wat ik nog niet helemaal vertrouw is de size. Dat ding heet Big Typhoon, met hoofdletter B. Ik dacht dat hij nooit zou blijven hangen aan mijn moederbord maar dit valt dus achteraf nog wel mee. Ohja hij komt bij mij ongeveer 3 cm van het zijpaneel af met de fan..ik weet niet of dit nadelig is voor de temp..volgens mij maakt dit alleen nadelig uit als hij blaast(deze zuigt :*) )

Verwijderd

FiXeR.nl schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 10:29:
Ik heb zelf de hyper 48 op mijn p4 3.0ghz s478 prescott, en die loopt nu 3.7ghz zonder dat hij te warm word, ik heb zelf mijn record 3.8ghz met deze luchtkoeling.
Het enige wat anders is: een andere fan erop gezet want deze is normaal zwart, nu is het een uv fan :)

Grtz fixer

als je meer vragen hebt, of screens wil, ik heb er wel een paar :D
Hoeveel graden word ie dan? Maar jij had geloof ik ook, een doorzichtige kast met allerlei fans erin. (zag ik lang geleden op tweakzone geloof ik) Maar als je allerlei fans hebt , heb je natuurlijk goede airflow en meer lawaai dan geen extra fans. En jij hebt een andere fan opgezet, die misschien meer cfm blaast dan de normale fan en misschien ook lawaaierig is.

Maar @ Ts,

Heb jij wel airflow/fans in je kast? Heb je trouwens al een keuze gemaakt? Nog 1 tip, koop artic silverf 5 kan ook 5 graden ofzo verschillen, en ik merkte het ook toen ik het kocht. Het kost iets van 5 euro per tube, maar het is je geld waard. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2005 13:05 ]

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 13:03:
[...]

Hoeveel graden word ie dan? Maar jij had geloof ik ook, een doorzichtige kast met allerlei fans erin. (zag ik lang geleden op tweakzone geloof ik) Maar als je allerlei fans hebt , heb je natuurlijk goede airflow en meer lawaai dan geen extra fans. En jij hebt een andere fan opgezet, die misschien meer cfm blaast dan de normale fan en misschien ook lawaaierig is.

Maar @ Ts,

Heb jij wel airflow/fans in je kast? Heb je trouwens al een keuze gemaakt? Nog 1 tip, koop artic silverf 5 kan ook 5 graden ofzo verschillen, en ik merkte het ook toen ik het kocht. Het kost iets van 5 euro per tube, maar het is je geld waard. :)
Ja dat ben ik :)

Deze fan maakt geen herrie, ik hoor geen verschil tussen aan en uit :)

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 17:26
Misschien is de nexus skivetek 6400 ook wel aardig. Niet zo groot, ziet er gewoon normaal uit. Aardig ding. Hier staat een review.

flickr - WOT Profile - Game PC

Verwijderd

Ik heb een Zalman 7000 Alcu en ik ben er heeeeel tevreden mee. Hij Koelt perfect mijn A64 754 3000+ @2,6GHz. Hij is stressed ongeveer 45 graden en idle 35. Ik heb zelf het gevoel dat de 7000 beter is dan de 7700 want de 7700 draait maar op 1700 rpm ofzo en de 7000 op 2600 rpm en volgens mij heeft de 7000 veel meer airflow. En bovendien is hij niet duur en ziet er, vind ik zelf, heel mooi uit :D En hij is na een jaar lang veel draaien nog steeds heel stil op max snelheid. Dus ik ben er heel blij mee :)
Pagina: 1