Voordeel van een mac?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Wat is het voordeel van een mini mac (1.43ghz 1024mb 80gb) tegenover de pc (celly 2.4ghz 256mb 40gb) die ik nu heb?
Ik gebruik mijn pc voor muziek, video, dvd, heel veel internet, msn, photoshop, webdesign, office.
Ik weet dat de mac zeker voldoet voor webdesign, maar is het erg moeilijk om over te stappen? Zijn bepaalde dingen uit windows handiger?
Ik heb al eerder linux geprobeerd, en ik krijg de commando's enzo al vrij snel onder de knie, maar ik zie het niet als een vervanger voor windows. Is dit bij osx anders of is dat net zo waarschijnlijk?

[ Voor 67% gewijzigd door Jazzle op 11-08-2005 15:32 ]

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-12-2025
sneller en osx??

//edit:

ik denk dat het overstappen wel meevalt, ik vond t iig redelijk intuitief werken (ook onder de motorkap), alles wat je wil kan op osx en zeker webdesignen (gimp/photoshop/inkscape en nog wat verschillende editors --> enige nadeel is dat je altijd maar moet hopen dat IE er weer geen potje van maakt aangezien de IE versie bij osx niet als referentie kan dienen, maar ja, daar kun je virtual pc voor installeren)
Afgezien van wat direct3d games zul je alles (en meer) op osx kunnen doen imho

[ Voor 95% gewijzigd door blouweKip op 11-08-2005 15:23 ]

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:22

lier

MikroTik nerd

Misschien kan je zelf iets meer initiatief nemen, dan zo'n vraag op GoT te droppen !?

Zo'n openinspost voldoet totaal niet aan de "regels".
Probeer of je openingspost te editten (als je nog op tijd bent...?) of een nieuwe post te doen, waarin wel alles staat.

Zie ook: Policy: Alle regels die op het forum gelden

[ Voor 67% gewijzigd door lier op 11-08-2005 15:07 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-01 10:54
Daarnaast hebben we nu ook al de volgende topics:

[rml][ Mac mini] Discussietopic en Mini-FAQ v2.0[/rml]
Van PC naar Mac ?
Specifieke Mac Mini 1.42 Hardware Vragen
Switchers: wat mis je wel?

Allemaal in de topiclisting van het forum waar je dit net gepost hebt. Lees dus eerst even die topics door zou ik zeggen :)

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:46

Maximus

There is no substitute

BlackJack,

gezien het feit dat je al 346 posts hebt gemaakt zul je weten dat een TS op GoT vereist dat de user zelf enig onderzoek doet naar het onderwerp van de TS. Op de frontpage van Tweakers.net kun je onderandere lezen waarom jou celly niet snel genoeg is.

Daarbij komt dat er afdoende online reviews enof features zijn over het onderwerp Mac Mini tegenover een Windows computer.

Dus ik denk dat je _iets_ meer onderzoek moet doen...

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Excusess voor mijn beknopte post, is hij zo duidelijker?

(ik heb vooronderzoek gedaan, en kon over de mac mini dan ook genoeg vinden, maar het gaat me eigenlijk om de verschillen tussen osx en windows)

Verwijderd

BlackJack schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 14:59:
Wat is het voordeel van een mini mac (1.43ghz 1024mb 80gb) tegenover de pc (celly 2.4ghz 256mb 40gb) die ik nu heb?
Een mac mini past met gemak in je vuilnisbak :+

• The_DoubleU
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-02 06:56

The_DoubleU

Tweaker in München

Ik heb nu sinds 3 maanden een Mac.
Voorheen veel Windows maar Linux ervaring.

Anders?
Ja, OS X is anders dan Windows. Ik ben een echt snel toetsen persoon en kan in Windows heel veel dingen doen zonder de muis te gebruiken. Nu moet ik dat weer aan leren, zo langzaam vind ik steeds meer sneltoetsen.
Maar dat zal je met alles hebben.
Omdat het anders werkt dan Windows betekent het niet dat OS X beter is, of dat Windows beter is.

Alle dingen die je opnoemt in je post kan met de Mac dus ga eens naar de winkel en speel een beetje rond.
Wij kunnen je niet vertellen wat beter is. En wat de een als een voordeel ziet, ziet iemand anders als een nadeel (1 muisknop muis bijv.)

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:40

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

The_DoubleU schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 15:55:
Ik heb nu sinds 3 maanden een Mac.
Voorheen veel Windows maar Linux ervaring.

Anders?
Ja, OS X is anders dan Windows. Ik ben een echt snel toetsen persoon en kan in Windows heel veel dingen doen zonder de muis te gebruiken. Nu moet ik dat weer aan leren, zo langzaam vind ik steeds meer sneltoetsen.
Maar dat zal je met alles hebben.
Omdat het anders werkt dan Windows betekent het niet dat OS X beter is, of dat Windows beter is.

Alle dingen die je opnoemt in je post kan met de Mac dus ga eens naar de winkel en speel een beetje rond.
Wij kunnen je niet vertellen wat beter is. En wat de een als een voordeel ziet, ziet iemand anders als een nadeel (1 muisknop muis bijv.)
Je kunt ook gewoon iedere willekeurige USB meerknopsmuis aansluiten hoor :) Gebruik zelf een Logitech MX1000 en het werkt prima. Rechtermuisknop heeft gewoon functies in OS X (dezelfde als ctrl + klik)

He who controls the Spice, controls the Universe.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Grootste voordeel? Die Macmini kan je kwijtraken, moet je je monitorsnoer volgen om te zien waar dat kleine ding is. En als je goed luistert... dan vind je 'm nog niet want dat ding maakt tijdens normaal gebruik ab-so-luut geen herrie whatsoever.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

BlackJack schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 15:44:
Excusess voor mijn beknopte post, is hij zo duidelijker?

(ik heb vooronderzoek gedaan, en kon over de mac mini dan ook genoeg vinden, maar het gaat me eigenlijk om de verschillen tussen osx en windows)
Ook over de verschillen tussen OSX en Windows is genoeg te vinden hier in Apple Talk. Als je even wat topics opzoekt zie je de discussie telkens terugkomen. Nog zo'n topic heeft weinig nut.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.