[Ghost 7.0] Bootflop ratelt, maar start niet op mijn PC? *

Pagina: 1
Acties:
  • 821 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SanookH
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-08 08:05
Bij mijn Epox mobo zat een cd met daarop ghost 7.0 corporate edition. Echter als ik (via XP pro) een dos-opstartdiskette maak en daar de ghost.exe opzet dan krijg ik ghost niet opgestart op mijn pc. Op een andere pc lukt het wel maar op mijn eigen pc ratelt de floppy een sec of 20-30 en wordt dan stil en blijft stil. Na veel rommelen op keyboard (ESC en/of CTRL/BREAK) krijg ik wel een melding over een probleem met de stacks.Ik kan dan alleen nog een reset geven.
Kent iemand dit probleem en/of weet iemand hier een oplossing voor ?

Of een alternatief op mijn (40GB) systeempartitie van mijn Maxtor 160GB schijf te backuppen/ghosten/mirroren naar een Western Digital 200GB schijf (met ook een 40 GB partitie)

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Eerst even dit: Ghost 7.0 is oud, kan geen data schrijven op ntfs partities en ondersteunt geen sata drives. Ghost 8.0 kan dit wel en ik raad zoiezo versie 8.0 aan.

Wat waarschijnlijk wel gaat werken:
• (Indien toch ghost 7.0 gaat worden gebruikt:) Maak op je Western Digital 200GB schijf een fat32 partitie aan (max 28Gb).
• Download van Bootdisk.com een bootdisk voor bijvoorbeeld Windows ME.
• Brandt met een cd brander + software (zoals Nero of het gratis Deepburner) een cd. Hierbij geef je aan dat deze opstartbaar (bootable) moet zijn mbv de net gedownloade bootdisk image voor WinME. Hierna stop je ghost.exe (of ghostpe.exe) op de hardeschijf.
• Zorg ervoor dat in je bios (na het opstarten van je pc op del drukken) bij de boot volgorde je cdrom drive boven je harde schijf staat.
• Stop de net gemaakte cdrom in je cdrom speler, selecteer de 1'na laatste optie (dos met cdrom support).
• Type de letter van je cdrom drive (d: of e: oid) en daarna ghost.exe of ghostpe.exe

Done :*)
Optioneel: Verbrand alle floppies in je directe omgeving. Ze zijn onbetrouwbaar, sloom, duur onpraktisch :Y).

[ Voor 15% gewijzigd door dr snuggles op 11-08-2005 19:50 ]

• SanookH
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-08 08:05
Omdat ghost 7.0 wat verouderd is heb ik het geprobeerd met Ghost 2003 maar daar kreeg ik min of meer hetzelfde probleem, pc restartte zelf naar DOS en bleef daar hangen in het Ghost opstartscherm met een zandloper. Nu heb ik hier al wat topics gevonden en vermoedelijk komt alles doordat ik 2 SATA schijven gebruik en ik HAD dus eerst de IDE functie uit had moeten zetten óf eerst updates moeten draaien voor ghost 2003. (Had had had, als mijn tante balletjes had was het mijn oom). Ik heb dat dus niet gedaan dus nu start mijn pc alleen nog op naar de virtuele ghost schijf.
Kan ik nu met een opstart floppy en daarop ghost.exe gewoon ghost opstarten met de -NOIDE parameter en komt dan alles vanzelf goed ? Want die info kan ik hier nergens duidelijk terugvinden

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08 11:11
Probeer eens Ghost op te starten met de switch /fni :)

Dus:

Ghost.exe /fni

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel nog even aan zodat deze je probleem enigsinds weergeeft :)

probleem met ghost 7.0 > [Ghost 7.0] Bootflop ratelt, maar start niet op mijn PC? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
SanookH schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 09:00:
Kan ik nu met een opstart floppy en daarop ghost.exe gewoon ghost opstarten met de -NOIDE parameter en komt dan alles vanzelf goed ? Want die info kan ik hier nergens duidelijk terugvinden
Heb je zowel IDE harde schijven als sata: ghost.exe -fni
Heb je alleen sata harde schijven: ghost.exe -noide

Op mijn systeem met een sata schijf heb ik de -noide parameter nodig gehad. Dus: ghost.exe -noide. Ghost laadde bij mij wel goed als ik deze parameter niet gaf. Ik kon alleen geen harde schijf kiezen.
Pagina: 1