PC start niet meer op (voeding?)

Pagina: 1
Acties:
  • 686 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Beste Tweakers,

Ik zit met een probleem.

Gisteren begon mijn computer lichte piepjes te maken, dus ik maak de kast open om te kijken wat er aan de hand is. Ik voel aan mn harde schijf en verbrand zowat mijn vingers, gloeiend heet.

Meteen de PC uitgezet en enkele uren gewacht totdat ie weer normaal kamertemperatuur was. Vervolgens probeerde ik 'm op te starten, maar het enige wat ik hoorde was een lange piep (6-7 sec) dan een stilte (5 sec) dan weer dezelfde piep, en zo verder.

Ik heb geprobeerd deze piep op te zoeken, maar ik kon deze nergens vinden.

Ik heb nu mijn videokaart, de 2 geheugenreepjes en de harde schijf eruit gehaald, maar hetzelfde probleem blijft.

Specs:
Medion MD-8000
P4 2,66Ghz
1x256MB & 1x768MB (DDR333 geloof ik)
Geforce Ti4200
Seagate 120GB
Voeding 250 watt (wat aan de lage kant maar ding draait al een aantal jaren superstabiel)

Ik vermoed zelf dat het de voeding is of eventueel het mobo. Hoe kan ik vaststellen wat het probleem is, en lost het vervangen van dat onderdeel dat probleem op?

Als er nog aanvullende info nodig is, geef ik die graag.

Bij voorbaat dank!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:33
Begin eens met een voeding te lenen van minimaal 300 W en kijk wat er dan gebeurt.

Verwijderd

hey!

ik heb je bericht gelezen en volgens mij is het hartstikke duidelijk wat er aan de hand is.
volgens mij is dit een schoolvoorbeeld van mician attaks, oftewel: muizen!

Omdat je eerst lichte piepjes hoort, zitten er ook jonge muizen. Waarschijnlijk zit er dus een heel nest! wees niet bang, dit maak je wel vaker mee. Omdat de computer lekker warm is, is dit een ideale plaats om een nest te maken.
Het nest zit vast en zeker op de harde schijf, dat verklaart ook waarom deze zo warm was.

mijn advies: ga naar de supermarkt, haal muizenkorrels en doe deze in een bakje op de pc. Je lokt hiermee de muizen uit je computer. Misschien moet je naderhand wel een paar uitwerpselen verwijderen, deze zorgen vaker voor problemen.

succes ermee!
1337 H4X0R mrt

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:55
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 14:20:
hey!

ik heb je bericht gelezen en volgens mij is het hartstikke duidelijk wat er aan de hand is.
volgens mij is dit een schoolvoorbeeld van mician attaks, oftewel: muizen!

Omdat je eerst lichte piepjes hoort, zitten er ook jonge muizen. Waarschijnlijk zit er dus een heel nest! wees niet bang, dit maak je wel vaker mee. Omdat de computer lekker warm is, is dit een ideale plaats om een nest te maken.
Het nest zit vast en zeker op de harde schijf, dat verklaart ook waarom deze zo warm was.

mijn advies: ga naar de supermarkt, haal muizenkorrels en doe deze in een bakje op de pc. Je lokt hiermee de muizen uit je computer. Misschien moet je naderhand wel een paar uitwerpselen verwijderen, deze zorgen vaker voor problemen.

succes ermee!
1337 H4X0R mrt
Doe es even normaal ofzo

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-05 23:10
Heb je nog een ander stukje geheugen liggen? Bij een Award bios (veel gebruikt) betekend een lange herhalende piep een geheugen probleem. Kan natuurlijk nog aan het geheugen of aan het moederbord liggen... Probeer eens met 1 reepje geheugen en als dat niet werkt het andere. Als het dan nog niet werkt kun je misschien het geheugen in een andere PC testen?

Dat je HD nogal heet is kan wel eens, mijn disks zijn ook wel eens een graad of 50 (tijdelijk dan, als ze het heel druk hebben) en dat is best wel warm.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Verwijderd

Roel?
Pagina: 1