Muis werkt alleen overdag, 's avonds doet hij het niet.

Pagina: 1
Acties:

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Ik heb een bijzonder vreemd probleem met mijn Logitech mx510 optische muis. Hij doet het overdag gewoon prima. Maar als ik de pc 's avond opstart doet de muis het niet, het lampje brand niet en ik kan er dus niks mee. Wat ik ook probeer, muis uit en in ps2 ingang doen, pc opnieuw opstarten, de muis vertikt gewoon 'aan' te gaan. Als ik de volgende dag 's ochtend de pc opstart doet hij het gewoon weer prima, pc uitzetten en opnieuw opstarten is geen probleem. Maar zodra ik de pc na 21.30 uur (ongeveer) opstart doet de muis het weer niet.
Iemand enig idee wat hier aan de hand is? Bij voorbaat dank :)

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Nachtblind denk ik :P

Default blanke hetero

• Westereen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-02 10:41
8)7
Als je die muis eens op een andere pc zet (dus even muizen omwisselen) doet hij het dan ook alleen overdag? Zo kun je dus uitsluiten of het aan de PC licht of aan de muis...

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:52
offtopic:
neuh

is een speciale muis om RSI tegen te gaan bij gamers ;)

wat ik me afvraag is of overdag het ledje het wel doet?
als die het overdag niet doet kan het namelijk van het gewonen daglicht zijn sensor voeding, lampje erbij ?

ik vind dat
Westereen schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 13:52:
8)7
Als je die muis eens op een andere pc zet (dus even muizen omwisselen) doet hij het dan ook alleen overdag? Zo kun je dus uitsluiten of het aan de PC licht of aan de muis...
wel een idee is om te testen

[ Voor 45% gewijzigd door nsa1984 op 11-08-2005 13:54 ]

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Verwijderd

misschien virus... Ik heb dit gehad met mijn maxtor externe schijf, na een virusscan was dit opgelost!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-02 21:18

n00bs

Het is weer Zomer!

muizen zijn dagdiertjes geen nachtdieren :P

of toch juist andersom ;)

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 13:53:
misschien virus... Ik heb dit gehad met mijn maxtor externe schijf, na een virusscan was dit opgelost!
Dan mag jij mij een virus laten zien wat zelfs bij de POST ervoor zorgt dat de muis geen stroom krijgt ;)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:18
Freaky, misschien is het iets met electrische/electromagnetische interferentie van een ander apparaat dat dan aangaat, ergens.

Kijk eens of volle alkaline batterijen het probleem oplossen, misschien krijgt de muis net niet genoeg juice. EDIT: er zit een staartje aan de muis. Dit is je kans om een draadloze muis te scoren :P

[ Voor 16% gewijzigd door Initial G op 11-08-2005 13:55 ]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Initial G schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 13:54:
Freaky, misschien is het iets met electrische/electromagnetische interferentie van een ander apparaat dat dan aangaat, ergens.

Kijk eens of volle alkaline batterijen het probleem oplossen, misschien krijgt de muis net niet genoeg juice.
De MX510 heeft gewoon een staart hoor :P

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:09
Heb je hem gemod zodat hij op zonne-energie werkt?

Maar nu ff serieus, kijk eens even bij je energie besparende functies in de bios of je misschien iets verkeerds aan hebt gezet. Mocht dat het niet zijn dan zou ik eens een bios update proberen.

http://axrotterdam.blogspot.nl

• UltraR-pc
Ledje doet t overdag gewoon wel ja. Ik zal m idd eens op een andere pc een dagje aansluiten, kijken wat daar gebeurd. Stroombesparende zooi staat allemaal uit in de bios. Ook gooi ik wel ff een volledige scan over mn pc, niet gedacht dat zoiets vreemds uit een virus voort zou kunnen komen, maar we proberen gewoon ff alles natuurlijk.

[ Voor 35% gewijzigd door UltraR-pc op 11-08-2005 14:02 ]

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Initial G schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 13:54:

Kijk eens of volle alkaline batterijen het probleem oplossen, misschien krijgt de muis net niet genoeg juice. EDIT: er zit een staartje aan de muis. Dit is je kans om een draadloze muis te scoren :P
Een echte gamer heeft een muis mét staartje!

Default blanke hetero

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

En als je de muis via een hub aansluit?
Of de tijd van je computer anders zet (maar ik denk dat het niets met 'de tijd' te maken heeft)

Ik gok dat er een storing aanwezig is, misschien dat je netspanning anders is, en daarmee de voltages van je voeding (ook onwaarschijnlijk), maar ik zou het verder niet weten.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• UltraR-pc
Kijk mij posten! En het is 23.00 uur! :o :D
Ik heb 2 virusscans gedaan (norton en onlinescan) maar geen virussen gevonden. Bij de hitman pro scan werd wel wat spyware gevonden. En nu doet mn muis het gewoon. Ik hoop dat die spyware de oorzaak was. Bedankt voor zover. :)

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:52
ik blijf het een vaag verhaal vinden,maar als het het blijft doen...

wens ik je het beste ermee....

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
nsa1984 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 00:38:
ik blijf het een vaag verhaal vinden,maar als het het blijft doen...

wens ik je het beste ermee....
Best wel cool eigenlijk, hopen wel dat het nu opgelost is :)

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-02 20:36
Gezocht :

Muis, geen 9 tot 5 mentaliteit.

• UltraR-pc
AnotherFruitcake schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 09:41:
Gezocht :

Muis, geen 9 tot 5 mentaliteit.
:+
idd is het hartstikke vaag, maar gisteren deed hij het 's avonds voor het eerst sinds een week weer, dus ik hoop dat het weg is nu. En mocht het terugkomen ga ik hem ff op een andere pc testen.

• UltraR-pc
Nou gisteravond ging het dus weer verkeerd. Muis aangesloten op een andere pc en ook daar deed hij het niet. De muis van die pc deed het wel gewoon, maar die van mij dus niet.
Ik ben nu erachter dat de muisknoppen het nog wel doen. Als ik bijvoorbeeld met de rechtermuisknop klik reageert de pc daar wel op. Het probleem is dus duidelijk het ledje, de muis doet het wel maar de cursor vertikt het gewoon te bewegen.
Het verhaal word nog vreemder want ik kwam erachter dat als ik de muis ondersteboven op mn muis mat een beetje heen en weer beweeg dat dan de cursor op het beeldscherm wél beweegt (maar niet echt controleerbaar) 8)7 .
Ik weet echt niet meer wat er mis is met dat ding, iemand nog een suggestie? Van garantie gebruik maken zal ook wel niet echt soepel gaan omdat als de pczaak hem uitprobeerd hij het uiteraard gewoon doet. |:(

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-02 13:11
Vervang je muismat eens door een ander effen oppervlak (b.v. een velletje A4). Misschien dat je muismat problemen heeft met weerkaatsing (b.v. van een lamp 's avonds ofzo).

Heb zelf gehad dat mijn muispijl alle kanten om sprong... kwam door kleurovergangen van de afbeelding op de muismat... muismat weg, probleem over.

• Hermarcel
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Geloof het of niet, maar ik heb hier hetzelfde sinds donderdagavond :? De rode LED gaat gewoon uit. De muis is dan nog wel gewoon bekend in apparaatbeheer. Als ik de muis unplug (USB) en opnieuw inplug gaat het weer een paar minuten goed. En dat alleen 's avonds.

Logitech optische muis met staart die bij m'n Asus notebook werd geleverd.

Tís wel volle maan natuurlijk :+

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-02 21:18

n00bs

Het is weer Zomer!

En als je nou een felle lamp erop zet als t avond is doet die het dan wel :)?

• UltraR-pc
Het lijkt me niet dat het met de muismat te maken heeft. Het ledje gaat gewoon niet aan 's avonds. Eerder in het topic werd gezegd dat het misschien door een ander apparaat in huis kwam, 's avond staat idd de tv aan, zou dat er echt iets mee te maken kunnen hebben?

Verwijderd

UltraR-pc schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 13:53:
Het lijkt me niet dat het met de muismat te maken heeft. Het ledje gaat gewoon niet aan 's avonds. Eerder in het topic werd gezegd dat het misschien door een ander apparaat in huis kwam, 's avond staat idd de tv aan, zou dat er echt iets mee te maken kunnen hebben?
merk je snel genoeg als je de tv uitzet :P

• UltraR-pc
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 14:16:
[...]

merk je snel genoeg als je de tv uitzet :P
.... }:O
Dat is me een idee :o
Vanavond maar eens proberen :Y)

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:09

Hertog

Aut bibat, aut abeat

UltraR-pc schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 14:39:
[...]

.... }:O
Dat is me een idee :o
Vanavond maar eens proberen :Y)
Je kunt ook nu de tv aan zetten :P

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-02 17:12

Bozozo

Your ad here?

Zou dit te maken kunnen hebben met dag - en nachttarief van de stroomvoorziening? Volgens mij schakelt de stroom in ons huis om een uur of tien over op een andere meter, vanwege het goedkopere tarief. Misschien is die stroomvoorziener bij jou gaar waardoor je muis niet goed functioneert?

Ik roep ook maar wat hoor :P

TabCinema : NiftySplit

• Hermarcel
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Als ik mijn notebook op alleen accuus laat draaien, is het probleem er ook.

• UltraR-pc
Hertog schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 14:42:
[...]

Je kunt ook nu de tv aan zetten :P
Nee, dat kan dan weer niet :)
Ik zit in de wachtrij voor World of Warcraft, als ik nu de pc uitzet (wat ik moet doen omdat het probleem er alleen is als ik de pc opstart) kan ik weer achteraan in de rij aansluiten, en daar heb ik geen zin in. :P
Pagina: 1