Incompatibiliteitsprobleem tussen Arris CM450&Linksys Router

Pagina: 1
Acties:

• nickbear
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05 21:56
Lieve mensen,

Het volgende probleem doet zich voor. Een kennis van mij heeft een @home internetaansluiting en heeft een modem van Arris. De CM450. Een nieuwe lijn modems bij @home volgens mij. Als ik hier rechtstreeks een computer op aansluit, zal deze computer enkel functioneren als ik de computernaam CC12345-A noem en de werkgroep @HOME. Wanneer dit ingesteld is krijgt de computer automatisch een IP adres toegewezen (DHCP) van het modem. Afijn... Dit werkt!

Maar we willen natuurlijk wat meer computers aansluiten op het internet door middel van een routertje. Namenlijk de Linksys WRT54G. Instellen: Router name = CC123456-A Workgroup = @HOME. Type verbinding: Automatisch een IP adres verkrijgen... Dit zou voldoende moeten zijn aangezien ik dit vaker zo heb ingesteld bij andere mensen. Maar de router krijgt in geen enkel geval een IP adres van de Arris CM450. Heb het volgende geprobeerd:

- Domeinnaam invullen met "@home"
- MAC adres klonen van de computer die wel een IP adres kreeg.
- Modem & Router hardwarematig resetten.
- Crosscable gebruiken i.p.v. straight.

Ik zit er echt doorheen... heeft iemand anders mischien goede ingevingen of weet iemand hoe ik dit probleem kan tackelen? Of is dit gewoon een 'incompatibiliteitsprobleem'? Lijkt me stug maar na het lezen van het vorige (soortgelijke) topic (LS WRT54GX icm Motorola Surfboard (@HOME) Geen verbinding)begin ik nu m'n twijfels te krijgen. Al het advies is welkom

Gegroet

Verwijderd

a) Router Name is niet van belang.
Router Name. In this field, you can type a name of up to 39 characters to represent the Router.
b) Bij Host Name vul je CC123456-A in (veld staat als het goed is onder Router Name, zie handleiding pagina 17)

c) @HOME is geen geldige domainnaam. Deze domainnaam is regio gebonden. In mijn geval is dit: schoo1.lb.home.nl (Je kunt dit veld ook leeg laten en bij je email programma mail.home.nl gebruiken ipv alleen mail)

• nickbear
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05 21:56
Gossiemijne.... je zal inderdaad wel gelijk hebben. Stom dat je zoiets over het hoofd ziet. Ongelooflijk.

Ik wist gewoon dat het iets kleins moest zijn... héél erg bedankt!