Toon posts:

Corsair pc4400

Pagina: 1
Acties:
  • 19 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakers,

Ik heb net me pc 3200 omgeruild voor pc4400, maar in me bios staat bij dram frequency 400 mhz. Maar het zijn 550 mhz dimmen. Moet ik deze op 400 laten staan of 533 (550 kan ik niet kiezen)

Me FSB is nu 240, als ik hem hoger doe start norton niet op en geeft me asus probe een error in de floating point ofzo, bij prime blauw scherm (temperaturen blijven goed, 45% on load) :'(

Snap er nu helemaal niks van, d8 dat het me geheugen wat was me tegenhield.
3,75 ghz moet hij toch stabiel lopen zou je toch zeggen.

Kan iemand me hier mee helpen? me voltage proc had ik op 1.6v gezet maar dat werkt ook niet.geheugen op 2.85v

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Is je FSB niet DDR? Policy: Alle regels die op het forum gelden

[ Voor 61% gewijzigd door Herby op 11-08-2005 12:27 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Topicstarter
hoe bedoel je?

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Lees de policy en je zult zien dat je TS onvoldoende is. Laat dus even blijken wat je hebt gedaan, de specs van je systeem enz.

Als je wilt weten wat DDR is moet je daar even op googlen

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 12:26:
Hey tweakers,

Ik heb net me pc 3200 omgeruild voor pc4400, maar in me bios staat bij dram frequency 400 mhz. Maar het zijn 550 mhz dimmen. Moet ik deze op 400 laten staan of 533 (550 kan ik niet kiezen)

Me FSB is nu 240, als ik hem hoger doe start norton niet op en geeft me asus probe een error in de floating point ofzo, bij prime blauw scherm (temperaturen blijven goed, 45% on load) :'(

Snap er nu helemaal niks van, d8 dat het me geheugen wat was me tegenhield.
3,75 ghz moet hij toch stabiel lopen zou je toch zeggen.

Kan iemand me hier mee helpen? me voltage proc had ik op 1.6v gezet maar dat werkt ook niet.geheugen op 2.85v
ik zal je even helpen, je moet die je geheugen 1:1 met je fsb zetten, dat doe je als je de dram freq op 400 mhz zet, als je je dram freq op 550 mhz zet, dan gaat je geheugen altijd op die snelheid werken, vaak leid dit tot prestatieverlies, ipv winst, omdat je geheugen niet even snel draait als je fsb.

als je nu je fsb op voert dan gaat je geheugen evenredig in snelheid mee. waarom je fsb niet verder wil kan aan verschillende dingen liggen, het kan zijn dat de processor niet genoeg stroom krijgt (vcore verhogen) , onvoldoende spanning beschikbaar is (andere voeding) onvoldoende koeling (koop phase change :P) of andere oorzaken (processor wil echt gewoon niet verder, moederbord werkt tegen) wij kunnen niet zeggen waar dit aan ligt en je zult het dus echt zelf uit moeten vinden...

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reply,

Een paar dingen weet ik zeker,

Geheugen is het niet, pc4400 is daarvoor goed geschikt
Koeling, denk het ook niet. Ik heb genoeg airflow, waterkoeling (wellis waar beginners setje maar toch) en me northbridge zit ook een fan,
southbridge heb ik de koelrib van me northbridge op geplakt.
me voltage krijg ik niet hoger als 1.6v, hoger als dat en me pc start niet op.
Me voeding is goed (neem ik aan) Tagan 480 W. lijkt me voldoende??

Dus het kan 2 dingen zijn. Me proccessor of me moederbord.
ik hoopte eigenlijk dat iemand dezelfde proccessor had als mij en dat diegene hem wel boven de 250 FSB stabiel heb gekregen, vandaar deze vragen.
Ik ben geen n00b, was alleen op zoek naar mensen die het zelfde euvel hebben gehad en een oplossing daarvoor gevonden hebben..

Toch bedankt allemaal voor jullie post's. _/-\o_
Truste, ik ga naar bed, HHHHOoiiiiiiiiiiii

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2005 01:55 ]

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Hmm.. 3 posts over hetzelfde onderwerp schiet niet op. 1 is genoeg, en zelfs daarvoor geld dat je wel even zelf wat inzet moet tonen en zelf wat onderzoek moet doen :)

Hier verder dus: Corsair pc4400,is de p4p800SE daarvoor geschikt??
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.