[Geheugen] K8VT800 + 2x RAM = NoGo, 1x RAM = Go

Pagina: 1
Acties:

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-05 14:14
De titel zegt het al, er is een probleem met mijn moederbord, of misschien het geheugen (not likely).
Ik heb een Gigabyte K8VT800, 2x 512MB identieke reepjes, PC3200 (GCL). Alles draait non-oc'ed met een A64 2800+. Beide reepjes werken alleen prima, maar ze willen niet samenwerken, ook in combo met een Kingston 512MB reep geeft dezelfde problemen: IRQL_IS_NOT_LESS_OR_EQUAL, of BAD_SYSTEM_INFO. Dit betreft een verse windows XP installatie. Bij de vorige install, bleef het bij crashes in windows. Voltages zijn prima, de voeding is een FSP Group 300Watt.

Burp

Verwijderd

Heb je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter die vermeld staat in de PMG FAQ al nagelopen?

Vooral het deel over geheugentests zou ik even nalopen, en vermeld ook de resultaten van genomen acties :)

• supreme tweaker
Het geheugen is prima, aangezien ze alleen prima werken, de combinatie is alleen niet werkend

Burp

Verwijderd

Tsja, als je geheugenproblemen hebt, maar geen gedegen geheugentest wil aanzetten en een beproefde standaard checklist wil doorlopen en de resultaten posten, dan kan je denk ik verder weinig hulp verwachten Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/bye.gif.

Zonder extra info is er namelijk helemaal *niets* te zeggen wat niet al in de FAQ staat.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2005 14:14 ]

• supreme tweaker
Hoho, ik zei nergens dat ik dat niet van plan was, of niet al gedaan had. Ik heb net namelijk WinDiag gedraait, die inderdaad een error aangaf. Toen ik 0.1Volt toevoegde aan het DIMM voltage was er niets meer aan het handje, dus problem solved, case closed

Burp

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Samen willen ze misschien niet zo hoog.
Een ander vaak voorkomend probleem is met grotere reepjes dat ze samen niet op 1t willen draaien. Dat houd in dat je command setting op 2t moet setten, of op disabled (enabled==1t). Dit is ook zo bij de nforce2 chipset, kan best zijn dat het bij jou ook moet.

En eventueel zet je nog enkele cas/tras settings losser(losser==hoger)

Maar inderdaad moet je soms ook het voltage 0.1~0.3volt hoger zetten om het stabiel(er) te krijgen..

[ Voor 13% gewijzigd door ToFast op 11-08-2005 14:19 ]

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
oeps dubbelpost..

[ Voor 124% gewijzigd door ToFast op 11-08-2005 14:18 ]

Verwijderd

Zeeppoeder schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 14:17:
Hoho, ik zei nergens dat ik dat niet van plan was, of niet al gedaan had.
Dat was nu juist het probleem ;) Degenen die jouw systeem niet voor zich hebben zijn afhankelijk van het beeld wat jij van de situatie schetst, en kunnen ook alleen daarop hun adviezen baseren :)

Toppie dat het opgelost is overigens :)

offtopic:
[quote]ToFast schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 14:17:
oeps dubbelpost..[/quote]

ToFast Too Fast geklikt... :P

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2005 14:30 ]

Pagina: 1