opmaak internet pagina's verkeerd door draadloos?

Pagina: 1
Acties:

• Orion
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-04 02:11
Ik heb een laptop met een draadloze verbinding via mijn sitecom wl-108 router. Nu wil het regelmatig gebeuren dat de opmaak van pagina's niet juist is. Soms helpt het om de pagina opnieuw in te laden maar soms ook niet. Ook worden afbeeldingen soms maar half ingeladen en is het onderste deel van de afbeelding zwart of mozaik. Nu gebeurt dit dus niet de hele tijd maar het is wel erg vervelend.
Weet iemand misschien waar dit door kan komen?
Ik gebruik gewoon IE 6 met winxp en heb regelmatig de updates binnen gehaald.

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:27
Als je je laptop met een kabel aansluit heb je het probleem niet?

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Al gekeken of er een firmware update is voor je router? Of zonder router op je adslmodem geprobeerd?

Misschien andere draadloze installaties in huis of in de buurt? Dit lijkt me interferentie :)

[ Voor 15% gewijzigd door sanfranjake op 11-08-2005 22:08 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Orion
De router heeft de nieuwste firmware dus dat zal waarschijnlijk geen problemen geven.
De enige draadloze apparaten zijn de speakers van de homecinema set maar die staat niet tegelijkertijd aan met de laptop. Ook heb ik een logitech dinovo set (voor notebooks) maar die staat 2 verdiepingen hoger.
Het probleem komt bij 2 van de 5 pagina's voor en dan krijg ik dus een verkeerde opmaak. Of een pagina met een halve opmaak en html code door elkaar. En ook plaatjes komen soms niet goed door. De onderkant is dan donker of gewoon grijs. Verversen van de pagina wil nog wel eens helpen. Alleen plaatjes blijven dan slecht. Ik moet de latop nog direct aansluiten op de router maar ik zo'n idee dat zo'n opstelling geen problemen geeft. Ik vind het maar vreemd.

Verwijderd

Heb je geen problemen met het downloaden van bestanden dan, echt alleen webpagina's :?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
tja zo'n wifi-ap is denk ik alleen echt goed te testen midden op de veluwe of op een onbewoond eiland... Daar zal er weinig tot geen stralingen in de lucht zitten. Stoort je tv ook op de vhf kanalen sinds je dit AP hebt?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Orion
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 10:44:
Heb je geen problemen met het downloaden van bestanden dan, echt alleen webpagina's :?
Ja, daar heb ik ook problemen mee. Bijna alle bestanden zijn corrupt.

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:27
Controleer dus eerst maar of je ook 'storing' hebt als je je computer direct aansluit op je router :)

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Hoe gaat het als je niet draadloos werkt, maar via een kabeltje ?

Wilde gok : MTU size op je router niet goed ?

Abort, Retry, Quake ???

• Orion
Aangesloten via een kabel met mijn router. Dit geeft dus geen problemen dus het ligt echt bij het draadloze deel.
Wat betreft de MTU-size.. Ik zou niet weten waar ik dat kan veranderen in mijn router. Ik heb net even gekeken maar dat zie ik nergens terug.

ik heb trouwens ook de wep/wpa beveiliging uitgeschakeld om te kijken of dit zou uitmaken maar dat deed niets. Het probleem bleef.

[ Voor 21% gewijzigd door Orion op 12-08-2005 14:05 ]

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Dan toch ff problemshooten, je moet eerst weten waar het probleem zit voor je dingen gaat veranderenm.

Ik zou eerst even kijken of iemand anders in je omgeving een laptop met wifi heeft, als je die probeerd en het probleem blijft dan ligt het aan je router en is het wifi gedeelte brak.
Als het probleem niet bestaat op de andere laptop dan ligt het dus aan je eigen laptop en zou ik eens op zoek gaan naar nieuwe drivers. Als dat niet lukt (als laatste) zou ik met de instellingen van de kaart gaan klooien.

Als je geen andere laptop kan vinden dan even op zoek naar een open draadloos netwerk en daar wat op surfen

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Tja, via kabeltje gaat het wel goed, maar draadloos niet.

Dat wordt lekker testen. Zoals Pim al suggereerde.

Of, als je hier helemaal geen zin in hebt, het routertje terug naar de winkel brengen. Evt nog een keer met hetzelfde merk en type testen, anders een ander merk.
Het apparaat doet niet wat ie moet doen.

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1