Toon posts:

Speedtouch 546 - Lage upload

Pagina: 1
Acties:
  • 916 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een Speedtouch 546 router/modem/switch gekocht en ik heb deze geconfigureerd. Alleen ben ik erachter gekomen, via speedtest.nl, dat mijn upload snelheid aan de lage kant zit.

Maar wanneer ik mijn router in ga, dan staat mijn upload/download goed weer gegeven:

Afbeeldingslocatie: http://img361.imageshack.us/img361/6920/speedcheck2km.jpg

Ik heb "Check connectivity to the internet aangeklikt. Het resultaat wordt hieronder weergegeven:

Afbeeldingslocatie: http://img361.imageshack.us/img361/2010/results1nx.jpg

Met Emule en BT haal ik wel de snelheden die ik hoor te halen. Ik heb de handleiding (.pdf) gecheckt maar daardoor was ik niet veel wijzer geworden. Ik heb ook de oude, USB Speedtouch (groene manta) aangesloten en daar haal ik wel de volle snelheden.

Weet iemand hoe ik met 195.190.249.3 kan connecten?

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-02 18:43

Haan

dotnetter

Je bent vergeten te zeggen wat je upload ís volgens Speedtest 8)7 ;) Je haalt niet toevallig bits en bytes door elkaar? zal wel niet als het op andere manieren wel goed gaat.

Maar begrijp ik nou goed dat je een modem/router én een router hebt?

[ Voor 46% gewijzigd door Haan op 11-08-2005 12:22 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Ow ja vergeten |:(

Speedtest resultaten:

-154.2 KByte/sec
-14.7 KByte/sec
-816.0 Conn/min
-Ping niet mogelijk 0.0 ms

Maar dit is dus de Speedtouch 546:

http://www.broadbandbuyer...tegoryID=1&ShopGroupID=12

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Kan de combinatie zijn van je modem met de apparatuur van 't DSL-netwerk waar je aan hangt dat niet optimaal functioneert toevallig op jou lijn.

Maar meestal bij beroerde upload heb je de splitter niet als eerste op de lijn aangesloten (zijn dus apparatuur voor de splitter gekoppeld) of enorme verlengkabels die beroerd zijn tussen je ISRA <--> splitter <--> modem.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Het enige wat ik gedaan heb toen ik mijn modem had gekocht is de DSL lijn, die in mijn oude USB modem zat, eruit gehaald en in mijn ST546 gestopt.

Het rare is dat mijn router de goede snelheden weergeeft. Ik heb gisteren en vandaag nog naar KPN en Planet gebeld maar ik ben nog niets wijzer geworden.

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 13:43:
Het enige wat ik gedaan heb toen ik mijn modem had gekocht is de DSL lijn, die in mijn oude USB modem zat, eruit gehaald en in mijn ST546 gestopt.

Het rare is dat mijn router de goede snelheden weergeeft. Ik heb gisteren en vandaag nog naar KPN en Planet gebeld maar ik ben nog niets wijzer geworden.
KPN bellen heeft zowieso weinig zin.
Ik heb een tijdje een storing gehad waardoor ik mijn alcatel 510i niet op kon komen.
Na overleg met mijn provider (Wanadoo) kreeg ik een telefoonnummer van de KPN adsl helpdesk.
Een slecht nederlands sprekende vrouw kreeg ik vervolgens aan de lijn die totaal niet wist waar ze over sprak.
Toen ze vroeg welke Windowsversie ik gebruikte en ik kenbaar maakte dat ik onder Linux werkte antwoorde ze kortaf.
Sorry wij geven daar geen support op en kwakte zo de hoorn erop 8)7
Ik kon niet eens meer kenbaar maken dat ik het ook onder windows niet werkende kreeg maar dat was het hele probleem niet.
Mijn modem was toen er warm en de oorzaak was vermoed ik dat hij bovenop mijn 3com 24 poorts switch stond die nogal warm werd en mijn modem ook opwarmde.
Nu deze 2 uit elkaar zijn crasht hij totaal niet meer.

de door jouw behaalde snelheid is ongeveer 128 kbps gezien je upload.
ondanks je lage upstream is het heel goed mogelijk dat je niet altijd het max haalbare resultaat behaalt.
Van de 832 kbps die er aangegeven word op mijn modem haal ik in praktijk gemiddeld 672 kbps. (84kb per seconde)
Het zelfde geld voor de downstream
Hier word aangegeven dat ik nu zit op 6672 kbps terwijl ik in de praktijk gemiddeld 5666 haal. (707 kb per seconde)
Beide resultaten heb ik overgenomen uit speedtest en heb ik hier theoretisch een 8/1 verbinding.

Wat ik wel mis uit je posting is wat voor snelheden je hebt behaald met je vorige modem.
Dit zou bijvoorbeeld het verlies op de lijn uit kunnen sluiten en te maken kunnen hebben met een instelling op de modem/router zelf.

computer voor alle werkzaamheden

Verwijderd

Topicstarter
Mijn oude modem, die doet het nu ff niet, gaf altijd gemiddeld: 160/35 KB/s. Volgens mij ligt het aan mijn router.

Er staat ook nog dat er geen connectiviteit met gateway 195.190.249.3. Ik weet niet hoe dat komt, beide firewalls (sygate op de PC en in de firewall) zijn uitgeschakeld.

Wat ik ook nog vreemd vind, is dat ik met p2p programma's gewoon wel de volle upload snelheid haal maar niet tijdens het surfen.

• freggell
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08-2024
Dat oude modem van je is een usb modem, die dingen hebben over het algemeen veel minder last van gedoe met kabels/verrotte kables, verkeerd aangesloten kables, en dat soort zooi.

Ik ken iemand die zonder splitter werkte, koop een ethernet modem, en het werkt niet meer. splitter ertussen, alles doet het weer, dus zou bekabeling kunnen zijn.

En de vraag die al gesteld werd. heb jij modem/router + router.
Of is de router waar jij inkjikt de ST546, als deze namelijk goede upload geeft, krijgt deze meestal ook dat aangeleverd, en is het tussen ST546 en je computer mis.
of mogelijk software op je computer, mogelijk niet helemaal correct ingestelde FW.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net emule opgestart en daar mijn upload helemaal open gegooid. Ik haalde daar rond de 38 - 40 KB/s. Ik heb tegelijkertijd een speedtest gedaan en daar haalde ik 11 KB/s. Dat kan toch niet kloppen aangezien emule mijn hele upload bandwith gebruikt.

Ik kan ook niet pingen. Zoals ik eerder zei zijn alle firewalls uitgeschakeld.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2005 16:33 ]

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 16:33:
Ik kan ook niet pingen. Zoals ik eerder zei zijn alle firewalls uitgeschakeld.
Je bedoelt toch niet dit:
-Ping niet mogelijk 0.0 ms
Want dat is gewoon een instelling die zo te verhelpen is via de CLI. Dat de gateway niet reageert op ICMP is normaal bij een KPN DSL-netwerk.

Verwijderd

Topicstarter
^Dat wist ik niet. Maar ja toch wel vreemd dat ik op volle snelheid kan uploaden met p2p programma's maar niet tijdens het surfen.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-02 18:43

Haan

dotnetter

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 17:04:
^Dat wist ik niet. Maar ja toch wel vreemd dat ik op volle snelheid kan uploaden met p2p programma's maar niet tijdens het surfen.
Aan de andere kant boeit je upload natuurlijk geen ene r**t tijdens het surfen :P En als het bij p2p wel hoog genoeg is, is er eigenlijk geen probleem. 8)

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Ik denk dat het iets is met de manier waarop speedtest meet. Ik heb er ook last van. Maar als ik een 10MB.bin naar mij webspace upload met ws_ftp krijg ik gewoon de volledige upload speed zo'n 500 kbps gemiddeld. (lite)

Ik heb overigens de port 4672 udp opengezet op de 546 maar als ik dat test (e-mule) geeft ie aan dat het niet open staat. Iemand daar een oplossing voor?

edit: laat maar, hij doet het nu wel weer

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2005 11:13 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 12:18:
Ik heb onlangs een Speedtouch 546 router/modem/switch gekocht en ik heb deze geconfigureerd. Alleen ben ik erachter gekomen, via speedtest.nl, dat mijn upload snelheid aan de lage kant zit.

Maar wanneer ik mijn router in ga, dan staat mijn upload/download goed weer gegeven:

[afbeelding]

Ik heb "Check connectivity to the internet aangeklikt. Het resultaat wordt hieronder weergegeven:

[afbeelding]

Met Emule en BT haal ik wel de snelheden die ik hoor te halen. Ik heb de handleiding (.pdf) gecheckt maar daardoor was ik niet veel wijzer geworden. Ik heb ook de oude, USB Speedtouch (groene manta) aangesloten en daar haal ik wel de volle snelheden.

Weet iemand hoe ik met 195.190.249.3 kan connecten?
Vraagje . zit je aangesloten bij Wanadoo, ik heb het zelfde modem maar krijg er geen verbinding mee met wanadoo, en ik hoop dat er iemand is die mij daar mee kan helpen, want de helpdesk krijgt het niet voor elkaar

Speedi

Verwijderd

Tja wat voor wanadoo pakket heb je? op bbned of kpn? Je kunt gewoon een configuratiewizzard downloaden van de speedtouch site.

http://www.speedtouch.nl/...T5x6_R5x_config_nl_v5.exe

Ik zou speedtouch routers overigens niet aanraden op adsl met de encapsulation op rfc 1483 bridged,(dhcp) dan kun je hem alleen in bridged mode zetten en er maar 1 pc op aansluiten.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik haal bij speedtest ook nooit fatsoenlijke resultaten. Ik heb ADSL Wide Open van SpeedXS, maar mijn upload is daar altijd maar 40KB/s. Zolang jij met andere programma's echter wel je volledige snelheid haalt snap ik eigenlijk niet echt waar je je druk over maakt :?
Pagina: 1