[Maxtor] IDE herkent schijf niet

Pagina: 1
Acties:

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:42

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem ik heb van iemand een 200GB Schijf gekregen, als ik deze aansluit dan spinned hij gewoon up en na 10 minuten inactiviteit ook weer down ( heb ik aan staan voor stroom besparing ). Nu is het zo dat als ik de schijf aansluit en tijdens de bios startup kijk daar een leeg kadertje verschijnt [M ] dus hij ziet de schijf niet goed.

Als ik andere kabels gebruik maakt dit geen verschil en ook niet als ik hem op de IDE controller hang in me unix server. Hardeschijf voorzichting als eens gedraait maar ook dit helpt niet. Ik hoor dus geen getik of vastlopers of iets van die aard. Hij word simpel weg niet goed herkent meer.

Heeft iemand een idee wat je hieraan kunt doen ( hij valt buiten de garantie en ik heb de factuur ook niet meer ) ik denk zelf dat als ik de schijf kan low formatten dit probleem wel is opgelost maar ik ken geen low format programma's die het toestaan om simpel weg te zeggen op IDE1 als master hangt de schijf en ga maar formatten.

Kortom enige ideeen hoe ik deze schijf nog kan reviven ?

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Ook al de verschillende jumper mogelijkheden geprobeert? (master, slave, CS), dat wilt ook nog wel eens helpen.

Op wat voor moederbord probeer je hem aan te sluiten? Kan je IDE controller wel gewoon 200gb schijven aan?

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Standaard vraagjes :
- Ondersteunen de BIOSsen wel harde schijven van 200GB ?
- Heb je al wat gepruld met de jumpers ?

edit:

Dju, enkele seconden te laat. Zeg exact hetzelfde als Mishmash :9

[ Voor 28% gewijzigd door Exe-cuter op 11-08-2005 12:23 ]

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Topicstarter
Mishmash schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 12:22:
Ook al de verschillende jumper mogelijkheden geprobeert? (master, slave, CS), dat wilt ook nog wel eens helpen.

Op wat voor moederbord probeer je hem aan te sluiten? Kan je IDE controller wel gewoon 200gb schijven aan?
Ja dit moederbord ondersteunt gewoon 200 GB schijf ( me andere 200 GB werkt namelijk zonder problemen ) bovendien als hij dit niet zou ondersteunen zou de schijf wel herkent worden maar niet met volledige grote zie het 128GB limit ;)

Ja ik heb ook al verschillende jumper standen geprobeerd ;)

Was ik even vergeten te melden in me start post inderdaad.

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Topicstarter
niemand ?

• Kzoutnieweten
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-03 16:00
misschien is je voeding te zwak?

• Exe-cuter
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09-2023
Ik weet niet of het tegenwoordig nog zo simpel is, maar als je een identieke schijf kan vinden (mss je andere 200GB ?) kan je de printplaat proberen te verwisselen.
Op school hebben we zo nog verschillende harde schijven kunnen redden, die anders ook niet herkend werden.

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Topicstarter
Neuh das niet het geval aangezien dan ook een andere schijf niet herkent zou mogen worden als ik die erop hang ;)

ik denk dat ik maar eens ga kijken wie der net zo'n schijf gekocht heeft ;)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:27

momania

iPhone 30! Bam!

Heb je de schijf als slave bij je andere 200Gb hangen, of apart als master op het andere kanaal?

Ingeval van slave: heb je dan ook jumper settings veranderd van je master? Schijnt dat bij maxtor een single master het alleen goed doet op jumper setting master en als er een slave bij komt, je de master dan op cable-select moet zetten (of andersom). Anders werkt 1 van de 2 niet.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Topicstarter
momania schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 15:03:
Heb je de schijf als slave bij je andere 200Gb hangen, of apart als master op het andere kanaal?

Ingeval van slave: heb je dan ook jumper settings veranderd van je master? Schijnt dat bij maxtor een single master het alleen goed doet op jumper setting master en als er een slave bij komt, je de master dan op cable-select moet zetten (of andersom). Anders werkt 1 van de 2 niet.
Is getest alleen op de IDE kabel dus zonder andere apparaten ik denk dat als er geen tools bestaan om te zeggen mijn schijf hangt op IDE1 als master low level die dat ik de schijf redelijk kan afschrijven maar misschien heb iemand der nog wat aan als die net toevallig zelfde type heeft gekocht, * ShadowBumble mopelt iets over rma enzo.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:44
Als het een Maxtor Diamondmax 10 is, kan het zijn dat je je firmware moet updaten en eventueel zelfs je BIOS updaten. Maar daarvoor moet je toch echt even Maxtor bellen.

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Topicstarter
het was een maxtor 9 maar dankzij een member op dit forum even contact gezocht met maxtor zelf en die ruilen de drive gewoon om.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

ShadowBumble schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 17:02:
het was een maxtor 9 maar dankzij een member op dit forum even contact gezocht met maxtor zelf en die ruilen de drive gewoon om.
Ja, dat lijkt me logisch na deze
Heeft iemand een idee wat je hieraan kunt doen ( hij valt buiten de garantie en ik heb de factuur ook niet meer
opmerking. 8)7

Niet dus. :)

ARME AOW’er

Pagina: 1