Toon posts:

Groot probleem met opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 583 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer is zo goed als dood, hij wordt nu kunstmatig in leven gehouden ;)

Wat is nou het geval:

Ik kan sinds een jaar ofzo de computer niet meer normaal uitschakelen. Je hoort dat ie blijft draaien, dus enige oplossing is het uitschakelen van de stroomtoevoer.
Op zich niet zo'n probleem, voor de rest deed ie het nog. Nu dus niet meer. Ik krijg bijna om de 5 minuten een blauw scherm met iedere keer verschillende error-meldingen.
Een aantal die ik heb gehad:
0x000000D1
0x000000C5
0x0000000A
0x00000019
0x00000035
0x0000008E
0x0000007E
0x00000050
Niet goed lijkt me. Ik heb al inmiddels BIOS geupdate naar de nieuwste versie, maar dat helpt ook niet. Ook heb ik de computer uit elkaar gehaald en weer opnieuw alles aangesloten, maar als ik de stroom er weer op zet begint alles de CPUfan automatisch te draaien en that's is, meer beweging krijg ik er niet in..

Gegevens comp:
P4 1,7 GHz
512 mb
Aopen AX4BS Pro moederbord

wie kan me uit de brand helpen, want ik zit momenteel in de laatste week van m'n stage (waar ik deze computer dus voor gebruik) en het is echt knetter druk... :'(

• Willson
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:40
Heb je hardware vervangen? Nieuwe software geinstalleerd ?
Hardware misschien aan het einde van zijn leven ? Geheugen ?

even google'n op die foutmeldingen

http://support.microsoft.com/?kbid=330182&sd=RMVP

[ Voor 45% gewijzigd door Willson op 11-08-2005 12:13 ]

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Ga naar www.google.com
Plak de error.

Eerste link is 99,99% de microsoft site.
0x000000D1 -> http://support.microsoft.com/?kbid=317326
0x000000C5 -> http://support.microsoft.com/?kbid=291810&sd=RMVP

Etc etc.

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
Die errors had ik allemaal al opgezocht, maar het zijn zeer uiteenlopende meldingen

0x00000050 -> Wanneer u een cd-rom gebruikt, kan het foutbericht 'Stop 0x00000050' worden weergegeven.

0x000000C5 -> This issue can occur when an attempt to touch invalid memory at a process IRQL that is too high occurs. This is almost always caused by drivers that have corrupted the system pool.

0x0000008E -> This behavior may occur if one of the following conditions is true:
• One or more of the random access memory (RAM) modules that are installed on your computer are faulty.
• The RAM configuration is incompatible with Windows XP.

0x0000007E -> Dit probleem kan optreden als een systeemthread een uitzondering genereert die niet wordt afgevangen door de foutenhandler. Dit probleem kan onder de volgende omstandigheden optreden:
• Er is onvoldoende ruimte beschikbaar op de vaste schijf. Als dit probleem optreedt nadat u de computer voor het eerst opnieuw opstart tijdens Windows Setup of nadat Setup is voltooid, is er mogelijk onvoldoende ruimte beschikbaar op de schijf voor het uitvoeren van Windows.
• Incompatibel BIOS. Als dit probleem optreedt nadat u de computer voor het eerste opnieuw opstart tijdens Windows Setup of nadat Setup is voltooid, is het computer-BIOS mogelijk incompatibel met Windows.
• Incompatibele videoadapterstuurprogramma's.
• Beschadigd RAM-geheugen (Random Access Memory).
• Een beschadigd stuurprogramma of een beschadigde systeemservice.
• Een incompatibel programma voor extern beheer van een andere leverancier. Als het probleem te maken heeft met het bestand Win32k.sys, kan de oorzaak een programma voor extern beheer van een andere leverancier zijn.

0x0000000A -> Stop error 0x0000000A (Stop 0x0A) indicates that there was an attempt in kernel mode to touch pageable memory at too high a process internal request level (IRQL). Typically, this error occurs when a driver uses an incorrect memory address. Other possible causes of this error are an incompatible device driver, a general hardware problem, and incompatible software.

Ik heb geen nieuwe hardware aangesloten, dus dat kan het niet zijn. Heb zelf het idee dat het de voeding of het geheugen is...

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-09 18:55
Als ik het zo lees denk ik het geheugen. Probeer Memtest eens te draaien, dat kan vanaf een diskette.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Verwijderd

Topicstarter
Dat gaat nu niet meer omdat ik em dus niet meer opgestart krijg. Heb een paar dagen geleden, toen de error-problemen zich nog voor deden, wel memtest uitgevoerd; kreeg toen gedurende de hele test 3 passes en 0 errors. Echter toen ik via de configuratie iets anders instelde (weet niet meer wat helaas) kreeg ik de ene na de andere error en bleef ie maar door ratelen met errors

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kheb maar besloten om dr nieuw geheugen in te zetten, maar hoe weet ik welke er in moet? Bij de pricewatch staan tig verschillende soorten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:20

Hoogie2004

Whohooooo

kijk ff op je huidige modules, daar staat et meestal met een stickertje op
en anders kijken op de site van je moederbordfabrikant welk geheugen je moederbord ondersteund

op deze site
http://global.aopen.com.tw/Products/mb/ax4bspro.htm

staat
Support : PC133 SDRAM
SDRAM DIMM x 3
DIMM Type : 8/16/32/64/128/256/512MB & 1GB
Max Memory : 3GB

met andere woorden je hebt pc133 sdram geheugen nodig

[ Voor 42% gewijzigd door Hoogie2004 op 13-08-2005 12:27 ]

My iRacing profile | Strava

Pagina: 1