Reparaties en andere sores

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• VirtualGuineaPig
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Een topic wat ik toch een beetje mis; reparaties en dergelijke (DOA's, RMA's)

En ik zou er zelf ook niet aan gedacht hebben, als ik zelf niet in een hele rare situatie beland zou zijn.

Ik heb een laptop van een hele degelijke fabrikant ingestuurd nadat er ineens een tweetal stofjes achter de glasplaat waren verschenen. Geen dead pixels, maar gewoon twee witte stofjes. Ik dus gebeld en de helpdesk was het met mij eens dat dat eigenlijk niet mocht gebeuren en dat ik de laptop wel kon insturen, De tablet was slechts 5 maanden oud.

Ik heb het apparaat dus verstuurd in originele doos. Nadat ik na tien dagen niets gehoord heb dus maar eens gebeld. Men wist niet waarom dat zo lang moest duren en zou mij verder wel even op de hoogte houden.

Wat schertst mijn verbazing als ik de volgende dag een reparatie-offerte ontvang van €232 ! Voor twee stofjes verwijderen?! Ik dus weer bellen. "Hmmm, zegt de helpdesk, raar, inderdaad." en gaat weer voor mij aan de slag. De dag daarop krijg ik een tweetal foto's opgestuurd met een laptop met een joekel van een barst in het LCD-scherm. 8)7

Enfin, wie heeft ervaringen met dergelijke sores en wat zou je hier mee kunnen aanvangen? Let wel, dit is een laptopfabrikant van heel goede huize en dus wellicht gevoelig voor slechte reputaties.

• vladje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021
Ik zou zeker niet akkoord gaan met die reparatie, zij maakten ten slotte jouw scherm kapot, zij betalen het dus ook. Desnoods kan je dreigen met juridische stappen en de consumentenbond. Als die fabrikant dan idd gevoelig is voor slechte "reclame" zal jouw probleem snel opgelost zijn. Ik zou me ook boos maken aan de telefoon en desnoods vragen of je de baas mag spreken over het voorval. Laat ze merken dat je dit alles behalve grappig vind, dan lost het zich waarschijnlijk vanzelf op.

Succes

[ Voor 3% gewijzigd door vladje op 11-08-2005 12:46 ]

BLU3_VV

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

hmmm, dreigen met rechtzaken en vooral consumenten bond werkt eerder averechts. (ik zou in het uiterste geval iets doen met rechtsbijstand)
Natuurlijk niet accoord gaan met rep.kosten, Het hoeft niet persé de schuld te zijn van de fabrikant!! Er zitten soms ook wat kanalen tussen zoals tpg/tnt of wat dan ook. Blijf vooral rustig en vraag zo snel mogelijk naar een verantwoordelijke in dit soort situaties, noteer alle namen en afspraken, vraag om een bevestiging (per e-mail)

Boos worden werkt echt niet.

Vaak genoeg kreeg ik zelfs na garantie periode een nieuw app.

[ Voor 7% gewijzigd door Pinin op 11-08-2005 18:57 ]

www.casarodriguillo.com

Verwijderd

Ja, gewoon netjes en correct blijven, je mag best wat meer trekken aan de zaak door bijvoorbeeld naar een floor manager te vragen of iemand hoger dan de helpdesk medewerker.

Als ik iets opstuur naar een fabrikant dan neem ik altijd de volgende stappen:

- foto's maken van het apparaat, zo kan je aantonen dat de staat van het apparaat zo was, dan kan je altijd aantonen als in jou geval je scherm beschadigd is van: kijk jongens, zo was ie.
- Eventueel test resultaten, log bestanden, bijvoorbeeld bij een hardeschijf of een optische drive.
- Serienummers noteren, dit moet je echt standaard doen, eventueel ook type nummers e.t.c.
- Namen en tijden noteren bij bellen of emailen.
- Aangetekend versturen, eventueel verzekerd.

Overigens heb ik zelf een mooi voorbeeld, mijn Logitech Momo Racing stuur is 6 maal in de garantie periode omgruild, daar was ik al heel :) mee.
Maar ik was helemaal _/-\o_ toen mijn stuur voor de 7de maal buiten de garantie kapot ging, maar wel door Logitech wederom werd omgeruild.
Ik heb netjes mijn situatie uitgelegt en de medewerker stelde voor deze om te ruilen en mijn stekkers op te sturen, het stuur deed niks meer, maar de voeding was wel ok, dus hij had het vermoeden dat het iets met de stekkers was, ik denk eerder het stuur zelf intern, maar goed, ik was al lang blij dat men een nieuwe opstuurde.
Maar omdat er best wel wat tijd overheen ging had ik gewoon al een nieuwe gehaald, ach ja heb ik er 2, altijd makkelijk als de nieuwe weer kapot gaat.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Een topic wat ik toch een beetje mis; reparaties en dergelijke (DOA's, RMA's)
Ook niet raar dat ze hier niet staan, Overige Hardware gaat, zoals de naam zegt over Overige Hardware, niet over juridische geschillen e.d :z

Daarover zijn wel boekdelen geschreven, ook op GoT, en wel in Stuffis Generalis, waar niet-strict computergerelateerde zaken besproken kunnen worden. Maar omdat GoT eerst en vooral een computerforum is, wordt pas na verloop van tijd en posts toegang verleend tot Stuffis Generalis (zie de FAQ voor exacte criteria).

Deze topic verplaatsen heeft dan ook niet zo'n zin, dus rest weinig anders dan hem dicht te doen wegens niet over (Overige) Hardware an sich gaande...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.