Toon posts:

dualview-dualscreen-games

Pagina: 1
Acties:
  • 572 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu zeer veel zitten zoeken, maar nu raak ik er niet meer wijs.
Dit is wat ik precies wil hebben:
Op monitor 1 gamen, op monitor 2 internetten en IRC etc.
Hoe kan ik dat het beste doen? in dualscreen of dualview? Als het dualscreen is, volstaat dan een onboard videokaart op het moederbord?
Of gaat het echt niet (enkel bij sommige games wel). Ik heb ook gelezen dat eens je speelt je niet meer van monitor 1 naar de andere kan. Is dit op te lossen door vb 2 muizen te gebruiken?

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-08 17:09

KneoK

Not in a million lightyears

Hier zijn volgens mij geen goeie oplossingen voor. Het probleem is dat de meeste spellen een gedeelte van je scherm reserveren en dat de rest uitgeschakeld wordt voor gebruik.
Je zult dus op je tweede monitor nog wel beeld hebben, maar je kunt er (ook niet met een tweede muis) niet naartoe. Als je met alt-tab naar de applicatie op je tweede monitor schakelt zal het spel dat je draait veelal minimaliseren.

Audio/Video/Internet, je kunt veel dingen verdelen over het scherm, maar zodra je een fullscreen spel start dan zit je vast aan je ene monitor.

Edit: als je gewoon in multimonitor wilt gaan werken moet je de diverse faq's op dit forum nog maar even nalezen. Een videokaart met twee uitgangen, een AGP/PCI/PCI-E videokaart met onboard, AGP/PCI-E en een PCI videokaart, een PCI en een PCI videokaart.
Wat dat betreft zijn de mogelijkheden zeker niet beperkt.

[ Voor 23% gewijzigd door KneoK op 11-08-2005 14:24 ]