Toon posts:

Video op deze hardware?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ( ik vond het wel gepast om het topic hier neer te zetten omdat dit over het cpu en geheugen etc. gaat )

Ik heb op mn kamer een Celeron 2 staan, ja niet zo'n best dingetje. 333 MHz processor en 256 mb werkgeheugen. Er zit een TNT2 riva kaartje in.

Vraag: Ik kan geen videos en films etc. erop afspelen :/ Hoe kan dit nou?

Ik heb windows xp erop staan EN op beste performance gezet, dus de look van 98 zal ik maar zeggen. Zodra ik een film af wil spelen schokt hij als "ik weet niet wat".
Ik heb ook niks op de achtergrond draaien ( zoals firewall en virusscanner ) want ik gebruik m'n pentium 4 als proxy server.

Iemand een oplossing?

Bij voorbaat dank! :)

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-04 12:06
wat wil je afspelen dan? xvid's?
kijk dan even naar de systeemvereisten, en je ziet dat jouw systeem net te langzaam is.
http://www.xvidmovies.com/faq/#2.2

PSN: djmurcielago

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gooi er eens een wat lichter OS op, win98 ofzo. XP heeft sowieso al de nodige resources nodig.
Verder is het zo dat als je films hebt in hogere bitrates het nog wel eens traag kan worden.
Als je het hebt over DVD films kan het komen doordat je TNT2 nog geen hardwarematige mpg decoder heeft.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-05 08:36
Systeem is idd te langzaam.. Ook is WinXP (zelfs op performance stand) aan de zware kant voor dit systeem.. Je kan proberen 'm over te clocken.. +/- 400Mhz en windows98 zou het (net) moeten laten werken.. Als het alleen voor video is moet het geen probleem zijn.. (als de nieuwste codecs ook voor 98 zijn, maar dit weet ik niet).

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09:27
Je systeem is wel erg licht.
Gebruik Videolan (vlc) mediaplayer. Deze heeft alle codecs aan boord en is erg licht...

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

zetje01 schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 11:51:
Je systeem is wel erg licht.
Gebruik Videolan (vlc) mediaplayer. Deze heeft alle codecs aan boord en is erg licht...
en VLC onder win98 draait daarbij ook prima.
Iig een stuk sneller dan XP met mediaplayer 9 of 10.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Programma's als WinDVD of PowerDVD hebben min 400 Mhz nodig - en dan gaat het om reguliere Pentiums denk ik, zelfs geen Celerons. Heb nog een 233 Mhz PII gehad hier, daar draaide Win 2000 zonder problemen op... Heb wat later Win 2000 op een Celeron 566 Mhz geïnstalleerd - dat liep gewoon als stroop!

Je hebt een lagere FSB, en nauwelijks (of zelfs helemaal geen) cache - dacht dat bij eerste Celerons het L2 cache er gewoon afgegooid was :).

Misschien een linux distro met xine of mplayer? Een slackware-variant met een lightweight window manager?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

anders mischien lichte linux versie nemen?
daar lukt het als je die een beetje afstelt makkelijk mee (Ok niet de hardwarematige decoder, die je niet hebt maar ik bedoel de software eisen).

Verwijderd

Topicstarter
hmm ja bij xvid films wel inderdaad, maar zoals wma enzo?
Terw_Dan schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 11:48:
Gooi er eens een wat lichter OS op, win98 ofzo. XP heeft sowieso al de nodige resources nodig.
Verder is het zo dat als je films hebt in hogere bitrates het nog wel eens traag kan worden.
Als je het hebt over DVD films kan het komen doordat je TNT2 nog geen hardwarematige mpg decoder heeft.
Ik heb net alles lekker draaiend op die celeron 2, want voor m'n hardware ( soundcard etc, ) zijn die drivers maar moeilijk te vinden en te installen dus ik denk niet dat ik daaraan begin.
En wat vetreft die tnt2 is dan pech gehad haha. Maar voor media ondersteuning heb je in principe toch helemaal geen graphische kaart nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Borromini schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 11:54:
Je hebt een lagere FSB, en nauwelijks (of zelfs helemaal geen) cache - dacht dat bij eerste Celerons het L2 cache er gewoon afgegooid was :).

Misschien een linux distro met xine of mplayer? Een slackware-variant met een lightweight window manager?
omg :P dit gaat mijn petje te boven! ik ben zo goed als amateur in het gebied van computers, maar ik begrijp uit alle reacties dat het gewoon niet draait op xp.

Ik heb inderdaad ook al vlc player geprobeerd op xp dan wel te verstaan, maar daar lukt het ook niet mee.

En ik heb totaal geen verstand van linux en anders os....dus ik hou het zoiezo bij windows ;)

Bedankt voor de snelle reacties in ieder geval! :)

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 11:28
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 12:00:
[...]

omg :P dit gaat mijn petje te boven! ik ben zo goed als amateur in het gebied van computers, maar ik begrijp uit alle reacties dat het gewoon niet draait op xp.

Ik heb inderdaad ook al vlc player geprobeerd op xp dan wel te verstaan, maar daar lukt het ook niet mee.

En ik heb totaal geen verstand van linux en anders os....dus ik hou het zoiezo bij windows ;)

Bedankt voor de snelle reacties in ieder geval! :)
Windows 98 of 2000 zou het dan moeten doen :)
Of je ramt er een snellere cpu in....

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Verwijderd

Topicstarter
Windows 98 of 2000 zou het dan moeten doen :)
Of je ramt er een snellere cpu in....
Als ik geld zou hebben :D

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 11:55:
hmm ja bij xvid films wel inderdaad, maar zoals wma enzo?

[...]

Ik heb net alles lekker draaiend op die celeron 2, want voor m'n hardware ( soundcard etc, ) zijn die drivers maar moeilijk te vinden en te installen dus ik denk niet dat ik daaraan begin.
En wat vetreft die tnt2 is dan pech gehad haha. Maar voor media ondersteuning heb je in principe toch helemaal geen graphische kaart nodig?
Tja, vergeet dan maar dat het gaat draaien, XP zit al krap met een 333MHz cputje en 256MB ram en met nog meer belasting gaat het fout.

Maarre, wat voor een exotische hardware heb je dan wel niet dat het niet onder 98 zou werken?

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Grote kans dat je hardware door zo'n linux-distro ondersteund wordt, en ook wma moet afspeelbaar zijn onder linux (hoewel het natuurlijk een formaat van de Grote Verfoeilijke Vijand is :)). Er zijn plugins voor BMP, misschien ook voor xmms. Maar er zijn sowieso mediaspelers voor Linux die dat ondersteunen.

Mocht je linux willen proberen, ik wil je wel een distro aanraden, maar ik ga nu niet de promotoer op :z

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
Tja, vergeet dan maar dat het gaat draaien, XP zit al krap met een 333MHz cputje en 256MB ram en met nog meer belasting gaat het fout.

Maarre, wat voor een exotische hardware heb je dan wel niet dat het niet onder 98 zou werken?
Heey Terw_Dan ( ik las net je server muur :9 )

Uhm...het begon al met het gemek ( bij 98 en xp ) dat hij met welke driver dan ook die verrekte tnt2 kaart niet kon vinden. Toen kreeg ik problemen met een usb kaart. Toen kreeg ik problemen met een netwerkkaartje ( en nee ik deed niks verkeerd :P ) ik kan het misschien wel een keer proberen onder 98, maar dan ben ik bang dat dat niet lukt en kan ik xp weer met moeite in elkaar fixen.
Grote kans dat je hardware door zo'n linux-distro ondersteund wordt, en ook wma moet afspeelbaar zijn onder linux (hoewel het natuurlijk een formaat van de Grote Verfoeilijke Vijand is :)). Er zijn plugins voor BMP, misschien ook voor xmms. Maar er zijn sowieso mediaspelers voor Linux die dat ondersteunen.

Mocht je linux willen proberen, ik wil je wel een distro aanraden, maar ik ga nu niet de promotoer op :z
Weet je wat ik nu lees? blalblalblalbla :9 Ik snap echt niet wat bmp is, xmms, distro?....
Bedankt dat je reageert hoor! Maar ik ben een dikke grote noob ( niet kwa uiterlijk )

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 12:23:
[...]

Heey Terw_Dan ( ik las net je server muur :9 )

Uhm...het begon al met het gemek ( bij 98 en xp ) dat hij met welke driver dan ook die verrekte tnt2 kaart niet kon vinden. Toen kreeg ik problemen met een usb kaart. Toen kreeg ik problemen met een netwerkkaartje ( en nee ik deed niks verkeerd :P ) ik kan het misschien wel een keer proberen onder 98, maar dan ben ik bang dat dat niet lukt en kan ik xp weer met moeite in elkaar fixen.
je kunt ook een image maken van je bestaande install. mocht 98 niet lukken dan kun je die image altijd nog terugzetten zodat je een werkend systeem hebt :)

Verwijderd

Topicstarter
je kunt ook een image maken van je bestaande install. mocht 98 niet lukken dan kun je die image altijd nog terugzetten zodat je een werkend systeem hebt :)
Ja! dat zou inderdaad kunnen, als je schijfruimte hebt :D haha.....

Ik ga dat denk ik wel proberen. Eerst even windows 98 bij Azureus "kopen" hoor :D

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:35
Ik weet niet waar je vandaan komt maar ik heb nog wel een systeempje voor je staan waar je in ieder geval films op kunt kijken. XP loopt ook prima. Mag weg voor heel weinig, stuur me maar effe een mailtje, zie profiel voor e-mail adres.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

Pagina: 1