Toon posts:

Uitzetten van WLAN

Pagina: 1
Acties:
  • 780 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb recentelijk een WL-114 Sitecom router gekocht die ik nog niet wireless gebruik. Omdat mijn buurman al heeft aangegeven signalen te ontvangen :S wil ik graag de WLAN van de router uitzetten. Maar ik ben er niet achter gekomen hoe dat moet. Is er iemand die dit toevallig weet van deze router?

Met groet
GoBat

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Op mijn Linksys kan het iig via het webbased management. Misschien zit die optie daarop
Omdat mijn buurman al heeft aangegeven signalen te ontvangen
Set gewoon je SSID broadcast uit en je buurman pikt zonder dat te willen jouw signaal/ssid niet op

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie alleen maar staan: "Network ID(SSID)" waarbij ik een naam kan opschrijven. Er staat nu Network ID(SSID): default

Waar "default" staat kan ik iets anders intypen. Maar ik zie nergens iets om het uit te zetten :S

Groet
GoBat
Gunner schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 11:21:
Op mijn Linksys kan het iig via het webbased management. Misschien zit die optie daarop

[...]

Set gewoon je SSID broadcast uit en je buurman pikt zonder dat te willen jouw signaal/ssid niet op

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:02

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Waarom zou je buurman hier last van hebben?? Als hij steeds aan de verkeerde probeert te connecten moet hij zijn spullen beter (laten) configureren. Al gebruik je nu geen WiFi, dat komt er misschien later wel van. Ik kom in huizen waar 5-6 netwerken te detecteren zijn, dus het levert hem geen enkel probleem op... Rare buurman.

De term is 'broadcast SSID'; die zou je op disabled kunnen zetten. Je netwerk is er dan nog wel, maar niet zichtbaar. Wil je het wel gaan gebruiken moet je in de verbindingssoftware expliciet je SSID opgeven.

[ Voor 25% gewijzigd door superduper op 11-08-2005 11:28 ]

Verwijderd

SSID braodcast uitzetten is idd 1 optie, maar je kan er ook dan gewoon nog een encryptysleutel op gooien (WEP of WPA) dan weet je zeker dat niemand jou verbinding zal misbruiken.
Je kan ook nog als extra de MAC-filtering er opzetten, dan weet je zeker dat hij je niet meer ziet.

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06-2025

DoD Cerberus

blabla!

mjah, gewoon je WLAN beveiliging aanzetten, en verder zo laten

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Verwijderd

Topicstarter
Mijn buurman heeft er geen last van. Het enige wat ik op dit moment wil is dat mijn router geen wireless signaal uitzendt.

Groet
GoBat
superduper schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 11:27:
Waarom zou je buurman hier last van hebben?? Als hij steeds aan de verkeerde probeert te connecten moet hij zijn spullen beter (laten) configureren. Al gebruik je nu geen WiFi, dat komt er misschien later wel van. Ik kom in huizen waar 5-6 netwerken te detecteren zijn, dus het levert hem geen enkel probleem op... Rare buurman.

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:02

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 11:27:
SSID braodcast uitzetten is idd 1 optie, maar je kan er ook dan gewoon nog een encryptysleutel op gooien (WEP of WPA) dan weet je zeker dat niemand jou verbinding zal misbruiken.
Je kan ook nog als extra de MAC-filtering er opzetten, dan weet je zeker dat hij je niet meer ziet.
Dan ben je nog steeds zichtbaar hoor. Je kan alleen niet connecten. Het is zelfs nog irritanter, want als je er per ongelukt op klikt duurt het langer voordat je weer verder kan.

Verwijderd

Topicstarter
Dit ga ik eens bekijken. Hartelijk dank!

Oh trouwens, met google vond ik dat het bij deze router niet mogelijk is om de ssid broadcast uit te schakelen:

-----------
Sjarelke: Beveiligen is vrij simpel. Op de site kun je die informatie ook downloaden.
Uitgerust met WEP, WPA etc.
Geen SSID broadcast mogelijkheid tot uitschakelen. Dat vinden sommige mensen
misschien een nadeel.

Je kunt ook kiezen welke mac's toestemming hebben om op de wireless verbinding
te mogen. De router configuratie kun je beveiligen met een password.

Veel suc6 met het kiezen van een router!

Charles (04-04-2005)
-----------
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 11:27:

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 11:28:
Mijn buurman heeft er geen last van. Het enige wat ik op dit moment wil is dat mijn router geen wireless signaal uitzendt.

Groet
GoBat
[...]
Ja, maar waarom wil je hem dan uithebben?
Als je de hierboven geschreven tips gebruikt, en je WiFi netwerk dus beveiligt, dan kan verder niemand anders op jouw netwerk.

offtopic:
erg grappig hier ook op dit moment staat er ook iets van 10 wifi netwerken uit de omgeving in onze lijst. Tja, als ze niet beveiligd zijn, dan maken we er maar even gebruik van :+

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 'm door.

Ik heb nu WEP Security op IEEE 64 bit Shared Key security gezet. Ik moest een 10 digit nummer invullen.

Die MAC adressen moet ik even uitzoeken hoe dat moet.

Maar allemaal erg bedankt!

Met groet,
GoBat
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 11:32:
[...]

Ja, maar waarom wil je hem dan uithebben?
Als je de hierboven geschreven tips gebruikt, en je WiFi netwerk dus beveiligt, dan kan verder niemand anders op jouw netwerk.

offtopic:
erg grappig hier ook op dit moment staat er ook iets van 10 wifi netwerken uit de omgeving in onze lijst. Tja, als ze niet beveiligd zijn, dan maken we er maar even gebruik van :+

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:03
als je niet wil uitzenden, schroef dan de antenne's eraf?

Verwijderd

Topicstarter
Hahaha
Dat ik daar niet eerder aan dach!
Hennie-M schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 11:46:
als je niet wil uitzenden, schroef dan de antenne's eraf?

Verwijderd

Topicstarter
Zo, alles is nu ingesteld ... ook de MAC adressen. Ik ben weer veilig!
Straks met m'n Acer Travelmate 8103 komt het helemaal goed!

Daaaag

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Nog even een schopje naar Network Troubleshooting, vanuit Opslagmedia & I/O Controllers. :)
Pagina: 1