Toon posts:

mag het fannetjeop de northbridge der af ?KT7?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb een abit kt7 moederbord ik heb gehoord dat je het fannetje op de northbridge der mag af doen en evntueel op je videokaart zetten , omdat de FSB niet hoger kan den 112

kan dit nu kwaad of niet:??

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 18:47
Nope, omdat als je het eraf haalt je ook problemen kan krijgen met 100 MHz

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
wat voor ''problemne kan je MOBO der aan kapot gaan ??

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:18

Wimo.

Shake and Bake!

Gewoon eraf halen dat ding, bij mij ging het ding een ongeloofelijke tering herrie maken :(

Wat mijn voorganger zegt is bull

Verwijderd

Ooit van leestekens gehoord?

• Liam
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-12-2023

Liam

Wat nou 1 proc is genoeg.. :P

lekker laten zitten, die zooi zit er niet voor lul op, koop gewoon een dikke 8cm fan met aansluiting op je power supply en hang doe lekker onder je geforce-je.....
klaar ben je......of check een 486 fannetje ff out of die niet cool zijn.
mzzls,

liam

If it bleeds, we can kill it!! |Werkbak specs|CCNP, bezig met Master.

Verwijderd

Hang er een Super-Orb op >:)

Verwijderd

weet je wat je moet doen:
Abit mailen en zeggen dat je fannetje gesneuveld is(erg veel van die dingen kapten ermee) en dan sturen ze(zeer waarschijnlijk) een nieuwe op. die kan je dan op je videokaart gooien. das de makkelijkste en goedkoopste oplossing. kost je niks en anders moet je weer ergens een klein heatsinkje voor je northbirdge scoren.

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik dat 2 de fannetje aansluiten ?
via de voeding van men kast ??

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

amateur> jip... gebruik bijvoorbeeld het plugje annex draadje zoals het bij de voeding naar je CPU koeler is...

Verwijderd

Ik zie niet in waarom op een ABIT bord zo'n fannetje noodzakelijk zou zijn en op pakweg een ASUS A7V niet (al zetten ze er nu wel een op) .
Kwaad kan het geenszins , integendeel , maar noodzakelijk zou ik het niet gaan noemen .

DD

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zondag 14 januari 2001 18:57 schreef -THaVinNY- het volgende:
weet je wat je moet doen:
Abit mailen en zeggen dat je fannetje gesneuveld is(erg veel van die dingen kapten ermee) en dan sturen ze(zeer waarschijnlijk) een nieuwe op. die kan je dan op je videokaart gooien. das de makkelijkste en goedkoopste oplossing. kost je niks en anders moet je weer ergens een klein heatsinkje voor je northbirdge scoren.
DIT is nouw matig, mail dan naar abit dat je voor tegen een vergoeding zo'n fannetje graag zou willen hebben, maar THaVinNY belazert de boel :r :r.

Verwijderd

Fannetje is compleet overbodig, dat fannetje zit er alleen maar om verkoop technische redenen, staat wel leuk en mensen zoals jij en ik zullen dan denken, WAUW ! fannetje op chipset, dat moet wel goed zijn.

Nou het fannetje heb ik er na een tijdje afgesloopt en mijn bordje is nog net zo stabiel als ervoor.

Verwijderd

mail naat abit, gratis fannetje kan nooit kwaad

Verwijderd

kijk de mijne was echt kapot... gemailt en een nieuwe gekregen... mja wat thavinny van plan is het DIEFSTAL!! en ik weet zeker dat jij het niet tof vindt als je fiets gejat wordt.... en niet zeggen het is maar een fannetje dan zeg ik het is maar een fiets!!

ennuh ik heb uhh 1 maand zonder fan gedaan

Verwijderd

Heb dus ook een KT7 waarvan het fannetje de geest gaf, heb van Abit netjes (voor nop) een nwe gekregen, deze service is natuurlijk top, en nu moeten we deze goede service natuurlijk niet gaan misbruiken zodat je straks moet gaan dokken voor een nwe fannetje

;);)

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06-2025
EN WAT NU ALS JE HEM EENS EXTRA ZWAAR ZOU UITVOEREN!!>:)>:)

Misschien doet ie dan wel meer als 112Mhz:z

Iemand al geprobeerd.....??

Verwijderd

ik zou gewoon ee net mailtje naar abit sturen waarin je vertelt dat je fannetje is overleden
kijk dan kun je wel zeggen dat je deze perfecte service niet moet gaan uitbuiten, maar wat kost zo'n fannetje abit nou heel?
misschien een tientje dan houdt het echt wel op hoor

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:10
Heb ook zo'n ding op me A7V gezet.
Nergens geen verschil gemerkt in stabiliteit e.d. .. |:(

• sharkzor
  • Laatst online: 30-08 10:36
mail ffe naar abit nederland dat de jouwe een hoop herrie maakt. krijg je gewoon een niewe. die gooi je gewoon weer op je videokaart.
in het begin hadden ze namelijk heeele goedkope coolers erop zitten. Ik kreeg gewoon een niewe opgestuurt....

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Mijn fannetje maakt altijd al rotgeluid maar hij begint het nu toch te begeven.
Ik heb Abit netjes even gemaild, ben benieuwd of ik gewoon een nieuwe krijg.
Ik wil ook best wat bijdragen, die fannetjes zijn ook niet gratis voor hun :).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• sharkzor
Op maandag 15 januari 2001 18:32 schreef Tony Vroon het volgende:
Mijn fannetje maakt altijd al rotgeluid maar hij begint het nu toch te begeven.
Ik heb Abit netjes even gemaild, ben benieuwd of ik gewoon een nieuwe krijg.
Ik wil ook best wat bijdragen, die fannetjes zijn ook niet gratis voor hun :).
hoezo betalen? hij maakt herrie en gaat verrot. klinkt als garantie :)

• Tony Vroon
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Ja dat wel, alleen als van die vervelende figuren er weer misbruik van gaan maken is het misschien al niet gratis meer |:(.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

hoelang duurt het voordat je dat koeltje van de KT7 krijgt?? (mijn vriend w8 er nml. al 3 weken op)

• sharkzor
Op maandag 15 januari 2001 19:32 schreef iefje het volgende:
hoelang duurt het voordat je dat koeltje van de KT7 krijgt?? (mijn vriend w8 er nml. al 3 weken op)
ik had het vrij snel. ze zijden eerst dat ze op een niewe voorraad aan het wachten waren, een week later mailtje gestuurt en binnen een week had ik hem. reply gewoon ffe op het mailtje van abit.

Verwijderd

Zelfde prob met die FAN. :(
Zijn die fan's die ze je toesturen beter? of zijn het de zelfde prut dingen.

• me1299
  • Laatst online: 31-08 20:30

me1299

$ondertitel

Kheb net een mailtje gestuurd ik heb namelijk hetzelfde probleem. Ik ben benieuwd. :)

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

weareborg> wat was dat mail adres?

Verwijderd

ja, wat is het mail addres, ik kan ook nog wel een paar gebruiken, ik heb nl 10 mobo's gekocht en ze zijn allemaal stuk :)

Verwijderd

Mijn fan heb ik er ook afgehaald, ding begon echt mega herrie te maken op de gekste momenten. Ik heb nog niks gemerkt van instabiliteit, dus het zal wel goed zitten. (ook niet overgeklokt overigens).

• monterey
  • Laatst online: 30-11-2025
als je denkt dat een fabriek er iets op doet wat overbodig is dan ben je echt niet lekker.
ook een koelblokje met fannetje kost geld hoe weinig het moge wezen op een miljoen mobo's loopt dat toch aardig op,en als je een klein beetje verstand van electronica zou hebben weet je dat hoe warmer een halfgeleider is hoe slechter hij presteerd en des te eerder hij de pijp uit zal gaan simpel zat,dus halen jullie lekker het ventilatortje eraf is weer goed voor de handel in nieuwe plankjes.

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Volgens mij heeft Abit dat fannetje erop gezet om de oc-ers tegemoed te komen.
Want oc-ers oc-en (DUH |:() en alles wordt dan dus warmer dan gebruikelijk. En omdat Abit onder de oc-ers bekend stond als goed oc-bare mobo producent, dachten ze slim te zijn om op deze manier de oc-ers naar zich toe te trekken.
* stok is nu moe van dat ge-oc

• Pindkaas
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-08 17:49

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

Op dinsdag 16 januari 2001 20:50 schreef stokkie het volgende:
Volgens mij heeft Abit dat fannetje erop gezet om de oc-ers tegemoed te komen.
Want oc-ers oc-en (DUH |:() en alles wordt dan dus warmer dan gebruikelijk. En omdat Abit onder de oc-ers bekend stond als goed oc-bare mobo producent, dachten ze slim te zijn om op deze manier de oc-ers naar zich toe te trekken.
* Pindkaas is nu moe van dat ge-oc
wat is dit een domme poep! ik denk niet dat abit iets gaat maken waardoor ze oc-ers aantrekken! ze zijn allemaal geldbewust en minder dan 1% van de abit kopers zijn oc-ers en daar hoeven ze het echt niet voor te doen!! alle fabrikanten zijn uit op winst en die maken ze zeker als dat ze de productie zo goedkoop mogelijk maken!! dus ze laten fannetje weg als dat het niet nodig zou zijn!!

conclusie: fannetje is wel degelijk nodig!!

"Luie mensen worden ook moe!"

• FatalError
  • Laatst online: 08:27
Het fannetje is echt niet nodig, een koelblokje wel.
Abit is een van de weinigen die op de northbridge een fan douwt. Voor stabiliteit maakt het weinig uit en voor overklokken is het ook niet echt nodig want dat overklokken doe je voornamelijk met de multplier.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Pagina: 1