[js / xhtml] xhtml stanaard en gebruik van > in js

Pagina: 1
Acties:

• chielsen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-05 21:48
Ik heb deze javascript code

JavaScript:
1
val.replace(/>/g, '<');

Nu zeurt de w3c validator daarover, er mogen geen tags zo los in je script staan. Ik heb op hun site al gezocht maar ken nergens vinden hoe het dan moet. Ze willen dat je < gebruikt, maar mijn functie is nu net dat aan het doen. Als ik spatie na de > doe krijg ik geen fout meer maar dan werkt de javascript niet meer.
Als ik een backslash voor de laatste fwdslash of > teken zet krijg ik javascript fouten. Volgens mij kan dit dus niet??

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als je perse XHTML wilt gebruiken, dan zou je gebruik moeten maken van CDATA blokken. Zie bijvoorbeeld: http://www.codingforums.com/printthread.php?t=26358

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

alleen gaat dat weer niet werken als je het verstuurd als text/html (wat je waarschijnlijk doet)
dus in dat geval wil je je html graag als xhtml laten valideren :P (je code werkt dus als html en dan doen die cdata dingen niet zoveel) en wordt het:
code:
1
2
3
4
5
<script type="text/javascript">
//<![CDATA[
  val.replace(/>/g, '&lt;');
//]]>
</script>

als je dat ook nog wilt laten werken op antieke browsers (wat imho helemaal zot is):
code:
1
2
3
4
5
<script type="text/javascript">
  <!--//--><![CDATA[//><!--
    val.replace(/>/g, '&lt;');
  //--><!]]>
</script>

handigste is overigens je code in een externe file plaatsen.

Zelfde geldt ook voor style btw.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2005 11:24 ]