[PHP/HTML] Kenbaar maken van nieuwe links

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het maken van een intranet site. Op deze site bevinden zich catagorien met
daarbij relevante links (artikelen).

Om het onderscheid te maken in al aangeklikte artikelen heb ik middels CSS A:visited een andere
kleur gegeven.

Om duidelijk aan te geven dat er nieuwe links (artikelen) aanwezig zijn wil ik deze vervolgens
weer in een andere kleur weergeven, maar ik heb geen idee hoe dat makkelijk te realiseren valt.

Een goed voorbeeld is de frontpage van tweakers.net. Nieuwe artikelen zijn in eerste
instantie rood en bij een refresh gaat de site ervan uit dat je ze hebt gezien en maakt
ze weer grijs.

Concreet gezegt wil ik dat ook!

Wie kan mij het eerste zetje geven?

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 22:54
Je kunt bij ieder bezoek de tijd opslaan waarop dat gebeurt. Als iemand dan de site opnieuw bezoekt kun je die tijd gebruiken om te vergelijken met de tijd waarop alle links zijn geplaatst.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• Vesta
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Een andere kleur kan dmv een (andere) class meegeven:
HTML:
1
<a href="#" class="new">link</a>

Om te bepalen of een link nieuw is, hangt van je intranet af. Als je de links uit een database haalt, kun je daar een kolom aan toevoegen met de datum. Die datum kun je vergelijken met de datum wanneer iemand voor het laatst op de site is geweest (bijvoorbeeld opgeslagen in een cookie).

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-09 21:19

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Dan krijg je dus zoiets:
code:
1
2
3
4
5