[Maxtor] Foutmeldingen + vastlopers

Pagina: 1
Acties:
  • 364 views sinds 30-01-2008

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-02 14:07
Sinds ik mijn nieuwe onderdelen in mijn computer heb gezet krijg ik foutmeldingen alom.

Het begind met een harde tik die ik hoor, waarna het scherm en alles vastloopt. Dit duurd een paar seconden waarna het meestal nog drie tot vier keer voorkomt.

De foutmeldingen in het logboek zijn:

01 Het stuurprogramma heeft een controllerfout gevonden in \Device\Harddisk1\D.

02 Het apparaat \Device\Ide\IdePort0 heeft niet binnen de tijd voor time-out gereageerd.

Dit komt voor sinds mijn installatie van mijn nieuwe Maxtor 200GB, Nvidia 6800GT en werkgeheugen van 1 gieg.

Mijn computer bestaat nu uit de volgende onderdelen:

AMD XP 2600+
1,5 Gb DDR geheugen (1x 1024 Mb, 2x 256 Mb)
Asrock K7S8X
Maxtor 200 GB HDD
Maxtor 40 GB HDD
230 Watt voeding
Windows XP Home (incl. servicepack 2 en de laatste updates)

De 200 GB maxtor is in twee partities gemaakt, 40Gb voor Windows XP Home en 160 Gb voor films, muziek e.d.

Ik heb al een aantal topics doorgezocht, maar nergens vindt ik een duidelijk antwoord op het probleem. Het volgen van de links bij het logboek leverd ook niets op.

Wie kan me hiermee helpen? Ik wordt er echt niet goed van en volgens mij is het ook niet echt goed voor je computer al die vastlopers.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

OM FAQ / Beleid
kijk eens met het tooltje van maxtor ofdat de schijf wel goed is.
heb je mischien je pc overclockt, zodat de pci ook hoger is gaan lopen ?
hierdoor kan het namelijk ook niet goed gaan want dan gaat de ide ook mee en dat levert nog wel eens problemen op.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Dennis_k
Nee, alles loop op standaard snelheden.
Volgens het tooltje van Maxtor is de schijf OK. Ook heeft het SMART systeem bij het booten niets te melden. Bijde schijven zijn in orde, vandaar dat ik hoop dat ik hier wat wijzer kan worden.

[ Voor 14% gewijzigd door Dennis_k op 11-08-2005 10:28 ]

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:39

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Ik gok eigenlijk dat het een probleem met je voeding is.. 230W voor zo'n systeem is erg weinig lijkt me (en al helemaal met die videokaart erin, die wil nogal wat nodig hebben namelijk).

[ Voor 31% gewijzigd door FlipFluitketel op 11-08-2005 10:32 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• Dennis_k
Ik heb net de geluiden beluisterd van de stervende hardeschijven, maar het geluid wat ik hoor zit er niet echt bij. Het is echt een tik, verder hoor ik niets.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik heb ook zo'n soort probleem met mijn maxtor schijf.
Ik heb een 20Gb en een 40Gb in mijn systeem hangen.
De 20Gb hangt aan de primary master en de 40Gb op de secundary master.
En als ik soms dan hoor ik ook een soort tik en daarna brand het ledje van de hd constant en reageert windows helemaal niet meer. alleen de reset knop helpt dan nog. soms geeft hij daarna bij het post screen een foutmelding dat hij de 40gb niet meer ziet en dat ik voor de beste performance iets moet veranderen maar als ik daarna de pc weer opnieuw opstart ziet hij alles weer gewoon zoals het hoort en werkt alles ook correct.

AMD Athlon 2600+ (@ 2800+ snelheden)
Asrock K7S8X
Maxtor 20Gb & Maxtor 40Gb
Geforce FX5600
codegen 350W voeding

• Dennis_k
Misschien ligt het aan ons moederboard, aangezien we allebei een K7S8X hebben?

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Dennis_k schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 10:53:
Misschien ligt het aan ons moederboard, aangezien we allebei een K7S8X hebben?
Dat zou best kunnen.
Ik heb de laatste bios erin en de laatste drivers van de asrock site.
'T kan bij aan een brakke voeding liggen of kabels.

• Dennis_k
Ik heb wel de laatste driver van de Asrock site. Alleen niet de laatste BIOS.
Zal wel even mijn kabels nakijken, maar ik heb ze twee dagen geleden nog opnieuw aangesloten.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-02 19:01

Barrycade

Through the...

Zou toch eens kritisch naar je voeding kijken: 230 watt, das een beetje weinig voor je systeem.

Maar zitten je HD's op 1 IDE kabel? Probeer eens ieder op een eigen kabel.

• Dennis_k
Mijn HDD's zitten inderdaad op 1 IDE kabel. Omdat er maar 1 hiervoor inzit.
Ik denk dat het ook met mijn voeding te maken heeft. De tijden waarop dit gebeurt zjin geheel willekeurig. Soms na vijf minuten, soms na anderhalf uur.

• metallicelmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-05-2021
Als je harddisk tikt dan is je schijf toch echt kapot... Dat verklaart een hoop denk ik

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:39

FlipFluitketel

Frontpage Admin
metallicelmo schreef op maandag 17 juli 2006 @ 14:53:
Als je harddisk tikt dan is je schijf toch echt kapot... Dat verklaart een hoop denk ik
Het is voor TS te hopen dat ie een jaar later toch wel een oplossing gevonden heeft.. Oftewel, kijk aub volgende keer even naar de datum van de laatste post (en lees het topic door) en dus niet meer zulke oude koeien uit de sloot schoppen.

[ Voor 3% gewijzigd door FlipFluitketel op 17-07-2006 15:08 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat verklaart een hoop denk ik
Dat verklaart helaas niet waarom je in een topic van bijna 1 jaar oud reageert. Dit topic gaat dan ook dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.