Geen geluid rechterkanaal

Pagina: 1
Acties:

• Katarn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-05-2025
Ik heb hier een 5.1 speakerset van Creative staan. Paar dagen geleden bemerkte ik dat er uit de speaker rechtsvoor geen geluid kwam. Ik heb wat zitten wisselen met speakers, maar aan de speaker zelf lag het niet.

Vond het tijd om de PC uit de kast te halen, en eens te gaan testen. Ik heb achterin ipv de speaker een koptelefoon aangesloten, en ook hier kreeg ik alleen over het linkerkanaal geluid, rechts niet.

Als ik de PC opstart is er overigens een stem die iets zegt over de bootsequence (moederbord = Asus A7N8X-E Deluxe) De stem kondigt aan de Windows geladen wordt, dus ik zou zeggen dat dit geluid buiten Windows om wordt afgespeeld, aangezien Windows nog niet geladen is. En ook hier hoor ik alleen over het linkerkanaal geluid.

En dan tot slot, aan de voorkant van de PC zit ook een speakeraansluiting. Hier werken wel beide kanalen.

Ik heb nu het vermoeden dat de aansluiting misschien kapot is, al vind ik het een raadsel dat dit van de één op andere dag gebeurd. Heb de systeemkast al open gehad, schoongemaakt, maar er viel verder niet veel te zien.

Zie ik hier nog iets over het hoofd? Of moet ik de PC inderdaad maar wegbrengen? (PC is bij Alternate gekocht, die doen over het nakijken van een PC nogal erg lang :( , dus wil liever even zeker weten dat ik niks over het hoofd zie voor ik hem wegbreng)

• Katarn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-05-2025
Probleem is opgelost. De speakerinstelling op 2 speakers gezet, PC opnieuw opgestart, en voila, op linker en rechterkanaal weer geluid. Speakerinstellingen terug naar 5.1 gezet, en alles werkt nog prima.