laden ipod 3rd gen en 4th gen via usb

Pagina: 1
Acties:

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 20:43
Hallo,

Ik heb een 3rd gen ipod die ik gebruik via een normale usb 1.1 verbinding. Nu trekt hij onder deze omstandigheden mijn accu leeg natuurlijk dus ik heb een duo kabel met zowel usb als firewire aansluiting. op deze manier kan ik toch mijn ipod laden tijdens het gebruik. Dit omdat ik ervan overtuigd was dat mijn usb poort er niet voor zorgde dat mijn ipod ook stroom kreeg als deze aangesloten was. Nu had ik laatst de 4th gen ipod van een vriend van mij op diezelfde usb poort aangesloten en tot mijn grote verbazing zag ik dat deze gewoon aan het opladen was.
Is er iemand die hier een verklaring voor heeft? Dat de 4th gen wel opgeladen wordt via de usb poort en die 3rd gen van mij niet?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

Misschien ondersteund de 3rd gen. dat niet?

[ Voor 65% gewijzigd door PcDealer op 11-08-2005 09:41 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• Rhythmic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-10 17:49
Misschien ondersteund de 3rd gen. dat niet?
Dat was inderdaad wat een Apple verkoper mij vertelde toen ik een USB kabel wilde kopen voor mijn 3rd gen. iPod; de vierde generatie kan wel via USB opladen, de derde generatie niet. Oplossing: duo kabel kopen :Y)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Rhythmic schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 10:44:
[...]

Dat was inderdaad wat een Apple verkoper mij vertelde toen ik een USB kabel wilde kopen voor mijn 3rd gen. iPod; de vierde generatie kan wel via USB opladen, de derde generatie niet. Oplossing: duo kabel kopen :Y)
Is er ook de docking voor Gen. 3 verkrijgbaar? Dan kan het ook.

• Rhythmic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-10 17:49
Is er ook de docking voor Gen. 3 verkrijgbaar? Dan kan het ook.
Uiteraard; ik kreeg zelfs gewoon nog een dock, hoesje en afstandbediening bij m'n 3e gen. iPod. Maar ook met dock laadt een 3e gen. iPod nog steeds niet op zodra je hem aan een USB poort van je PC hangt (wat vervelend is als je wat langer muziek aan het slepen bent). Daarvoor moet je hem dus of aan een firewire poort hangen, of (als je geen firewire in je PC hebt) de duo-kabel gebruiken waarvan je het firewire-uiteinde weer in je adapter stopt.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Rhythmic schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 12:46:
[...]

Uiteraard; ik kreeg zelfs gewoon nog een dock, hoesje en afstandbediening bij m'n 3e gen. iPod. Maar ook met dock laadt een 3e gen. iPod nog steeds niet op zodra je hem aan een USB poort van je PC hangt (wat vervelend is als je wat langer muziek aan het slepen bent). Daarvoor moet je hem dus of aan een firewire poort hangen, of (als je geen firewire in je PC hebt) de duo-kabel gebruiken waarvan je het firewire-uiteinde weer in je adapter stopt.
Ja, ik bedoelde met de adapter op de docking inderdaad. 8)7

Pagina: 1