Oc pc4000 geheugen A8n-e

Pagina: 1
Acties:

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
Ik zoek goed overklokbaar geheugen voor mijn a8n-e.
Het moet pc4000 zijn en ik heb mijn oog al een beetje laten vallen op
Kingston Hyper X geheugen.

Heeft iemand ervaring met pc4000 geheugen op mijn moederbord?
Of iemand die mij een bepaald soort geheugen sterk aanraadt?

Bij voorbaat dank

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-11-2025

Syngrow

Framerate is life

Die Kingston HyperX PC4000 zou ik als ik jouw was maar laten liggen in het schap. Indien mogelijk zelfs verder naar achter duwen zodat de kans dat andere mensen het aanschaffen kleiner wordt :P

Volgens link zit er namelijk Hynix D5 of Samsung TCCC op. Dit betekend dat je misschien wel redelijke snelheden eruit kunt halen (DDR600 met die Hynix chipjes moet te doen zijn) maar de timings ronduit bagger zijn. Je zal constant CL3-4-4-8 moeten draaien wat je performance compleet de nek omdraait.

Wanneer je een beetje voltage (3,3 ~ 3,6v) kunt geven aan je mem zou ik gaan voor OCZ VX PC4000 of Mushkin Redline PC4000. Dit mem draait met fatsoenlijke timings (CL2-2-2-5) op DDR500 en hoger. De Redlines clocken overigens over het algemeen beter als de OCZ tegenhangers.

Wanneer je het niet aan durft (of het gewoon technisch niet mogelijk is) om met dat soort voltages te werken zal je denk ik op zoek moeten naar mem met TCCD. Je zal bv. een setje G.Skill's aan kunnen schaffen. Hier is flink wat info te vinden over de verschillende producten van G.Skill. En hier over mem met TCCD chips

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]