MSN Messenger en Winroute

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 08:18
BErichten hiermee werkt gewoon goed, maar niet als ik een PC-to-PC-call wil doen.
Hoe krijg ik dit werkend??
Port-mapping?
En zo ja, wat zijn de poorten die MSN gebruikt?

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 19:41

MaxPoweR

-=StopTech=-

Weet iemand hiervoor een oplossing, ik krijg het ook niet voor elkaar.

Verwijderd

Soms hou ik van Google of een beetje searchen :):):):)

Uitleg Winroute

Dit moet goedkomen toch >:)>:)>:)

greetz
the micks

• Nogges
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 11:12

Nogges

want 1 keer is nooit genoeg!

Hmmm.... ik heb dit probleem nu ook! Maar bovenstaande url is er niet meer (of tijdelijk buiten gebruik! Kan iemand mij helpen? :?

You iz one special kid!

Verwijderd

Spraakcommunicatie

MSN Messenger Service brengt een uitgaande TCP-verbinding tot stand vanuit poort 6901 voor alle spraakcommunicatie.

Bij communicatie tussen computers onderling wordt door de ontvanger van het gesprek eveneens TCP-poort 6901 gebruikt.

Bij communicatie tussen een computer en een telefoon is de TCP-doelpoort (Net2Phone) ingesteld op een waarde tussen 7801 en 7825.

Voor al het spraakverkeer worden bovendien UDP-pakketten gebruikt. Deze UDP-pakketten worden door de computer zowel verzonden als ontvangen via poort 6901.

De Net2Phone-service verzendt en ontvangt de UDP-pakketten via poorten 6801, 6901 en de poorten van 2001 tot 2120.

Bestandsoverdracht

Het poortbereik van 6891 tot 6900 wordt door zowel de binnenkomende als de uitgaande TCP-verbindingen gebruikt. Hierdoor kunnen er voor iedere verzender 10 bestandsoverdrachten tegelijkertijd plaatsvinden. Als alleen poort 6891 is geopend, kan er slechts één bestandsoverdracht tegelijkertijd plaatsvinden.

http://help.microsoft.com/NL_NL/HelpWindow_msg.asp?Topic=InfoTech.asp&INI=msgv36.ini&SearchTerm=nogol&S_Text=MSN+Messenger+Service&H_APP=MSN%20Messenger%20Service&BrandID=MSMSGS&Filter=messenger

Deze moet je dus gaan portmappen in Winroute, ik heb het hele lijstje hier maar even gepost :P

Settings
Advanced
Poort mapping: de poorten invoeren en het ip van de betreffende pc.