Ik ben momenteel bezig mijn RAID0 config opnieuw op te zetten op dit moederbord. Nu ben ik eens gaan testen met de geintegreerde controllers op dit mobo van zowel SIlicon Image (Sil) als die van Nvidia (NV). Tot mijn verbazing kwam ik hier erg grote verschillen tegen met zowel ATTO als HDTach.
Ik heb bij het draaien van de benchmarks telkens dezelfde procedure gehanteerd:
-controller aktiveren in BIOS
-RAID array aangemaakt in BIOS van desbetreffende controller. Op de NV RAID controller koos ik "Striping" met chunk size 128k en op de Silicon RAID0 met dezelfde chunk size (ik neem aan dat ik hier geen appels met peren vergelijk-> Striping vs. RAID0?)
-install juiste driver (laatste) in WIN XP Pro SP2, restart
-via Windows Disk Mgt. (normaal doe ik dit trouwens met Partition Magic Pro) een enkele 3GB partitie aanmaken via de wizard die automatisch start. Zelfde instellingen bij aanmaken partities (default cluster etc.)
-indexing uit op de partitie, apply en restart
-draaien van benchmarks
HD TACH:
NV: 221,0 MB/s Random Access 8,1m/s avg. read 102,7 MB/s
SIL: 118,5 MB/s Random Access 7,9m/s avg. read 95,6 MB/s
ATTO scores wil ik wel posten, ben er niet uit hoe ik die screens hier kan posten
Ik zou graag willen weten weten a) of iemand die verschillen kan verklaren b) welke setup ik nu de beste is
Zie verder voor config. mijn sig.
Heb trouwens gezien dat de cpu load bij de NV controller in HD Tach met 2% daalt wanneer de service "NVRaidcontroller" gedeactiveerd is. Daarentegen neemt de Random Access toe van 8.1m/s naar 8.2/ms. Wat is, indien ik de NV controller ga gebruiken, dan een wijze keuze: service aan of uit?
Ik heb bij het draaien van de benchmarks telkens dezelfde procedure gehanteerd:
-controller aktiveren in BIOS
-RAID array aangemaakt in BIOS van desbetreffende controller. Op de NV RAID controller koos ik "Striping" met chunk size 128k en op de Silicon RAID0 met dezelfde chunk size (ik neem aan dat ik hier geen appels met peren vergelijk-> Striping vs. RAID0?)
-install juiste driver (laatste) in WIN XP Pro SP2, restart
-via Windows Disk Mgt. (normaal doe ik dit trouwens met Partition Magic Pro) een enkele 3GB partitie aanmaken via de wizard die automatisch start. Zelfde instellingen bij aanmaken partities (default cluster etc.)
-indexing uit op de partitie, apply en restart
-draaien van benchmarks
HD TACH:
NV: 221,0 MB/s Random Access 8,1m/s avg. read 102,7 MB/s
SIL: 118,5 MB/s Random Access 7,9m/s avg. read 95,6 MB/s
ATTO scores wil ik wel posten, ben er niet uit hoe ik die screens hier kan posten
Ik zou graag willen weten weten a) of iemand die verschillen kan verklaren b) welke setup ik nu de beste is
Zie verder voor config. mijn sig.
Heb trouwens gezien dat de cpu load bij de NV controller in HD Tach met 2% daalt wanneer de service "NVRaidcontroller" gedeactiveerd is. Daarentegen neemt de Random Access toe van 8.1m/s naar 8.2/ms. Wat is, indien ik de NV controller ga gebruiken, dan een wijze keuze: service aan of uit?
[ Voor 11% gewijzigd door b-gone op 11-08-2005 03:01 . Reden: edit ]