Stickerresten op ipod verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 5.337 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben erg blij met mijn gloednieuwe 20 gig ipod met kleuren scherm.

Zijn/haar schoonheid is zeker een belangrijk punt, maar nu is het volgende gebeurd:
Er zat een sticker op met in het duits gebrabbeld dat te lang luisteren naar harde muziek je gehoor misschien weleens zou kunnen beschadigen. Het was een kleine sticker, maar het vervuilde weldegelijk het maagdelijk wit van mijn ipod vond ik. Die sticker heb ik er dus afgesloopt, maar toen bleven er ineens al de lijmresten van zitten. Mega lelijk en ik krijg ze er dus echt niet op een normale manier vanaf.

Mijn vraag is dus, hoe krijg ik dit er op een fatsoenlijke manier af, zonder dat ik mijn nieuwe Ipod beschadig (de resten zitten op het metalen gedeelte).

Verwijderd

Lekker erop wrijven zodat het warm word. Was ook met mijn voeding, de sticker wilde ikeraf halen en bleef er allemaal resten op zitten. Dus had ik op de plek waar de lijmresten zaten ,heeeel klein beetje nat gemaakt met warm water en hard en snel eroverheen gewreven met mijn duim .

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Aceton (nakellakremover)!

Does the job fine :).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Borromini schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 01:38:
Aceton (nakellakremover)!

Does the job fine :).
Shit , dat had ik moeten doen was ongeveer half uur bezig met mijn duim (zie de post van mij boven jou) _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 01:38:
[...]

Shit , dat had ik moeten doen was ongeveer half uur bezig met mijn duim (zie de post van mij boven jou) _/-\o_
Uh ja met wat water op een doekje werkte het totaal niet bij mij...

Maar goed acceton heb ik aan gedacht, maar ik weet niet of het schadelijk is voor de behuizing...
Glassex was een ander idee van me, daarmee heb ik een paar keer lijmresten van apparatuur op mijn werk afgehaald.

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Ik heb het ook schoon gemaakt met nagellakremover, de enige reden waarom wij dat spul thuis hebben staan. :P

Het is niet schadelijk voor je iPod als je het voorzichtig doet en niet teveel. Ik heb het ook gebruikt voor mijn ATi AIW Remote en daar heb ik flink hard op gewreven en dat is nu een doffere plek geworden. De iPod is veel gladder dus zal echt niet gebeuren, als je maar voorzichtig genoeg bent. ;)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:56
Wasbenzine lijkt me een minder schadelijke manier, aceton kan nogal gemakkelijk plastics e.d. dof maken. Overigens heb je ook wel sticker verwijderaar die veilig voor plastics zijn, die werken ook prima op lijmresten.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-07 17:24
Bij mij zat de sticker alleen op het metalen gedeelte, een beetje terpentine op wat toiletpapier did the trick.

Verwijderd

Doe het met pindakaas. :) Doe ik ook altijd met mn game/dvd hoesjes. (Nee ik maak geen grapje)

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-07 18:35
Op de Apple support site staat een heel artikel hier aan gewijd, inclusied foto's.

Aceton wordt door Apple zelf sterk afgeraden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 15:39:
Doe het met pindakaas. :) Doe ik ook altijd met mn game/dvd hoesjes. (Nee ik maak geen grapje)
_/-\o_

verder zou ik het gewoon met een nat doekje ofzo proberen, werkte perfect voor mij en er kan verder neit veel mis gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3fre
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-08-2024
Plak met plak verwijderen, d.w.z. de lijmresten afplakken met een stukje cellotape en dat er voorzichtig aftrekken. Je kan dat een paar keer moeten herhalen voor een perfect resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Laatst online: 25-07 18:26

Jimbolino

troep.com

Jiriki schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 10:01:
Wasbenzine lijkt me een minder schadelijke manier, aceton kan nogal gemakkelijk plastics e.d. dof maken. Overigens heb je ook wel sticker verwijderaar die veilig voor plastics zijn, die werken ook prima op lijmresten.
Wasbenzine op plastic, NOOIT DOEN !!!
je krijgt 100000 kleine krasjes en het raakt onherstelbaar beschadigd
op een mat oppervlak valt het meestal niet op, maar op een glanzend oppervlak heb je echt een probleem...

Je kan het beste (pure) alcohol gebruiken met een wattenstaafje... Ik heb een poosje bij een gsm-reparatiebedrijf gewerkt en daar werd dat altijd gebruikt...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15:06

Nitai

Live the life you love.

pa3fre schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 05:11:
Plak met plak verwijderen, d.w.z. de lijmresten afplakken met een stukje cellotape en dat er voorzichtig aftrekken. Je kan dat een paar keer moeten herhalen voor een perfect resultaat.
Zo deed ik het ook, en doe ik het ook. Voorzichtig het plakkertje eraf halen, en als er lijmresten achterblijven, gebruik ik niet plakband, maar dezelfde sticker die daar geplakt was... een 10 keer met de plakkerige kant erop plakken en eraf trekken laat een perfect schone lijmvrije oppervlakte achter :)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weeds
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 14:11

Weeds

what is a weed...

Ik gebruik altijd lampenolie. Dat lost geen kunststof op en laat het ook niet zwellen. De lijmresten kan je heel gemakkelijk hiermee verwijderen.
succes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik altijd WD40 voor het schoonmaken van allerlij plastic behuizingen. Werkt prima en laat geen vettig spoor achter (dit itt wat veel mensel wel geloven/beweren!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

en laat geen vettig spoor
WD40 is een smeermiddel!

ik weet niet wat jij onder "een vettig spoor" verstaat, wellicht iets anders dan hoe "veel mensen" erover denken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 27-07 22:14

Barrycade

Through the...

Volgens mij zit het stickertje aan de zijkant op het metalen gedeelte. En daar werkt wasbenzine prima. (weet ik uit eigen ervaring). Als het stickertje op de plasticzijde zit zou ik (voor de veiligheid) geen oplosmiddelen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
wasbenzine en een zakdoekje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Weeds schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 09:30:
Ik gebruik altijd lampenolie. Dat lost geen kunststof op en laat het ook niet zwellen. De lijmresten kan je heel gemakkelijk hiermee verwijderen.
succes !
Dat zal wel hetzelfde effect zijn als de pindakaas :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lux
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11-2024

lux

1 men gaat naar de apotheek
2 men koopt een flesje alcohol
3 men verwijdert de resten van lijm

ik gebruik dit ook om mijn tft scherm en crt schoon te maken
nadien gebruik ik een speicaal product om een coating te leggen op het scherm
werkt perfect!

 MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:34
Ik zou zeker geen aceton gebruiken, dat is veel te agressief. Wasbenzine iets minder, maar nog steeds kans op beschadiging. Alcohol (of spiritus) zou geen problemen moeten geven.

Al zitten de lijmresten op het metaal, de kans bestaat altijd dat de wasbenzine/aceton met het plastic in aanraking komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lux schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 12:26:
1 men gaat naar de apotheek
2 men koopt een flesje alcohol
3 men verwijdert de resten van lijm

ik gebruik dit ook om mijn tft scherm en crt schoon te maken
nadien gebruik ik een speicaal product om een coating te leggen op het scherm
werkt perfect!
ja! dat is lekker slim 8)7 . op tft reniger staat altijd. BEVAT GEEN ALCOHOL. dit omdat alcohol je tft aan zou kunnen tasten!

BTW: plak gewoon met plakreiniger schoonmaken. is verkrijgbaar bij blokker ofso..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MahRain
  • Laatst online: 09-07 17:24
Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 17:01:
[...]
BTW: plak gewoon met plakreiniger schoonmaken. is verkrijgbaar bij blokker ofso..
Sow! Moet je voor de grap eens proberen op plastic 8)7 , bijvoorbeeld een CD Hoesje (heb ik een keer gedaan), je wrijft er bijna dwars doorheen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lux
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11-2024

lux

Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 17:01:
[...]

ja! dat is lekker slim 8)7 . op tft reniger staat altijd. BEVAT GEEN ALCOHOL. dit omdat alcohol je tft aan zou kunnen tasten!

Doe jij maar wat jou het beste lijkt ...
alcohol verdampt ... hoezo beschadiging ? :/
daarna gebruik ik "plakreiniger" om een coating aan te brengen!

 MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 13:38

Nik

Bond and Seal remover!

Werkt als een tiet voor dit soort dingen :)

(verkrijgbaar bij de autospeciaalzaak of autogarage)

[ Voor 30% gewijzigd door Nik op 16-08-2005 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Hefe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 05:48
nou, ik weet dat je aceton niet op je labbril moet doen (8> duss ik zou het ook niet op je ipod proberen.., alcohol lijkt me wel geschikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lux schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 22:37:
[...]

Doe jij maar wat jou het beste lijkt ...
alcohol verdampt ... hoezo beschadiging ? :/
daarna gebruik ik "plakreiniger" om een coating aan te brengen!
mwa.. ik heb t zelf geprobeerd op me ipod photo 30GB, dus laten we het erop houden da'k wel weet dat dat kan ;) maar doe gerust wat je niet laten kan hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
1 woord: pindakaas..

en nou niet allemaal lachen, want het werkt echt (ik was ook sceptisch)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Wederom een post in de trant van niet lachen: met een suikerklontje over de lijm wrijven. Heb het hier gedaan op m'n m:robe MP3 speler van Olympus, volgens mij heeft die eenzelfde soort achterkant als de iPod. Het suikerklontje lijkt te krassen, maar na het nawrijven met een vochtig doekje blijft er een glimmend oppervlak over.

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

Treffer!! dat is fantastisch spul voor lijmresten.
(ik werk in een electronicazaak, waar wel eens prijs/stickers van apparaten verwijderd moeten worden)
het riekt niet fijn/stinkt ongelofelijk (een sterke citruslucht)
maar werkt fantastisch, zonder bijwerkingen.
dus je hoeft de bijsluiter niet te lezen voordat je het gaat gebruiken.

[ Voor 22% gewijzigd door BadMotha op 16-08-2005 23:36 ]

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oké hier weer een reactie van mij, ik ben gisteren pas terug uit barcelona dus ik had niet vaak de beschikking over een computer.

Als eerste bedankt voor de replies op dit topic. Na de berichten gelezen te hebben, heb ik toch maar gewacht totdat ik thuis was. Nu bleek dat mijn schoonmoeder speciale stickerverwijderaar had.
Daarnet geprobeerd en het werkt perfect! Ik weet niet waar ze het vandaan heeft (zal dat nog vragen), maar het heet in ieder geval: Dr. Beckman - Vlekken Verwijderaar - Sticker & Kauwgom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veilig en supergoed:

Bij Xenox of Blokker kan je van die micro-vezel-doekjes kopen. Gewoon een klein beetje vochtig maken en goed uitwrijven. Geen enkele beschadiging geen oplosmiddelen ed.

Ik heb zo m’n hele smart schoongemaakt (2e hands… oude stickers van een bedrijf weggehaald) Werkt prima. Gewoon goed wrijven. Heb zojuist mijn iPAQ ook van een sticker ontdaan. En de doekjes kosten een euro of 2

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Niet online

Vyo

Spiritus werkt in ieder geval niet, was toevallig bezig met het schoonmaken van een koelblok en dacht een stickertje ook gelijk mee te nemen, guess that was a wrong move :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry voor dit kleine kickje.

Heeft iemand het al eens met een vochtig brillendoekje geprobeerd?
Ik heb het dan over dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.was.be/img/global/produktabbildungen/instanet-bril.jpg

Volgens de verpakking kan je er ook fotolenzen mee reinigen, dus volgens mij mag het wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga naar de apotheek en vraag daar "Remove" doekjes. Ze zijn bedoeld om lijmresten van de mensellijke huid te verwijderen en ze werken zéér goed en efficiënt.

Met ethanol (70%) moeten die lijmresten normaal gezien ook perfect op te lossen zijn. Wat ook soms werkt is petroleum die gebruikt wordt om zippo's te vullen, dat is ook een apolair oplosmiddel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

brillenpoetsdoekjes lijken onschuldig, maar vergeet niet dat lenzen van glas zijn en niet van plastic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jimbolino schreef op zondag 04 september 2005 @ 17:01:
brillenpoetsdoekjes lijken onschuldig, maar vergeet niet dat lenzen van glas zijn en niet van plastic
Goed opgemerkt. Ik bestudeerde het pakje net opnieuw, en blijkt dus ook dat je er motorhelmen mee kan reinigen. Ik wil een het plastiek venstertje van mijn iPod mini reinigen. Wat denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:40
Ik heb anders kunststof glazen, hoor ;).

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Lijmresten haal je weg met een andere sticker, natuurlijk. Gewoon een etiket van het een of ander. Op de lijmresten, even aanwrijven, en langzaam lostrekken. Paar maal herhalen, en weg zijn de restjes. Meestal gebruik ik de sticker die de resten achtergelaten heeft voor dat doel. Soort van zelfreinigend. :)

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-09-2024

GSL

De brillen tegenwoordig zijn bijna allemaal van kunstof hoor, dus het is geen prob. Heb mijn iPod ook met brilledoekjes & terpetine schoongemaakt. Op het metalen deel van de iPod kan terpentine echt geen kwaad.

[ Voor 22% gewijzigd door GSL op 04-09-2005 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-03-2024
Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 19:23:
Oké hier weer een reactie van mij, ik ben gisteren pas terug uit barcelona dus ik had niet vaak de beschikking over een computer.

Als eerste bedankt voor de replies op dit topic. Na de berichten gelezen te hebben, heb ik toch maar gewacht totdat ik thuis was. Nu bleek dat mijn schoonmoeder speciale stickerverwijderaar had.
Daarnet geprobeerd en het werkt perfect! Ik weet niet waar ze het vandaan heeft (zal dat nog vragen), maar het heet in ieder geval: Dr. Beckman - Vlekken Verwijderaar - Sticker & Kauwgom
Ja, klopt zijjn van die gele potjes of niet..? Nou denk dat de oplossing nu toch echt wel aangedragen is 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door MasterMike op 04-09-2005 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richiev
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-01-2024
Net de resten verwijderd met nagellakremover (zonder aceton) van m'n zwarte 30GB iPod, gelukkig zaten de lijmresten alleen op het metaal - op het kunststof zou ik het niet durven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

Bedankt, maar daar hoef een topic van meer dan een jaar oud niet voor omhoog. Op slot dus :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.