Toon posts:

Gforce slecht met SBlive?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een nieuwe msi gforce 2 mx kaartje. Vanaf het begin problemen gehad. Mijn computer blijft bij spellen vastlopen, resetten enige mogelijkheid dan. Al ingeruild voor een nieuwe, drivers opnieuw, geformateerd enz niets helpt. Maar nu las ik laatst dat gforce kaartjes niet zo goed samenwerken met Sblive geluidskaartjes. Ik heb de creative SB live player 1024. Heeft iemand enig idee of het daar aan ligt? Of heeft iemand een andere oplossing

HEEELLLLPPPP

AMD 800mhz, msi k7t pro, 256mb , win 98SE ,msi gforce 2mx , sblive player 1024 , 300 watt voeding

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

klinkt gek, maar de volgorde van het kaart-insteken op je mobo kan blijkbaar voor gedoe zorgen.
Sinds ik mijn SBlive heb verplaatse nergens meer last van. Probeer het.

Verwijderd

Dat is het probleem niet, je moet gewoon zorgen dat in windows er geen irqs gedeeld worden met je geforce

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik heb heel veel vrije IRQ's omdat ik alle seriele en paralelporten direct dump. PC met alleen geluid en videokaart komt dan nog op hetzelfde IRQ. Win2k werkte ook mooi mee in die zin dat je je IRQ niet kan veranderen.
Met een verplaatsing krijgt de IRQtoewijzing een andere volgorde zodat het dan beter kan aflopen.
Overigens is van mijn type Mobo bekend dat je never=ever een netwerkkaart aan de praat krijgt in een van de twee Isa-slot's propt. Er zijn wel vagere dingen bekend.

• tsjech@
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 14:53
Heb zelf SB Live met Geforce 2 MX geen probleem, klopt wel dat volgorde pci kaarten er mee te maken heeft. Mijn ISDN-kaart deed het niet effe in ander pci-slot en hij doet het weer.

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Ik heb ook SBLive en Geforce 2 mx, maar geen problemen, welke volgorde dan ook. Check het boekje van je mobo of internet om te zien welke pci-slots een shared irq hebben. Vaak heeft het AGP slot en het eerste PCI slot (vanaf AGP gezien) hetzelfde irq.

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Pagina: 1