Ooit heb ik eens geexperimenteerd met het programma BootMagic. Voor zover ik me kan herinneren heb ik er nooit veel mee gedaan en het programma heb ik ook nooit verwijderd. Eergisteren heb ik mijn systeem geformatteerd. De installatie van Windows XP ging prima, maar wanneer ik een bootable cd-rom tijdens het opstarten van mijn pc in de drive heb zitten en ik maak GEEN gebruik van de cd-rom (met andere woorden: ik wil gewoon Windows XP starten), dan krijg ik een melding van BootMagic die eindigt met 'press any key to continue'. Door dat te doen krijg ik de melding dat er geen bootable volume is. Een reset met de bootable cd-rom uit de drive zorgt ervoor dat XP weer gewoon start. Hoe is het mogelijk dat BootMagic na een format nog steeds aanwezig is?
Er is waarschijnlijk iets in je partition table blijven hangen.
Hoe heb je geformat? Partitie verwijderd en opnieuw aangemaakt? Of alleen die ene partitie verwijderd.
Ook kan er iets in het MBR zijn blijven hangen. Dit kun je proberen op te lossen met de herstel console van de XP cd en dan de optie fixmbr.
Schijnt soms wel iets op te kunnen lossen.
Hoe heb je geformat? Partitie verwijderd en opnieuw aangemaakt? Of alleen die ene partitie verwijderd.
Ook kan er iets in het MBR zijn blijven hangen. Dit kun je proberen op te lossen met de herstel console van de XP cd en dan de optie fixmbr.
Schijnt soms wel iets op te kunnen lossen.
Het betreft een RAID-O configuratie, waarop ik alle partities verwijderd heb en opnieuw heb aangemaakt (m.b.v. Windows XP setup).