[2003] Remote desktop werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 774 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rhodium
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-02 22:40
Ik heb volgens mij last gehad van een stomme rpc worm. Nu heb ik een tooltjes gedownload en hem weg gehaald. Daarna heb ik me server gepatcht en SP1 er opgezet voor de zekerheid.

Alleen hierna werkt me remote desktop niet meer.

- Firewall staat uit
- Gebruik administrator en die komt in het lijstje voor.

Het enigste wat ik krijg is:
De verbinding is vanwege een netwerkfout verbroken. Probeer opnieuw verbinding met de externe computer te maken.

Met daar onder een OK en HELP knopje.

Ik heb als router ook een windows server 2003 SP1 draaien maar daarop kan ik wel met remote desktop op komen. Ook me Windows Media Center pctje is benaderbaar via remote desktop.

Ik word er een beetje gek van ik heb het eerst uitgezet. Toen pc opnieuw gestart en toen opnieuw die remote desktop aangezet, maar niks mocht baten :(.

Iemand een idee, want van de search word ik niet veel wijzer.

Verwijderd

Dit kan wel eens te maken hebben met SP1. Sinds SP1 controleert het OS op aanwezige TS CAL's (daarvoor gebeurde dit niet per device of per user, welke van de 2 weet ik niet meer).

• rhodium
Na het verwijderen van Service Pack 1 blijf ik het zelfde probleem houden :(.

[ Voor 79% gewijzigd door rhodium op 11-08-2005 01:18 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
De opmerking van grizzlybeer heeft meer te maken met een machine in Terminal Server modus, waar hier geen sprake van lijkt te zijn. Remote Desktop is voor maximaal twee sessies, alleen admins, zonder licentierestricties voor zover ik weet.

Wat heb je verder allemaal al geprobeerd? Draaien alle benodigde en overige essentiële services? Zie je nog meldingen in je eventlog? Kan je de machine op poort 3389 telnetten?

[ Voor 16% gewijzigd door sanfranjake op 11-08-2005 02:16 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

om ff t belangrijkste uit te sluiten. kun je de machine uberhaupt nog bereiken(pingen)?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

en heb je wel een password op je account omdat ook gelijk maar uit te sluiten.

• rhodium
Alles was benaderbaar zelfs de port voor remote desktop.
Ik heb windows er opnieuw opgezet + Sp1 + nodige patches en nu geen probs meer :), maar wat het was geen idee. Denk dan toch door de virus.

[ Voor 14% gewijzigd door rhodium op 11-08-2005 14:53 ]

Verwijderd

lijkt erop dat die worm/backdoor/kit je admin$ heeft gedelete

Verwijderd

probeer eens je videokaart drivers te vervangen op de TS 2003

edit:
oeps...kben te enthousiast..... was niet meer mogelijk

voor de volgende keer: videokaart drivers :)

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2005 15:46 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Tja ik heb toch het vermoeden dat het virus ergens binnenin Windows iets goed stukgemaakt heeft. Maargoed dat het geen kritieke server was. Alleen jammer dat je 'm al zo snel geformatteerd hebt. Zou het wel interessant gevonden hebben om te zien wat nu het probleem was. De gemiddelde tweaker gaat dan meestal ook nog even door. Het openen van dit topic was dus eigenlijk niet nodig geweest...

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1