Toon posts:

Apple Studio Display 21 inch m4868

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een Apple Studio Display 21 inch aan mijn XP-bak hangen, dit werkt wel ik kan alleen het osd menu van de monitor niet benaderen.
Via Google kwam ik er achter dat de producent van deze monitor Sony Triniton is.
Ik kan alleen nergens een driver vinden voor deze monitor.
Is er iemand die hetzelfde probleem heeft gehad.

Verwijderd

Topicstarter
schopje

Verwijderd

Topicstarter
Is er helemaal niemand met hetzelfde probleem?

Verwijderd

Er bestaat niet echt iets als een driver voor een monitor.

Wat windows "Driver" noemt is niet meer dan een lijstje met resoluties die de monitor kan, met de daarbij behorende gegevens (zoals refreshrate).

Als je die gegevens kunt achterhalen, kun je ook de 'algemene driver' (een .inf) aanpassen voor jouw monitor.

Ik zie alleen de link met het OSD even niet. Bedoel je dat je op een mac, via de mac zelf, bij het OSD kunt?

Mijn Samsung 710v kan dit bijvoorbeeld wel, via een stukje samsung-software (wat dus geen driver is). Mocht jouw monitor via D-SUB (=normale, analoge VGA aansluiting) zit aangesloten, zou je die software eens kunnen proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Het zou kunnen dat die samsung software werkt.

Deze monitor heeft een usb aansluiting voor de usb hub en dezelfde aansluiting voor een onbekend usb apparaat.

voorop de monitor zit een knop waarmee waarschijnlijk bij een apple het OSD menu kan worden opgeroepen.

Maar het zou best kunnen zijn dat die samsung van jou van dezelfde fabrikant is als deze Apple.