Speedtouch 546

Pagina: 1
Acties:
  • 3.220 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DJ_Soulfly
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-12-2025
Heren even het volgende :

Ik heb van de week een nieuwe speedtouch 546 gehad voor me verjaardag. Nu zou ik eventjes de nederlandse configfile uploaden in de speedtouch en na het herstarten van het modem deed de dhcp server het niet meer. Ook handmatig instellen van het ip adres in de juiste range van het modem kreeg ik de webpagina van de speedtouch(http://speedtouch.lan) niet meer te pakken. Ook op de ping gaf het modem geen teken van leven meer. Terwijl ik gewoon 3 groene lampjes krijg. Reset werkt ook niet heb ik ook al vaker geprobeerd.

Nu is mijn vraag of iemand hiermee ervaring heeft en een oplossing weet om het modem weer aan de praat te krijgen?

Ps. Specs van het modem

Firmware R5.3
Multi-pc modem
Speedtouch 546

Verwijderd

probeer eens te connecten op het ip 10.0.0.138
en niet op de naam http://speedtouch.lan

hopen dat dit werkt

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2005 00:02 ]

• DJ_Soulfly
Ook geprobeerd werkt ook niet ik heb de hele handleiding doorgelezen hij reageerd niet op http://speedtouch.lan , http://10.0.0.138 & http://192.168.1.254.

Iig bedankt voor je hulp

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wel echt goed gereset dwz 7 seconden tot je het ledje rood oplicht?
http://www.speedtouch.com.../R531/ST546_UserGuide.pdf

• DJ_Soulfly
Ook dat heb ik goed gedaan ik heb de userguide ook eerst bekeken. maar no way dat er hij ergens op reageert

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Wat is de output van je ipconfig /all ?
Heeft je eigen adapter nu een ip en zit je in het goede subnet ? (255.255.255.0 voor 192.168.xx.xx en 255.0.0.0 voor 10.0.xx.xx)

Ik zou even met LANGUARD je hele ip range scannen ( 10.0.0.1 - 10.0.0.254) met de hoop dat ie ergens verstopt zit. Als dat niet lukt zou ik de bekende ip ranges proberen 192.168.1.xxx, 192.168.0.xxx 10.0.1.xx enz
Niet vergeten dan je eigen netwerkkaart een ip in die range te geven.

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:12
Voorzichtig kickje?

Sinds vandaag ook een Speedtouch 546 ter vervanging van mijn 510. Hij deed het prima. Totdat ik de ADSL_nat.ini van de KPN site wilde inladen. Hij reageert totaal nergens meer op... (Ook reset doet _niets_)

Het enige dat ik voor elkaar krijg is de powerled en de ethernetled om en om laten knipperen door tijdens de modeminitialisatie het resetpinnetje even in te duwen. Maar wat ik daar mee opschiet... 8)7

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-04 22:03
XanderH schreef op woensdag 14 december 2005 @ 23:04:
Voorzichtig kickje?

Sinds vandaag ook een Speedtouch 546 ter vervanging van mijn 510. Hij deed het prima. Totdat ik de ADSL_nat.ini van de KPN site wilde inladen. Hij reageert totaal nergens meer op... (Ook reset doet _niets_)

Het enige dat ik voor elkaar krijg is de powerled en de ethernetled om en om laten knipperen door tijdens de modeminitialisatie het resetpinnetje even in te duwen. Maar wat ik daar mee opschiet... 8)7
Bij de speedtouch 716 moet je de resetknop ingedrukt houden totdat het ledje oranje wordt (en dat kan wel eens meer dan een minuut duren)
Bij mijn speedtouch hielp dat niet eens, maar nadat ik alle kabels eruit gehaald had en hem 2 uur zo liet liggen was hij wel terug op de fabrieksinstellingen en reageerde hij weer.

Do as I say, don't do as I do.

• Xander
Bart-01 schreef op woensdag 14 december 2005 @ 23:11:
[...]

Bij de speedtouch 716 moet je de resetknop ingedrukt houden totdat het ledje oranje wordt (en dat kan wel eens meer dan een minuut duren)
Bij mijn speedtouch hielp dat niet eens, maar nadat ik alle kabels eruit gehaald had en hem 2 uur zo liet liggen was hij wel terug op de fabrieksinstellingen en reageerde hij weer.
Ik heb al een hele tijd in het resetgaatje zitten frotten (vasthouden), ook meer dan een minuut, maar de lampjes verroeren zich totaal niet... :{

Morgen iig nog eens proberen...

• johnv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-03-2023
Ik heb hetzelfde probleem, ik krijg het niet gereset. Het modem zit in een rare toestand en is onzichtbaar. Al wat hiervoor gezegd is geprobeerd. Weet iemand al iets meer ?

• Xander
johnv schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 20:01:
Ik heb hetzelfde probleem, ik krijg het niet gereset. Het modem zit in een rare toestand en is onzichtbaar. Al wat hiervoor gezegd is geprobeerd. Weet iemand al iets meer ?
Vage ingeving... toevallig een nieuwe firmwareversie (5.3*) en geprobeerd een configfile voor een oude versie (5.2*) te flashen?

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-04 00:00

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Probeer eens een Speedtouch 510 " harde reset" erop los te laten zou ik zeggen.
Die gaat als volgt.
Start een browser op en ga naar de beginpagina van de KPN ADSL Multi-PC modem of KPN ADSL ethernet modem. (http://10.0.0.138) Klik op tabblad Advanced. Klik op het tabblad Setup. Kies voor Restore default. U kunt de modem ook via onderstaande procedure terugbrengen in de fabrieksinstelling.

1. Controleer of de modem is uitgeschakeld.
2. Druk een keer kort op de aan/uit-knop.
3. Wanneer de LED voor systeem in/uitgeschakeld groen knippert, drukt u nogmaals kort op de aan/uit-knop.
4. De LED voor systeem in/uitgeschakeld stopt met knipperen en blijft onafgebroken groen branden. Na zes seconden zal de LED opnieuw gaan knipperen. Druk nogmaals een keer kort op de aan/uit-knop.
5. Alle LED's zullen een keer groen knipperen.
6. De modem wordt opnieuw opgestart en de fabrieksinstellingen worden hersteld.

Het herstellen van de fabrieksinstellingen heeft ook tot gevolg dat de instellingen van het configuratieprofiel worden verwijderd. Hierdoor is het noodzakelijk dat u het systeem opnieuw configureert met behulp van de installatie wizard.

Speedtouch freak

• Xander
Die methode werkt niet bij de 546 lSltAlKeR, al is het alleen maar omdat de aan/uit-schakelaar nu ook echt een schakelaar is. (m.a.w.: Als er een led knippert en je op de aan/uit-knop duwt gaat ie uit).

• johnv
De 546 heeft een eigen resetknop, die ik volgens de handleiding bedient heb, d.w.z. modem aan, resetknop ca 7 seconden indrukken totdat het powerledje van groen naar rood gaat en dan loslaten.
1 keer heeft dit gewerkt, modem is naar zijn fabrieksinstellingen gegaan. Daarna is er later iets misgegaan met het configureren. Sindsdien werkt het resetten niet meer. Ledje blijft groen of ik nu 7 seconden druk of 1 minuut....

Verwijderd

Pim. schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 12:02:
Heeft je eigen adapter nu een ip en zit je in het goede subnet ? (255.255.255.0 voor 192.168.xx.xx en 255.0.0.0 voor 10.0.xx.xx)
1) waar haal jij de wijsheid dat je voor een 192.168.X.X een 255.255.255.0 en voor een 10.0.X.X een 255.0.0.0 subnet zou moeten hebben ? Die dingen hebben op zich niks met elkaar te maken.

2) en je gaat die router als die in de 10.0.0.X range zit nooit met een 192.168.X.X ip kunnen bereiken dus die tip slaat al helemaal nergens op.

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 23:07:
[...]2) en je gaat die router als die in de 10.0.0.X range zit nooit met een 192.168.X.X ip kunnen bereiken dus die tip slaat al helemaal nergens op.
In dit geval heeft ie dus wel gelijk. De ST716 bijvoorbeeld gebruikt 192.168.1.254 en de DHCP deelt uit 192.168.1.x. Maar de webinterface van het modem is ook te bereiken middels 10.0.0.138. Rara, hoe kan dat!

• johnv
Het zijn 2 aparte problemen volgens mij.
1) het modem is niet meer zichtbaar op 192.168.1.254. Ik heb zelfs mijn pc een vast IP-adres gegeven van 192.168.1.150 met verschillende submasks van 255.255.255.0 en van 255.0.0.0. Het modem is ook niet zichtbaar op 10.0.0.138. Hiervoor heb ik mijn PC een vast IP-adres gegeven van 10.0.0.150. De handleiding zegt in dit geval dat je de modem moet resetten naar de fabrieksinstellingen. Dit is dus volgende probleem.
2) Het modem valt niet meer te resetten. Dit kan softwarematig via de web-interface, maar omdat ik het modem niet zie kan dat niet. Het enige dat overblijft is dan hardware matig resetten via de resetknop en dat lukt dus niet.

• Xander
Oftewel hijs is niet bereikbaar en reageert totaal niet...

Heb je een configfile voor versie 5.2 geprobeerd te laden met firmwareversie 5.3? (Tweede keer dat ik het vraag, maargoed :P)

[ Voor 8% gewijzigd door Xander op 08-01-2006 10:46 ]

• johnv
Niet dat ik weet, XanderH
Ik heb een configuratiefile van mijn internet provider (speedlinq via tiscali/babyxl) proberen te laden. De CD is bij het modem geleverd, zou goed moeten zijn, maar.....
Als dat wat jij denkt gebeurd zou zijn, wat is dan de oplossing ?

• Xander
Direct na het laden van dat configuratiebestand was je hem kwijt? En welke firmwareversie draaide je modem? (zelf een andere ingeflasht?)

Bij mij was vervangen de oplossing. :X

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-04 18:31

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Zet je NIC eens op een vast IP adres: of 10.0.0.x of 192.168.1.x en probeer hem dan te benadreren op 10.0.0.138. Zodra je hem kan benaderen kan je het flashen nog eens proberen. Het lijkt alsof je modem vast zit in de kernel mode.

• johnv
XanderH mijn versie was volgens mij 5.3.2.6.0, ik kan dat niet meer controleren, omdat modem niet meer benaderbaar is. Ik heb niets gewijzigd aan de firmware.. Wat bedoel je met vervangen? modem? of software ?

Superduper, ik heb al meermaals mijn IP-adres een vaste waarde gegeven, ook de waardes die je voorsteld, modem blijft onzichtbaar.

• Xander
5.3.* gaf hier problemen met de KPN.ini configuratie. Later kwam ik tegen dat dit idd problemen kon veroorzaken. :{

Modem is door KPN vervangen, met de speedtouch config tool deed de tweede het wel.

• johnv
De vraag over het resetten van speedtouch 546i ook bij speedtouch/acatel neergelegd, maar nog geen antwoord.

Ik heb al veel gedonder met speedlinq over mijn modem. In eerste instantie modem opgestuurd gekregen met speedlinq-CD. Proberen te configureren met CD, maar dit lukte niet. Erg dure en onkundige Helpdesk gebeld, die me van alles liet doen. Uiteindelijk allerlei vage beloftes gekregen, maar ik zat met een niet meer werkend modem. Ze probeerde van alles om tijd te rekken, lijnen doormeten etc.
Ondertussen zelf een ander modem (speedtouch 510i) via marktplaats gekocht, dit werkend gekregen, maar binnen 1 week afgsloten door speedlinq. Nu ben ik weer aangsloten en heb een nieuw modem gekregen, waarbij ik soortgelijk problemen gekregen heb als de eerste. De combinatie van mijn PC met 546i en de CD brengt het configureren niet goed tot het einde, waardoor het modem in deze onmogelijke toestand zit. Helpdesk bellen heeft geen enkel nut.

Er zouden toch meer mensen met hetzelfde probleem moeten zijn?

• johnv
Eindelijk succes geboekt. :)
Via wat engelse forums het volgende opgedoken:

I tried to reset the modem by doing a hardware reset by pressing the reset button at the back for way over 7 seconds, but the modem does not respond to this.

When i press the reset button at boot time the "LED-code" is as follows:
* First 20 seconds: the Power led is coloured red.
* Then it flickers between red and green every second for a period of about 2 minutes. The Ethernet is flickering green and off, also with a interval of about a second.

Put it in the second state you mentioned (hold reset button during power on then the slow red-green flash) then from there it is in upgrade mode and then upgrade wizard will work over ethernet, and you can reflash the firmware, which should bring it back to life :)

Nu was het probleem om ergens een upgrade wizard en firmware te vinden, aangezien niet de officiele CD meegeleverd was. Maar na wat rondzoeken iets gevonden. Het is een engelse UK versie geworden.

De bovenstaande procedure doorlopen en zowaar het modem is weer zichtbaar met nieuwe software.

De speedlinq tpl gaf weer dezelfde problemen. Nogmaals het hele circus en in de configwizard tiscali geprobeerd en zowaar het modem doet het.

Als iemand een nederlandstalige versie heeft, hou ik me aanbevolen !!

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
_/-\o_
Ik had het zelfde probleem met mijn 546. Ik kreeg geen ip adress meer. Kon hem ook niet benaderen met een hardware reset.
Zoals hierboven beschreven staat ga naar
http://www.speedtouch.co.uk/5x6.asp
haal daar Upgrade wizard op en de UK firmware.
zorg dat je router continu van rood naar groen knipperd.
Draai vervolgens de upgrade wizard, knal er een firmware op ik kon alleen de UK vinden op speedtouch?
en voila hij werkt weer.
_/-\o_

Verwijderd

Het kan aan mij liggen, maar ik kan met de nieuwe firmware niet meer vinden waar je het domein/de werkgroep kunt instellen. Standaard is dat lan (vandaar speedtouch.lan enzo), maar ik wil dat graag veranderen. Waar kan ik dit vinden? Als het met de telnet interface moet vind ik het ook prima, maar ook daar kan ik het niet vinden :)
Pagina: 1