Toon posts:

Tv-Kaart kleur weg?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Gister is mijn TV kappot gegaan, dus dacht ik laat ik nu voor de verandering een TV-kaart kopen. Bij myCom geweest en heb de Asus TV FM kaart gekocht. in de kast geplaatst, software geinstalleerd, programma gestart. na een wizard doorgelopen te hebben komt het beeld op. Jammer genoeg zonder Kleur en geluid. Geluid kraakt, heb beetje gekeken in Windows audio config, maar leverde niets op. Ik was aan het richten op de Aux. Klopt dit? Ik heb de bijgeleverde kabel namelijk in de Aux port geplaatst, dus lijkt me logisch.
Mijn moederbord is Asus A8N-SLI Deluxe en Grafische kaart is asus x700 pro,
ik heb hier en op wat andere forums gezocht, maar zonder resultaat. Eerst zei iemand dat ik mijn drivers via de website moest updaten, omdat het volgens hem aan de drivers lag. Dit leverde jammer genoeg ook niets op :(
Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Herbje

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 14:06
Geluid:
Kijk een bij Control Panel -> Sounds and Audio Devices -> tab:Volume -> Advanced -> Options ->
Properties -> knopje:Recording -> OK -> vink aan:Analog Mix (of Aux of desnoods "What U Hear"), dus zorg dat deze als "Select" staat.

Beeld:
kijk eens in verschillende menu's of je TV-kaart niet toevallig op NTSC staat, dit moet PAL zijn (PAL-B of PAL-G, maakt geloof ik verder geen verschil)

[ Voor 90% gewijzigd door OnTracK op 10-08-2005 23:48 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Ik denk dat er ergens een instelling op NTSC staat (de amerikaanse manier van uitzenden).
Zet hem eens op PAL (de europese manier). Dan heb je weer kleur, en lost waarschijnlijk ook je geluid probleem op

Verwijderd

Topicstarter
dat kleur probleem had ik ook met nieuwe flatscreen tv laatst... toen via pc naar tv.. dit wist ik door in de TV op te lossen .... werkt nu perfect.. maar nu mijn pc... waar kan dit zoal staan ? ik heb gezocht in de ati control centre, maar niets gevonden

Verwijderd

dat kleur probleem had ik ook met nieuwe flatscreen tv laatst... toen via pc naar tv.. dit wist ik door in de TV op te lossen .... werkt nu perfect.. maar nu mijn pc... waar kan dit zoal staan ? ik heb gezocht in de ati control centre, maar niets gevonden.
Waarschijnlijk had je toen je pc met een s-video kabel op je flatscreen aangesloten terwijl je flatsreen nog op composite stond ingesteld. Dat is idd een andere veel voorkomend oorzaak van zwart-wit problemen maar heeft hier even niets mee te maken.

Kijk eens in de handlijding / op de chip van je tv-kaartje of je niet toevallig de ntsc versie hebt, meestal zijn die dingen qua hardware óf pal óf ntsc (niets in te stellen dus). Anders zou er vast wel bij de instellingen een optie staan om pal/ntsc te selecteren...

Edit: ook geen jumpertje op de kaart waarmee je pal/ ntsc kunt instellen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2005 12:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nope geen jumpertje gevonden ... dat de kaart NFTS zou kunnen zijn.....zou misschien nog weleens kunnen .. ff kijken. ik had namelijk op de asus site een PAL en NFTS gevonden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niets over PAL/NFTS kunnen vinden op de kaart zelf, wel heb TV FM CARD/LP/P(W/I RC)/A kunnen vinden, heeft dit er iets mee te maken ?

Verwijderd

Topicstarter
Hij werkt nu, nadat ik een grondige zoekactie met pc zoekingsbevel moest houden, het zat onder zo een start menu drop down menu... daar kon je een aantal instellingen veranderen, waaronder NFTS. in nederland is het inderdaad PAL_B. Hadden ze wel wat beter mogen aangeven vind ik.
Bedankt voor jullie hulp.

Verwijderd

Het is NTSC btw :P
Have fun met je kaartje :)

Verwijderd

Topicstarter
Thx,
maar van het ene probleem naar het andere probleem... nu doet het geluid weird:S helemaal geen vol geluid ofzo :S als ik mijn boxen(waar een versterker tussen zit) hard zet, krijg je egt van dat.. hoe noem je dat.. niet volle geluid... weet je wat ik bedoel ? hoe los ik dit op ? Ik had in moederbord boekje iets gelezen over Aux kanaal disabled in 8 kanaal mode???:S ik heb al zitten klooie in Windows audio .. tot nu toe geen resultaat.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2005 12:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
haha lol, install ik de nieuwe AC97 driver en tada hij werkt :)
hij hardstikke bedankt hmm :D

Is er misshien een maniertje om het beeld wat scherper te krijgen?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2005 12:56 ]

Verwijderd

Is er misshien een maniertje om het beeld wat scherper te krijgen?
Betere coax kabels of versterkertje ertussen? De enige manier om het beeld scherper te krijgen is om het signaal te verterken, goedkope tv-kaartjes zijn meestal nogal kritisch wat betreft een zwak signaal.

Verwijderd

Topicstarter
naja.. deze was 45 euro.... zou je toch wel redelijk tot goed beeld voor moeten krijgen lijkt mij ... het is ook wel redelijk scherp. maar ik wil gewoon het beeld als wat ik op TV heb. ik las dat andere het over blur hadden ofzo ? zijn er misschien wat programma's die dit kunnen doen ? ik heb geen idee naar wat ik moet googlen .... Shapern your Display? :S ik weet het niet :D

Verwijderd

Over het algemeen kijgen tv-kaarten dus veel eerder een wazig beeld dan een tv, punt is dus dat je zeker weet dat de tv-kaart een sterk signaal binnenkrijgt. Dan zul je net zo'n scherp beeld hebben als op de tv. (hou er rekening mee dat een slecht beeld veel sneller opvalt op een computerscherm dan op een tv. Dit komt natuurlijk omdat de resolute van een computerscherm gewoon veel hoger is.

Ook zou je een andere overlay-mode kunnen proberen, misschien dat het beeld daar wat scherper door word. (staat bij instellingen?)

Verwijderd

Topicstarter
nope, staat niet in instellingen. naja ik ben hier wel tevreden mee eigenlijk voor nu... misschien dat ik me er later aan ga irriteren, maar ik ben al blij zat dat hij eindelijk werkt :)
hey bedankt heh :)
Pagina: 1