Toon posts:

Opletten bij een nieuwe voeding?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb hier als eens een topic geopent maar die was snel gesloten.

Nu is mijn vraag waar moet je opletten bij een nieuwe voeding,
aan de 12 volt + amperage? of aan iets anders.
Ik weet namelijk niet wat goed is. Ik heb een paar performance gekeken en tot mijn conclusie ben ik gekomen dat dat bij de 12 volt soms 20 ampere verschil zit. Het gaat nemelijk om de ocz modstream 520 watt en de thermalthake purepower 500 watt. Alleen bij de thermalthake zaten 9 molux aansluitongen en bij de ocz 6.

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-02 18:48

R-B

Blokkert

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 23:25:
Heb hier als eens een topic geopent maar die was snel gesloten.

Nu is mijn vraag waar moet je opletten bij een nieuwe voeding,
aan de 12 volt + amperage? of aan iets anders.
Ik weet namelijk niet wat goed is. Ik heb een paar performance gekeken en tot mijn conclusie ben ik gekomen dat dat bij de 12 volt soms 20 ampere verschil zit. Het gaat nemelijk om de ocz modstream 520 watt en de thermalthake purepower 500 watt. Alleen bij de thermalthake zaten 9 molux aansluitongen en bij de ocz 6.
Deze leeft ook niet lang denk ik hoor ;)

maar. Naar aantal molex aansluitingen moet je niet kijken. Gewoon hoever A Per lijn er loopt op je voeding. Je noemt nu al 2 voedingen die van goede kwaliteit zijn :)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Verwijderd

kan je eingelijk ook niet gewoon een voeding gebruiken voor mobo cd hd enz
en dan een apparte voeding voor alleen modding dingen zoals neons fans andere lichtdingen?

• R-B

R-B

Blokkert

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 23:36:
kan je eingelijk ook niet gewoon een voeding gebruiken voor mobo cd hd enz
en dan een apparte voeding voor alleen modding dingen zoals neons fans andere lichtdingen?
Alles kan.. Maar waarom zou je dat willen.. En heb je er uberhaupt wel plek voor etc etc ;)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat 1 voeding voldoende is. Maar hoe kan het dan dat er zoveel verschil is in Amperage, denk namelijk dat het allebei goede merken zijn. Is het merkbaar dat grote verschil.

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
R-B schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 23:34:
maar. Naar aantal molex aansluitingen moet je niet kijken. Gewoon hoever A Per lijn er loopt op je voeding. Je noemt nu al 2 voedingen die van goede kwaliteit zijn :)
Tenzij je, een kast vol hebt met HDD's...nu hebben de meestemensen er maar een paar maar mijn serverkast heeft 8 hdd bays als die allemaal vol zitten dan heb je echt wel behoete aan een voeding met voldoende molexen. Verdeelstukjes zien er ook zo gaar uit :/

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• R-B

R-B

Blokkert

Rey Nemaattori schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 00:19:
[...]

Tenzij je, een kast vol hebt met HDD's...nu hebben de meestemensen er maar een paar maar mijn serverkast heeft 8 hdd bays als die allemaal vol zitten dan heb je echt wel behoete aan een voeding met voldoende molexen. Verdeelstukjes zien er ook zo gaar uit :/
Ja, ok dat klopt ook wel weer.. Maar je weet wat ik er mee probeer te zeggen :)

Verwijderd

R-B schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 23:37:
[...]

Alles kan.. Maar waarom zou je dat willen.. En heb je er uberhaupt wel plek voor etc etc ;)
Maar tkan dus? 1 voeding voor alle mod zooi dus lichten motortjes enz zonder mobo eraan.
en 1tje voor modo cddrive hd drive?
want ik zat te denken aan een grootte mod. een hele lange soort gettoblaster vorm:P maar dan echt groot en dan 1 voeding bovenin en 1 onderin. soort een nuclear contanment ding:P
dus VEEL licht enzo

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-02 09:08

AcouSE

Swedish Chef

Voedingen = Overige Hardware

[CME] -> [OH]

Verwijderd

Topicstarter
Dus de Amperage is van aller belangst. Waarvoor wordt de +5v voor gebruikt. En is die ook van delang dat de amperage hoog is.

Verwijderd

Ik heb een antec eps 550W voor het moederbord en de schijven en daarnaast een 250W noname voor de fans en ccfls. ik heb ze zelfs volledig ontkoppeld, de 250W zet ik aan dmv de knop naast de stekker, de powergood draad is aan een ground draad vastgesoldeerd, ATX en p4 stekkers volledig uit de voeding verwijderd. Deze constructie is niet erg handig maar basoluut veilig.
Wel opletten dat je de cpu koelers aan de mobo voeding hangt, anders gebeuren er vervelende dingen als je de 2e voeding vergeet aan te zetten.

Een goeie voeding heeft een hoge 12V amperage, 5v is veel minder belangrijk, let beter op dat je een behoorlijk merk neemt, zie het welke voeding heb ik nodig topic, daar staan bergen systemen in en worden een hoop voedingen aan en afgeraden, even doorlezen en dan moet je een behoorlijk goed idee hebben van wat wel en niet goeie voedingen zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2005 18:00 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sluitmessage van je vorige topic zou toch duidelijk geweest moeten zijn:

Welke voeding heb ik nodig? Deel 12

Jouw vraag valt volledig binnen het bereik van die verzameltopic, er is dus geen reden voor een losse topic ervoor :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.