Toon posts:

iBook: veel websites 'onbereikbaar'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem: mijn nieuwe iBook (net overgestapt, 12" gekocht, ben verliefd!) doet het thuis prima, maar nu ik bij mijn vriendin ben en haar ethernet-stekker in mijn iBookje heb gestopt, geeft hij bij 9 van de 10 pagina's aan dat de pagina niet kan worden gevonden. Ik surf met firefox, niet met een proxy ofzo. Ik heb de stekker teruggestopt in haar pc (win XP) en daar doen de websites het prima.

Opvallend, bedenk ik nu: het leeuwendeel van de websites die het wél deden, waren websites die ik vandaag al eens eerder heb bezocht met mijn iBook, vanmiddag toen ik nog thuis zat. Waar kan het aan liggen?

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Proxy?

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Verwijderd

Tien tegen een dat dit met de DNS instellingen te maken hebben die veranderd zijn of zelfs niet beschikbaar zijn. Ik denk dat jouw iBook waarschijnlijk die instellingen niet goed door heeft gekregen via DHCP, of, als je machine statische netwerkinstellingen heeft, dat jouw iBook niet helemaal de juiste instellingen heeft voor het netwerk van je vriendin.

[edit: helaas kan ik je niet vertellen hoe je dat onder Mac OSX aanpast.. ik kom hier slechts voorbij met de droom dat ik ooit een mooie iBook/Mac kan c.q. wil aanschaffen ;) ]

:)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2005 23:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 23:02:
Tien tegen een dat dit met de DNS instellingen te maken hebben die veranderd zijn of zelfs niet beschikbaar zijn. Ik denk dat jouw iBook waarschijnlijk die instellingen niet goed door heeft gekregen via DHCP, of, als je machine statische netwerkinstellingen heeft, dat jouw iBook niet helemaal de juiste instellingen heeft voor het netwerk van je vriendin.

[edit: helaas kan ik je niet vertellen hoe je dat onder Mac OSX aanpast.. ik kom hier slechts voorbij met de droom dat ik ooit een mooie iBook/Mac kan c.q. wil aanschaffen ;) ]

:)
Oh fuck a duck! Ik heb statisch ip ingesteld voor thuis om port forwarding te kunnen regelen voor amule. Dan is opgeven van dns verplicht, en dns van demon terwijl ik hier surf via tiscali werkt natuurlijk niet zo lekker. Wat stom! }:O

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Je kunt toch DHCP met een handmatig ingesteld adres kiezen? Krijg je alle benodigde addressen via DHCP, maar kun je gewoon een statisch ip gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Daedalus op 10-08-2005 23:08 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Daedalus schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 23:08:
Je kunt toch DHCP met een handmatig ingesteld adres kiezen? Krijg je alle benodigde addressen via DHCP, maar kun je gewoon een statisch ip gebruiken.
Klopt, maar dat had ik niet gedaan omdat ik met windows xp gewend was dat als je een statisch ip instelt, je ook de dns-servers moet opgeven. maar het blijkt dat mijn iBook best dns van dhcp kan krijgen en toch met een statisch ip adres kan aanmelden.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:48
Of stel je dhcp server zo in dat hij de ibook met macadres x altijd hetzelfde ipadres geeft.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

MacOSX is hiervoor zo handig. Je kunt onder netwerk instellingen namelijk verschillende locaties aanmaken, met elk andere instellingen, onafhankelijk van elkaar.
Dan hoef je alleen maar de locatie te wisselen als je bij je vriendin bent, en alle instellingen staan in één keer goed. Zelfs de voorkeur verbinding (modem, ethernet, bluetooth of Airport).
Thuis verander je weer de locatie en je kunt weer met je eigen instellingen aan de slag :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Icey schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 23:12:
Of stel je dhcp server zo in dat hij de ibook met macadres x altijd hetzelfde ipadres geeft.
Dat is inderdaad het fijnste (zo heb ik het ook), maar dat kan niet elke router aan helaas.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-02 22:42
Misschien helpt ut, ik zat laatst achter en Mac waar het internet ontzettend traag van was. Ik heb toen in de netwerk configuratie IPv6 uit gezet en internet ging weer snel.

Succes.
Pagina: 1