Toon posts:

[.NET] Kan een form niet meer in design mode openen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem:
Ik krijg sinds vandaag geen form meer geopend in desigmode.
Het lijkt er op (aan de meldingen te zien) dat de baseclasses van het framework niet meer worden gevonden. Het is waarschijnlijk een project probleem omdat andere projecten wel goed werken.

Voorbeelden van de meldingen.
C:\Visual Studio Projects\RDSCRM\Forms\StatusSQL.vb(2): Type 'System.Windows.Forms.Form' is not defined.
C:\Visual Studio Projects\RDSCRM\Forms\StatusSQL.vb(17): sub 'Dispose' cannot be declared 'Overrides' because it does not override a sub in a base class.
C:\Visual Studio Projects\RDSCRM\Forms\StatusSQL.vb(27): Type 'System.ComponentModel.IContainer' is not defined.
C:\Visual Studio Projects\RDSCRM\Forms\StatusSQL.vb(32): Type 'System.Windows.Forms.PictureBox' is not defined.
C:\Visual Studio Projects\RDSCRM\Forms\StatusSQL.vb(34): Type 'System.Data.OleDb.OleDbConnection' is not defined.

En zo gaat het maar door.
Als het niet duidelijk is, stuur dan een mail naar snip

Wat is de bedoeling van een forum als je zegt dat mensen moeten mailen ?

Ik kan je dan ook een screenshot sturen ed.

Wie weet de oplossing is ?

Alvast bedankt.

[ Voor 10% gewijzigd door whoami op 10-08-2005 21:26 ]

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Heb je mischien niet gewoon wat refferences uit je project weggehaald?

Voor de rest is het wel handig als je erbij verteld welke ontwikkel omgeving het over gaat. Ik ga er nou maar van uit dat het VB.NET is aangezie je het over classes uit het .net framework hebt en aan de errors te zien gaat het over VB

[ Voor 63% gewijzigd door Woy op 10-08-2005 21:11 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:28
Ik heb je titel wat aangepast, want zo'n onduidelijke titel helpt ook niet echt.

Heb je references weggehaald ?
Heb je andere compilatie fouten ?
Maak je gebruik van inherited forms ?

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zeker niet bewust references weggeknikkert, ik heb het ook al helemaal nagelopen maar ik zie daar niets bijzonder aan. Dus ik ga er alsnog vanuit dat dat nog goed is.
Het is inderdaad VB .NET waar ik mee werk.

Zijn er nog op andere plaatsen zaken na te kijken die naar het framework refereren of zo ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een leeg projectje net aangemaakt en de base references die daar instaan staan ook in mijn project. Alleen daar staan er meer in omdat ik ook met activex controls werk.
Voor de rest heb ik dus alleen maar foutmeldingen zoals aangegeven.
Dus meldingen dat het component niet gedefinieerd kan worden.

Tenslotte staan er nog een paar foutmeldingen als deze:
The designer could not be shown for this file because none of the classes within it can be designed.
Maar dit heeft dus te maken dat de classes niet aanwezig of niet gevonden kun worden.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik maak ook geen gebruik van inherited forms, zijn gewoon forms die via het menu als window form zijn toegevoegd, dus alleen gebruik maken van de baseclass forms.form van het .NET framework

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
staat bij je refferences System.Windows of System.Windows.Forms er wel bij? Of staan er bij deze refferences mischien rode kruisjes?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:28
Heb je al eens VS.NET afgesloten, je object directory van het betreffende project leeggemaakt, VS.NET opnieuw opstarten, en dan een rebuild all gedaan ?

https://fgheysels.github.io/

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Wat ook wel eens helpt (in ieder geval in C#) is het verwijderen van de .pdb files. Dus solution sluiten, files verwijderen en dan de solution weer openen.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Alle opties die jullie aandragen zijn al geprobeert, heb het nogmaals gedaan maar het probleem blijft

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Anders kan je gewoon even een nieuw project aanmaken en daar al je files opnieuw in importeren. En daarna je extra refferences weer goed zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Laatste optie die je aandraagt ben ik reeds aan het uitvoeren, bijna klaar en dan draait het weer.
Echter blijft het een vreemd probleem. IK heb het oude project laten staan zodat ik er wel nog verder naar ga kijken om te kijken wat het probleem is. Ik heb een vermoeden dan het aan .NET framework 2.0 ligt,

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt er op dat SQL Express 2005 het probleem af en toe veroorzaakt.
Soms kan .NET de dataset niet goed aanmaken en dan treedt het probleem op.
Zodra ik precies weet wat de oorzaak is zal ik het hier vermelden.
Pagina: 1