ik heb een geforce 6800 v9999 gamers edition van asus, deze is unlockt en daar heb ik nooit problemen mee gehad, zowel pixel als pipelines. Ik heb een probleem met smartdoctor, het programma zegt steeds na een paar minuten gamen dat mijn vga geheugen overheated is, soms wel tot 90 graden! echter in het spel is er niks van te merken, geen bijwerkingen of what so ever! als ik dan terug kom van battlefield 2 oid, en lees dan even de temp af staat ie altijd heel hoog, en als ik dan één minuut de fan op zen hoogst zet koelt het geheugen meteen af naar 40 graden
. klopt deze temperatuur nou? of is de sensor gewoon kapot en moet ik het alarmpje uitzetten...., dus kort gezegt: het geheugen wordt veel te heet volgens smartdoctor maar in games is daar niks van te merken...
heb je het zelf al gevoeld? met je vingers bedoel ik...
Hallo met Tim
Verwijderd
Ik had ook zoiets met smartdoctor, ik kreeg melding dat vga fan niet goed was (hij draaide dan ook op een zeeer laag toerental opeens). maar dit ligt nu dus schijnbaar wel aan de fan
Daar heb ik ook last van .....v9999le .....bij mijn zegt hij dan 127 graden ( geheugen ) .....
Maar mijn geheugen is lauw .... en EVEREST Home Edition zegt gewoon 50 graden ....denk een BUG in smartdokter
Maar mijn geheugen is lauw .... en EVEREST Home Edition zegt gewoon 50 graden ....denk een BUG in smartdokter
Vake bei te bange
hm, ok ff dat programma downloaden dan en kijken wat het aangeeft 
zo te zien geven ze exact hetzelfde aan, het ligt dus niet aan smartdoctor.
--------------------------------
Zal het dan de sensor zijn?? Als het geheugen overheated is, dan moet je dat toch ook merken in games, dat je dan bijwerkingen enzo kan krijgen...
zo te zien geven ze exact hetzelfde aan, het ligt dus niet aan smartdoctor.
--------------------------------
Zal het dan de sensor zijn?? Als het geheugen overheated is, dan moet je dat toch ook merken in games, dat je dan bijwerkingen enzo kan krijgen...
[ Voor 120% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2005 20:59 ]
Verwijderd

Ik weet niet hoe oud je kaart is maar bij mij was stof in de koeler de veroorzaker.
Na het grondig schoonmaken hiervan ging de temp van 100 naar 65 grad C.
Bij de fan richting het koellichaam moet je met pincet en naald alle stof weghalen die verhindert dat lucht er door heen kan. Dus effe kaart eruit halen, doe wel voorzichtig met de fan want stuk is stuk (asus garantie duurt best lang als je die dan nog krijgt)
kaart is weekje oud, is nog 100% stofvrij. Ik heb er nog aan gedacht om om te ruilen - maar het liefst niet natuurlijk omdat ik die pipelines en vertex shader van dit exemplaar open kan zetten.
Verwijderd
hmm, ik heb met smartdokter nergens last van (v9999ge) zou toch es met nog wat andere progs proberen uit te lezen, of een een thermometer er zo dicht mogelijk bij houden.
offtopic:
Maar als je echt graag wilt mag je wel met mijne ruilen, heb je alleen 4 pipes minder
Maar als je echt graag wilt mag je wel met mijne ruilen, heb je alleen 4 pipes minder
GPU's kunnen wel wat hebben hoor. Je merkt het als een kaart te warm wordt door artifacts of vastlopers. Maar 90°C vind ik persoonlijk ook wat aan de hete kant.
Voel eens aan de andere kant van de videokaart (indien mogelijk). Indien de GPU echt heel erg heet wordt, voel je de hitte gewoon ook aan de onderkant van de kaart. Voel dan ook eens aan de koeler. Indien die koud is, is slecht contact de oorzaak.Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 20:35:
niet mogelijk.... de koeler bedekt niet alleen gpu maar ook alle memory units
Vervang in mijn bovenstaand stukje tekst GPU door geheugen

Indien het geheugen echt 90°C krijgt, moet je dat dus ook aan de andere kant kunnen voelen. Dus aan de onderkant recht onder het geheugen.
Indien het geheugen echt 90°C krijgt, moet je dat dus ook aan de andere kant kunnen voelen. Dus aan de onderkant recht onder het geheugen.
[ Voor 13% gewijzigd door D-Three op 10-08-2005 22:24 ]
maar kan geheugen ook wat hebben, dus moet je artifacts krijgen bij 80 gradenGPU's kunnen wel wat hebben hoor. Je merkt het als een kaart te warm wordt door artifacts of vastlopers. Maar 90°C vind ik persoonlijk ook wat aan de hete kant.
edit: het voelt wel warm trauwens, maar 80 graden? dan zou ik me vingers moeten verbranden toch?
ik voel op een dun plekje net boven een memory unit
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2005 22:37 ]
waarom gooi je smartdoctor er niet gewoon af.... Als er echt iets mis zou zijn met je mem zou je echt wel wat merken in een game (arties of vastlopers).
Ik zou me ook niet al teveel zorgen maken. En stuur anders misschien een mailtje naar Asus waarin je jouw bevindingen vertelt. Uit ervaring weet ik dat je altijd een antwoord krijgt. Al weet ik ook uit ervaring dat je niet altijd iets met hun antwoord kan aanvangen
Bij 90*c krijg je denk wel arti's en als alles goed werkt zou ik me geen zorgen maken
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Zoals meerdere mensen zeggen, probeer andere programmas, zoals RivaTuner.
RivaTuner leest het letterlijk van je videokaart af.(Je kan aantal graden ook zien bij nVidia drivers, en RivaTuner geeft die gegevens aan, Mount Everest niet)
RivaTuner leest het letterlijk van je videokaart af.(Je kan aantal graden ook zien bij nVidia drivers, en RivaTuner geeft die gegevens aan, Mount Everest niet)
Verwijderd
Ik denk,.. correct me if I'm wrong,.. dat de temperatuur van deze ASUS opgemeten worden met een interne,.. on-die diode.
Helemaal in de kern van de core dus,... de junctie-temperatuur noemt dit bij standaard transistoren, waar de temp. dus steeds het heetst is.
De temperatuursschommelingen gebeuren daar heel snel en zijn blijkbaar ook héél groot.
Dat verklaart volgend mij dat de temp. van stressed naar idle,... bij mij zo'n 70 gr. op 2 sec. met een 10-tal graden naar beneden kan duikelen.
Vandaar dus ook dat de buitenkant ook steeds koeler zal aanvoelen,.. de traagheid van de opwarming en afkoeling dus.
Nogmaals,.. ik kan hier de bal mis slaan,.. maar dit is wat ik erover denk
PS: junctietemperaturen bij transistoren kunnen makkelijk +150gr. max. bedragen vooraleer er iets in de kern doorbrandt.
Helemaal in de kern van de core dus,... de junctie-temperatuur noemt dit bij standaard transistoren, waar de temp. dus steeds het heetst is.
De temperatuursschommelingen gebeuren daar heel snel en zijn blijkbaar ook héél groot.
Dat verklaart volgend mij dat de temp. van stressed naar idle,... bij mij zo'n 70 gr. op 2 sec. met een 10-tal graden naar beneden kan duikelen.
Vandaar dus ook dat de buitenkant ook steeds koeler zal aanvoelen,.. de traagheid van de opwarming en afkoeling dus.
Nogmaals,.. ik kan hier de bal mis slaan,.. maar dit is wat ik erover denk
PS: junctietemperaturen bij transistoren kunnen makkelijk +150gr. max. bedragen vooraleer er iets in de kern doorbrandt.
ok bedankt voor de replies! ik kijk voortaan gewoon alleen naar bijwerkingen, en die krijg ik pas als ik me geheugen op 1150 mhz laat draaien.
Verwijderd
Asus koeler van V9999 maakt veel herrie. Ik heb hem vervangen met Zalman. Lekker stil en gemiddled altijd onder de 50 graden voor geheugen en gpu
ik had de mijne geklokt op 410 bij 1180
Full load = 79 graden voor beide, denk dat er bij jou dan iets niet goed is
Full load = 79 graden voor beide, denk dat er bij jou dan iets niet goed is
Verwijderd
Tjah...Als 1 of ander progje dik over de 100 graad telt zou ik zo zeggen dat er daar NIET veel van klopt....Dat is boven kook temp!!!
Pagina: 1