Toon posts:

Delen van printer en bestanden

Pagina: 1
Acties:
  • 139 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik werk met XP Professional in een klein netwerkje thuis.
Ik heb op mijn pc de printer en een harde schijf gedeeld.
Beide pc's behoren tot een werkgroep: WORKGROUP.
Als we in "mijn netwerklocaties" > zoeken naar computers in werkgroepen... Dan zien we zowel mijn pc als de andere pc staan. Als ik op mijn pc klik dan zie ik de gedeelde map en printer staan.
Het printen naar mijn printer lukt niet en ook het openen van een file op de gedeelde map lukt niet.
IK kan wel van mijn pc naar de andere harde schijf van de andere pc gaan.
De foutmelding is als volgt: "er zijn niet genoeg machtigingen, neem contact op met de beheerder".

Ik heb voor alle zekerheid alle fire-walls uitgezet, maar ook dat helpt me niet verder. De naam van de werkgroep is op beide pc's gelijk (logisch, want anders zouden we de andere pc's op onze pc niet zien staan). Ik heb al tientallen keren de harde schijf gedeeld en het delen uitgezet, maar het resultaat blijft hetzelfde.

Welke oorzaken kunnen er nog zijn??

Mvg

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Guest accounts al aangezet, of anders users met juiste rechten op beide pc's met identieke wachtwoorden? s

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-12-2025
Als Windows zegt dat er niet genoeg machtigingen zijn, dan moet je daar dus naar kijken.
Oftewel, is de map geshared, welke rechten staan er op etc.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Verwijderd

Topicstarter
De map en printer zijn geshared. Iedereen heeft toegang tot de map, iedereen mag wijzigen, iedereen mag schrijven en lezen.
Op pc1 is de administrator ingelogd en op de hoofdpc is ook de administrator met administrator rechten ingelogd. Dus elke pc zou eigenlijk alles moeten kunnen.
Nogmaals het rare is dat de map en de printer te zien zijn, maar ik kan de map niet openen en ik kan niet printen.

Wat kan er nog fout zijn? Wie weet raad?

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
wat er staat er nog meer dan "er zijn niet genoeg machtigingen, neem contact op met de beheerder"
De tweede regel is meestal belangrijker.

Verwijderd

Topicstarter
Laatste regel:

"Onvoldoende opslagruimte op de server beschikbaar om deze opdracht te verwerken"

Op de pc die ik wil bekijken:
1 grote HD van 80 GB
onderverdeeld in 3 partities
Partitie 1: C -> 8GB vrij
Partitie 2: D -> 19 GB vrij
Partitie 3: E (gesharede die ik wil bekijken) -> 20 GB vrij

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ja wat ik al dacht. Je moet je IRPStackSize vergroten. Zie hier:
http://service1.symantec....sf/docid/2000092713243506

Veranderen naar 11 werkt bij mij altijd. Je moet een beetje spelen met de waardes als het niet in één keer lukt.

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer het direct en laat iets van me horen!
Merci!!!

Verwijderd

Topicstarter
Het is me gelukt!!!
De standaardwaarde stond op "12".
Heb dan veranderd naar 14, 16, 18, 20 (allemaal zonder resultaat) totdat ik de "25" eens probeerde. Direct raak.

Van harte bedankt voor de tip. Misschien nog één vraag. Waarvoor dient die waarde? Ben nog maar pas een beginnende netwerker, vandaar mijn vraag.

Mvg
Pagina: 1