Trage server

Pagina: 1
Acties:

• Pingelmonster
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Beste Tweakers,

Al een tijdje draait mijn server stabiel op zolder. Deze server heeft de volgende spec's:
- Intel PIII ~1000Mhz
- 512MB SDRAM PC133
- 40Gb Maxtor 7200Rpm
- 40Gb Seagate 5400Rpm
- Compaq Ex mobo met i815 chipset
- XP Prof

Nu was het euvel met de server dat ie zeer traag met downloaden was. Ik heb een 10/10Mbit glasvezelverbinding dus je zou met een dikke MB moeten downloaden. Ik dacht dat het aan de DMA-settings lag omdat ie niet sneller kon dan UDMA-0

Daarom heb ik het zaakje overgebouwd op een Asus P2B moederbord, wat wel sneller kon downloaden.
Nu merk ik dat na de installatie van een aantal programma's het hele zaakje weer vertraagd wordt terwijl de UDMA op 2 staat ingesteld.

Ik dacht in eerste instantie dat het met SP2 van Windows XP Pro te maken had maar na uninstall van SP2 bleek het nog niet verholpen te zijn.

Wat draait er?
- PtokaX + RoboCop voor SimpleDC
- DCDM++ als DCclient
- ProtoWall om instanties als Brein buiten de deur te houden, met de daarbijhorende BlockListManager
- F-Secure Antivirus

Wat zou die traagheid toch kunnen veroorzaken?

• Pingelmonster
  • Niet online
Niemand die hier iets op weet?

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Ja wat download je ? Als jij die lijn hebt liggen met die snelheden ,dan moet je wel rekening houden met het feit dat de server waarvan jij download die snelheden niet aankan.

Ow en kicken binnen 24 word niet echt gewaardeerd op GoT.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

• Pingelmonster
  • Niet online
zelfs met de speedtest van http://speedtest.cistron.nl geeft ie maar 40Kb/s aan, terwijl ik op een andere pc in het netwerk dik 1Mb/s haal..

Wat bedoel je met kicken?

• Herby

Herby

Stalknecht

Kijk eens naar je proxy ? Als je die uitzet vlieg je waarschijnlijk. (dan weet je iig waar je het zoeken moet)

[ Voor 24% gewijzigd door Herby op 11-08-2005 11:24 ]

• Pingelmonster
  • Niet online
ik download altijd met FireFox...IE ben ik niet erg tevreden over. Waar moet ik die proxy ergens vinden?
En op mijn eigen computer heb ik dat nooit in hoeven stellen, dat werkte vanzelf al goed...vind het nog steeds een heel raar verhaal

• Herby

Herby

Stalknecht

Op je server...

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04 11:28
pingelmonster schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 11:35:
ik download altijd met FireFox...IE ben ik niet erg tevreden over. Waar moet ik die proxy ergens vinden?
En op mijn eigen computer heb ik dat nooit in hoeven stellen, dat werkte vanzelf al goed...vind het nog steeds een heel raar verhaal
Probeer eens een download manager/accelerator met meerdere streams ;)

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Pingelmonster
  • Niet online
Ja, ik ga even mn pc bemesten met spyware...nee daar begin ik niet aan, en dat lijkt me ook niet de oplossing.

Net na de installatie van windows kon ik gewoon snel downloaden...maar na het installeren van alle drivers etc werd ie weer heel traag. Ik zou niet weten waar het probleem vandaan komt.

Hiernaast ben ik alles opnieuw aan t installeren en ga ik kijken waar het misloopt...

Bvd

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
F-secure heeft een bug gehad waardoor netwerk transfers erg traag werden. Uninstall deze eens zou ik zeggen.

• Pingelmonster
  • Niet online
heb t probleem al gevonden...protowall, ik gooide die driver eruit en meteen draaide alles 10x sneller!

Nu hebk Peerguardian geinstalleerd ipv Protowall en dat draait een stuk lichter, geen vertragingen meer nu:)

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:21
kicken is dat je weer een bericht post in je eigen topic, zodat deze bovenaan wordt geplaatst. Maar tussen je eerste en tweede post (de tweede is dan dus de kick) zit minder dan 24 uur, terwijl dit minimaal 24 uur en liever zelfs langer moet zijn (mensen moeten wel de tijd krijgen te reageren weet je). Maar dat staat vast ook wel ergens in de FAQ. Verder had je toch zelf al kunnen proberen om dingen uit te schakelen, om te kijken of dat helpt? Dat heb je nu achteraf gedaan...
Pagina: 1