Afgebroken hoeken van Duron / Tbird voorkomen

Pagina: 1
Acties:

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik zat te denken: Is het niet mogelijk de core van de genoemde processors te beschermen door een klodder lijm (epoxy oid) langs de randen te smeren. Het lijkt me dat de hoeken dan meer steun hebben, en niet zo snel kapot gaan.

Ik heb zelf alleen maar celly-1's dus kan het niet proberen. Wellicht iets voor iemand met een al kapotte duron. Gewoon een paar keer een zware koeler heen en weer rossen en kijken naar het resultaat.

Herman

Verwijderd

Mwa is wel een idee ja. Aan andere kant moet die lijm eerst drogen, [anders zit je hsf er forever op |:(
Tevens verlies je aan thermal performance. kan je beter ff een goede coldplate erop zetten, of beter opletten met koelers.
Of anders intel nemen. [intel is duurder, maar wel een stuk robuster]

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Verlies aan thermal performance?

Zolang je alleen een driekoekig gedeelte tussen zijkant core en pcb vult, verlies je geen thermal performance.

Vraag het eerlijk gezegd trouwens niet voor mezelf, maar voor anderen. (Die cellies zijn toch onverwoestbaar.)

Verwijderd

Daarom hebben die Alpha koelers ook een tijdje die witte steuntjes op de hoeken gehad voor de Intel CPU's.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 10:36
je kan van die plaatjes kopen die je op je duron/t-bird legt waardoor dus de cooler niet mee de core kan mollen. hij vult als het ware de rest van de proc. op zodat het bijna op dezelfde hoogte als de core komt te liggen.
weet niet meer hoe ze heten....

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 17:55

mvds

Totally awesome!

Ik denk dat je spacers bedoeld.

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 31-08 18:19

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Op maandag 15 januari 2001 20:34 schreef obsidian het volgende:
Ik denk dat je spacers bedoeld.
Ik vind die spacer ontzettend duur.... 40 piek voor een stukkie koper.

FF de maten weten en dan kan je zo zelf 1 fabriceren. :D

Whatever.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 17:55

mvds

Totally awesome!

kan je inderdaad zelf ook wel maken denk ik. Maar ja, een spacer van 40 piek die een CPU van 300 tot 1000 beschermt. Ach, vind ik de moeite wel waard hoor.

Verwijderd

uhu herman, daar zat ik ook al over te denken.. gewoon helemaal om de core heen, t krimt nog iets, dus een klein beetje voorspanning erop, beterzz. toch doe ik er straks wel een (zelf gefreesde) spacer (shim) op, vooral voor de warmte overdracht en het oppervlak.

• LoekD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 16:24
pas je op dat je je L1 - L4 bruggen niet allemaal kortsluit...

loading...

Verwijderd

Gewoon niet prutsen, anders iemand anders laten installeren/overklokken

Verwijderd

Er zit een uitsparing in de spacers voor je L1 bruggen! Kijk maar bij OC-shop.

Verwijderd

Nou het is bij mij gebeurt,
van mijn core is een hoekje er af gebroken.

En waar ik de processor vandaan heb "Mycom"

geeft geen garantie.

Waar kan ik zo'n mooi koperen plaatje halen,
zodat het mij niet een volgende keer gebeurt.

:r

Verwijderd

Afgebroken hoeken van Duron / Tbird voorkomen
Gewoon leren hoe je een heatsink op een processor moet plaatsen precies zoals Squirrel het al vertelde.

Dennis
Pagina: 1