Toon posts:

Verbinding valt weg met internet (wifi verbinding wel goed)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik zit met het volgende probleem. Ik heb via een casema modem en een router een wireless netwerkje gerealiseerd. Dit werkt op 2 computers super!! Alleen één computer blijft rare kuren vertonen. Tijdens het internetten valt af en toe de verbinding zomaar weg. Maar dit is zo kort dat het niet echt hinderlijk is. Maar als ik bijvoorbeeld op msn zit, en je wil een spelletje spelen via msn over het internet. Dan valt 1 van de 10 keer de verbinding voor langere tijd weg en wordt je automatisch afgemeld. Pas nadat je bent afgemeld op msn dan krijgt de computer weer verbinding met het internet.

Ik heb al verschillende testje uitgevoerd maar weet nog steeds niet echt de aard van het probleem. De verbinding tussen de cliënt pc en de router blijft wel goed. Want als ik de router ping blijft de verbinding wel goed. Alleen als ik een constante ping naar buiten (het internet) doe zie ik regelmatig time-outs.

rara.. hoe kan dit!

Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen. (op de computer draait windows 98)

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-03 20:40
Dat kan aan je router liggen. Ik had last van hetzelfde probleem met een Sitecom router totdat ik een firmware update deed. Toen was het ineens verholpen. Misschien dat het bij jou ook werkt :)

Verwijderd

Topicstarter
Matel schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 19:50:
Dat kan aan je router liggen. Ik had last van hetzelfde probleem met een Sitecom router totdat ik een firmware update deed. Toen was het ineens verholpen. Misschien dat het bij jou ook werkt :)
Super! Dit is hoogwaarschijnlijk de oplossing. Het gebeurd nu nog heel af en toe.... maar het is er zeker stukken beter op geworden...!!

Super bedankt!!