Beste keuze uit Asus notebook-lijn?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayce
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-01 20:16
Vanaf begin september ga ik Communcatie & Multimedia Design studeren aan de Willem de Kooning Academie.

Via de opleiding heb ik een lijst met minimale specificaties doorgekregen voor wat betreft de (verplichte) aanschaf van een laptop.
Willem de Kooning biedt zelf een systeem aan van Fujitsu Siemens. Gezien de hoge prijs en de ietwat tegenvallende specs, heb ik besloten om hier geen gebruik van te gaan maken.

Vandaar dat ik op zoek ben naar een mooi alternatief systeem. Mijn oog is na vele reviews gelezen te hebben gevallen op Asus. Deze laptops zijn wellicht iets duurder dan de concurrentie, maar bieden wel legio voordelen zoals de zogenaamde "Zero Bright Dot" schermen, de draagtas en het mooie design.
Het probleem van Asus is echter dat ze té veel keuze hebben. Daarnaast voldoet geen één laptop (ook die van de concurrentie meestal niet) niet aan mijn eisen.

Zo heeft de V6V-serie alles wat ik zoek, behalve een breedbeeldscherm en een stevige videokaart.
De overige productlijnen hebben weer andere zaken die positief dan wel negatief zijn.

Mijn zwager probeert me een Promedion te verkopen (heeft een eigen pc-zaak) maar het design van dit merk is niet echt mijn smaak (en het design is in dit geval toch wel belangrijk).

Om de vraag niet langer te maken dan hij wellicht al is, komt het hier op neer:

Ik ben op zoek naar een mooie Asus Laptop die voldoet aan de volgende eisen:

Stevige processor (Pentium M Sonoma 1,7/2,0 ghz)
1024 mb ddr2 geheugen (2x512mb)
ATI GPU (minimaal 128mb)

Daarnaast ben ik benieuwd welke type scherm het meest voor de hand liggend is bij het type werk ik zal gaan verrichten (Photoshop, Dreamweaver, 3D-animatie, After-Effects enz.)
De één raad me een breedbeeld aan, terwijl de ander het gewoon bij een 15,1 inc scherm houdt.

Wie o wie kan mij hierin wat helderheid verschaffen???
(wanneer het echt niet anders kan is wellicht een ander merk nog te overwegen)

• -OPTICAL-
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:52
Zoek eens op W2V :9
Ik denk dat deze notebook voldoet aan al je eisen.
Wat betreft beeldscherm grootte, ik heb hier niet echt veel ervaring mee.

• PathFindeR_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06:42
Een Asus A6Va voldoet ook:
# Intel Pentium M 750 (Dothan 1.87Ghz; 2Mb L2 Cache; 533Mhz FSB)
# 80Gb harddisk 5400RPM
# 2048Mb DDR2 (2 x 1024)
# 8* DVD+/-RW Dual Layer
# ATI Mobility Radeon X700 128Mb VGA
#15.4" WXGA ColorShine TFT (1280 x 800)
# Internal W-LAN 54Mbps/ Bluetooth

Verwijderd

Ik ga volgend jaar ook Communicatie & Multimedia Design studeren (in Genk, België). Ik ben ook al een tijdje aan het uitkijken naar een geschikte laptop en ik denk dat ik die gevonden heb in de Asus M6 reeks. Ik heb deze op het oog:

Asus M6Va

* Display: 15", SXGA+ Resolutie 1400x1050
* Intel Centrino Sonoma
* Processor: Mobile Intel Pentium Dothan 750 (1.80GHz)
* Bussnelheid: 533Mhz
* L2 Cache: 2MB
* Chipset: Mobile Intel 915PM Express
* Geheugen: 512MB (1x512MB) DDR2 PC3200 (max 2GB)
* Videokaart: ATI Mobility Radeon X700 128MB DDR
* Harddisk: 80GB Ultra DMA 133 5400rpm
* Optische drive: 8x DVD-/+RW Dual Layer
* Modem 56K V.90
* LAN 1000Mbit
* WLAN 54Mbit
* 1x PCMCIA II, PS/2, Parallel, VGA-Out, Microfoon-in, IrDA
* 4x USB2.0
* 1x Firewire
* TV-Out: S-VHS
* 4 in 1 Card Reader
* Bluetooth
* Geschikt voor PortBar III
* Microsoft Windows XP Professional
* Inclusief draagtas, muis en 256MB Ai Flash
* Afmetingen: 354x273x22-34mm
* Gewicht: 2,6kg

Geen breedbeeld, omdat ik dat niet nodig vind. Het voordeel aan dit scherm is dat het een SXGA+ scherm is en dus een resolutie heeft van 1400x1050, wat gemakkelijker werkt wanneer je programma's zoals Photoshop, Flash, Illustrator,... gebruikt. Er is trouwens ook 1 latje van 512MB geïnstalleerd zodat je gemakkelijk een ander latje van 512MB kunt bijsteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Alles over de Asus A6***-serie: [rml][ Ervaringen] Asus A6 serie deel 3[/rml] :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XtremeDesign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 18:25
Ik zelf werk al een jaar lang iedere dag met een W1 laptop van Asus, en ik wil eigenlijk nooit meer iets anders als een Asus laptop!. Gebruik veel Photoshop, Illustrator, Dreamweaver, en hiervoor is het gewoon een geweldige laptop. Breedbeeld was eerste week vreselijk wennen, maar daarna wil je niet meer zonder, en is het gewoon heel lekker werken. Design van de W1 is natuurlijk ook goed!

Als ik zo jouw eisen bekijk voldoet de W1 niet volledig aan jouw eisen, deze is volgens mij niet met een 128mb videokaart leverbaar, en daarom denk ik dat de W2 een goede laptop voor jou zou zijn!

Je zegt iets over dat een Asus iets duurder is als de concurrentie, naar mijn mening zijn de Asus laptops dit zeker waard!

Je noemt het zelf ook al, bij Asus krijg je er een goede tas en muis bij, ook dit is bij andere merken wel eens anders is mijn ervaring, dus dat iets hogere prijsverschil vind je wel weer terug in wat je krijgt voor je geld.

[ Voor 19% gewijzigd door XtremeDesign op 12-08-2005 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapjan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-04-2023

Sapjan

De Asus M6Va 8004P is na maandenlang wikken en wegen en twijfelen ook mijn keuze :+ . Ik moet hem alleen nog bestellen en nog uitzoeken welke internetshop 533 MHz geheugen en een 7200 rpm harde schijf wil/kan plaatsen. PCSNEL wist te vertellen dat a.s. 17de augustus een nieuwe voorraad bij de importeur wordt verwacht dus ik heb nog even de tijd. Alleen is er nog 1 probleem, ik zou hem graag toch een keertje lijfelijk willen aanschouwen, kan echter geen winkel in Nederland ontdekken die deze laptop heeft staan. Dus daarom deze noodkreet "WIE IS A.U.B. GENEGEN ZIJN ASUS M6VA TE LATEN ZIEN _/-\o_ ". Het kopen m.b.v. een afbeelding blijf ik een vervelende zaak vinden :( :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Sapjan schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 12:54:
De Asus M6Va 8004P is na maandenlang wikken en wegen en twijfelen ook mijn keuze :+ . Ik moet hem alleen nog bestellen en nog uitzoeken welke internetshop 533 MHz geheugen en een 7200 rpm harde schijf wil/kan plaatsen. :+ .
Beide kun je volledig zelf doen via de onderkant van de laptop. Met behoud van garantie zolang als je maar geen zegels verbreekt. En er zitten geen zegels op beide onderdelen en na telefonisch contact met Asus is gebleken dat de garantie op de rest van de laptop ook behouden blijft op deze manier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

objectief2 schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 13:30:

Beide kun je volledig zelf doen via de onderkant van de laptop. Met behoud van garantie zolang als je maar geen zegels verbreekt. En er zitten geen zegels op beide onderdelen en na telefonisch contact met Asus is gebleken dat de garantie op de rest van de laptop ook behouden blijft op deze manier :)
Dit klopt. Dit heb ik ook zelf gecheckt, echter ze zeggen wel, dat de moederborden in het verleden soms problemen hebben gehad door de 7200 rpm schijven. In zo'n geval valt het niet onder de garantie en is het risico voor de eindgebruiker.

Trouwens de volgende laptops zijn ook de moeite waarde:
- Toshiba 15.4"
- Acer 15.4"
- Sony breedbeeld 17"
- Toshiba breedbeeld 17"

Dit zijn mooie laptops, echter bij ComputerPirates kan je alleen de Acer veranderen naar een 7200rpm vaste schijf. Misschien kan je andere webshops vinden, waar ze wel een 7200rpm inbouwen in die Toshiba of Sony. Vroeger kon je dat perfect doen bij de laptopper, maar die is failliet! Jammer! :'(

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2005 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -OPTICAL-
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:52
Kijk dan ook eens op www.laptops4u.nl Da's het oude recept van de laptopper in een nieuw schilletje.
Pagina: 1