Toon posts:

computer start niet meer op

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vriend's computer start niet meer op

Hij ging eerst 2 cd's branden. Daarna computer uitgedaan ën liet de pc voor iets van 30 minuten uitstaan, daarna de pc aangedaan. Toen startte zijn windows niet meer op en kreeg blauwe schermen en de pc herstarte. Helaas had hij niets kunnen lezen omdat de pc herstarte. Hij had toen een bios reset gedaan. Maar alsnog deed de pc hetzelfde. Hij kon met zijn windows cd ook de schijf niet meer repareren, omdat er toen stond dat er iets was met zijn partitie. Daarna zei ik tegen hem, probeer gewoon even de IDE kabel in een andere poort aan te sluiten. En daarna starte zijn computer helemaal niet op. Lampje op zijn mobo brand wel.

Wat gedaan?:

Bios gereset
Molexen uitgehaald van de cd-rw, dvd speler, hdd. (en daarna natuurlijk weer ingestopt)
Ide kabel in andere port gestopt.

Wat ik zelf denk:

Ik denk dat zijn voeding of moederbord defect zijn. Hij heeft een cheapass voeding van 300 watt die in een cheapass kast zat.

Zijn specs:

Intel p4 2,8
512 mb
300 watt voeding cheap ass merk
nvidia 5200
Abit ic-7
1 wd schijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorde
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-04 22:38
het lijkt mij zijn harde schijf, als de computer aangeeft dat er iets met zijn partitie is, misschien een idee om het te checken met een andere hardeschijf??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jorde89 schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 19:25:
het lijkt mij zijn harde schijf, als de computer aangeeft dat er iets met zijn partitie is, misschien een idee om het te checken met een andere hardeschijf??
Ik denk toch niet aan zijn hardeschijf. Want hij kan niet eens in de bios komen, niets start meer op. Ook al als hij zijn hdd geen stroom meer geeft, start hij ook niet meer op.

/edit:

Probleem opgelost!

Zijn voeding was kapot. Zijn vader had iets van een stroommeter en de voeding slurpte geen stroom. Dus die is kapot.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2005 20:12 ]