Toon posts:

Geforce Overclocking

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een idee maar is dit idee nuttig. Op mijn geforce zit een cooler (doh) standaard. Ik heb een blue orb. Als ik nu die blue orb erop doe en de oude geforce cooler er bijop zet. (niet bovenop) maar op andere plak van de kaart, bijv geheugen. Zou dat nut hebben? En op de overige plekken dan heatinks?

Zomaar een ideetje :)

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Je bent vroeg met kerst alchemy :)
Iedereen zegt je bent laat met je mutsje op ik zeg je bent ERG vroeg :P

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Nee, je mem is de bottleneck, dus laat die koeler lekker op de core zitten...

Je kan wel heatsinks op je ram plakken

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

Topicstarter
Undertaker2 ik weet niet of jij het helemaal begrijpt. Ik bedoel dus de standaard vervangen door blue orb, en die standaard cooler op het geheugen, en op de plek waar niks zit ( dus die cooler niet) daar heatsinkjes op...

Verwijderd

geheugen staat op verschillende plaatsen he, dus je kan ze niet allemaal koelen, als je het echt goed wilt doen, overal koelblokjes op zetten en een grote fan installeren boven de geforce ( zo in de zijplaat )

Verwijderd

heatsinks op je ram..
heeft niet echt zin..

misschien 2 a 3 mhz meer... NOU NOU

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:16

Klippy

Still Game

De echte tweaker doet alles voor die 2 Mhz :P

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Topicstarter
LMFD! :7

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
heeft geen zin om de core extra te gaan koelen, ja heeft wel zin als jem gaat overklokken maar dat heeft nou juist geen zin :)

probeer dan eerder je mem zoveel mogelijk te koelen.

ik heb et ff getest de core van een sdr geforce 40 mhz opklokken heeft 1.5 fps increase tot resultaat. en wat moet je darvoor doen? dikke koeling met fan.

het mem opklokken (40 mhz) krijg je fps boost van 15 fps.

Verwijderd

ja, het heeft wel degelijk zin om die "ouwe" fan op je geheugen te schroeven, het meest ideale is nog een andere heatsink op je GPU plus die bleu orb erbij, en dan de "ouwe" heatsink om je mem. en daar de "ouwe" fan overheen. ideaal ! >:)>:)>:)
Pagina: 1