Toon posts:

FTP server niet toegankelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 784 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een router gekocht van US robotics. Het is er zo een met een modem voor ADSL ingebouwd en draadloos internet. (U.S.Robotics 9106).
Nu was ik bezig met het opzetten van een FTP-server achter die router. Ik gebruik hiervoor mijn oudere pc.
Ik ondervind wel enkele problemen, ondanks ik de poorten open heb gezet, en heb aangeduid dat d FTP bestemd is voor de vaste pc (zie ook de screenshots)
In windows firewall heb ik gekeken en daar stond het FTP programma dat ik gebruik (Bulletproof) al bij de uitzonderingen. Op de pc zelf heb ik in de firewall poort 21 ook opengezet.

Het probleem is dat, als je ftp://externipadres intikt je volgende melding krijgt:
'fout met ftp-map
kan geen toegang tot deze map krijgen. controleer...'
Als ik dan op 'OK' klik , en dan met rechts om een gebruikersnaam in te voeren die ik vooraf al in bulletproof heb ingegeven, krijg ik nog steeds dezelfde melding.

Heeft iemand hiermee ervaring en kan me verderhelpen?

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa346670/1virtualserver.JPG
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa346670/2porttriggering.JPG

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2005 18:54 ]

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:27
Waarschijnlijk ondersteund je router geen NAT Loopback, daardoor kan je hem op je interne netwerk niet met je externe ipadres bereiken. Vraag het eens aan een vriend/kennis om te kijken of hij erop komt.

Verder heb je volgens mij naast 21 ook poort 20 nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Icey schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 18:54:
Waarschijnlijk ondersteund je router geen NAT Loopback, daardoor kan je hem op je interne netwerk niet met je externe ipadres bereiken. Vraag het eens aan een vriend/kennis om te kijken of hij erop komt.

Verder heb je volgens mij naast 21 ook poort 20 nodig.
Ik heb al eens gevraaagd, maar deze kregen een timeout

• Icey
Kan je er zelf wel opkomen met je interne ipadres?

Verwijderd

Topicstarter
Icey schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 18:56:
Kan je er zelf wel opkomen met je interne ipadres?
Neen, maar als ik nu bijvoorbeeld het ip-adres ingeef in internet explorer dat die pc van de router toegewezen krijgt (192.168.1.2 dus) dan gaat het wel, maar niet als ik de ip ingeef die de router zelf heeft verkregen

• Icey
Wat bedoel je met het ipadres wat de router zich heeft verkregen? Ik neem aan je externe ipadres? (zie http://whatismyip.com/).

Aangezien je router geen Nat loopback ondersteund werkt dat inderdaad niet. Je zult dus gebruik moeten maken van bijv. een proxy of het interne adres gebruiken (of als je een (sub)domein heb je hostfile aanpassen).

Echter, aangezien je vrienden er niet op kunnen komen zou ik nog eens goed kijken naar de settings van je ftpprog en je router.

Verwijderd

Topicstarter
Icey schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 19:01:
Wat bedoel je met het ipadres wat de router zich heeft verkregen? Ik neem aan je externe ipadres? (zie http://whatismyip.com/).

Aangezien je router geen Nat loopback ondersteund werkt dat inderdaad niet. Je zult dus gebruik moeten maken van bijv. een proxy of het interne adres gebruiken (of als je een (sub)domein heb je hostfile aanpassen).

Echter, aangezien je vrienden er niet op kunnen komen zou ik nog eens goed kijken naar de settings van je ftpprog en je router.
Ik heb de instellingen nagekeken en het lijkt zo dat alles in orde is... maar dat is het dus niet he :/
Als ik iemand vraag om in te loggen, krijg ik dat wel inhet programma te zien! (zie eerste screenshot) maar zijzelf krijgen een foutmelding (screenshot 2)

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa346670/4.JPG
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa346670/3.JPG

• Icey
Heb je poort 20 ook geforward?

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb ik ondertussen ook al geprobeert maar haalt niets uit

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

zet het aantal keer dat een account in kan loggen eens naar 5 ofzo, IE wil wel eens meerdere keren inloggen, daarom kun je het beste een ftp client gebruiken (smartftp ofzo)

[Signature]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

effe wat uitgebreider:

Poort 20 forwarden is NIET de truuk, poort 20 moet wel open staan, maar de andere kant op, wat met een nat firewall vrijwel altijd het toch wel het geval is.

Bij het testen maakt het uit of de client in passive of active mode staat. voor passive moet je iets extra's instellen in butllet ftp & de router , Ik neem aan dat daarvoor de range 2048-2148) is ingesteld. in internet explorer kun je instellen of er passive wordt ingelogd, in de "dos"ftp van de command prompt kun je alleen active draaien.

Voor active mode mag de client niet achter een firewall zitten. (of de firewall moet intelligent zijn en een ftp help applicatie hebben, komt ook vaak voor tegenwoordig).

Staat overigens ook goed in de sticky in dit topic "de grote portforwarding faq"

verder met ^^ woest ^^: gebruik eens een goede client om te testen. Dan kun je ook een log maken wat er fout gaat, en makkelijker passive en active regelen.

[ Voor 12% gewijzigd door leuk_he op 11-08-2005 10:05 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 10:03:
[...]

effe wat uitgebreider:

Poort 20 forwarden is NIET de truuk, poort 20 moet wel open staan, maar de andere kant op, wat met een nat firewall vrijwel altijd het toch wel het geval is.

Bij het testen maakt het uit of de client in passive of active mode staat. voor passive moet je iets extra's instellen in butllet ftp & de router , Ik neem aan dat daarvoor de range 2048-2148) is ingesteld. in internet explorer kun je instellen of er passive wordt ingelogd, in de "dos"ftp van de command prompt kun je alleen active draaien.

Voor active mode mag de client niet achter een firewall zitten. (of de firewall moet intelligent zijn en een ftp help applicatie hebben, komt ook vaak voor tegenwoordig).

Staat overigens ook goed in de sticky in dit topic "de grote portforwarding faq"

verder met ^^ woest ^^: gebruik eens een goede client om te testen. Dan kun je ook een log maken wat er fout gaat, en makkelijker passive en active regelen.
Ik heb poort 20 opengezet, en heb gekeken in de instellingen van internet explorer, maar blijkbaar stond deze al op passive. De grote portforwarding faq heb ik ook al eens doorgenomen, maar niets gevonden.
Ik heb eens met ws_ftp proberen te connecten en krijg dan volgende log:
'Finding Host blackboard.homelinux.com ...
Connecting to 81.242.112.218:21
Connected to 81.242.112.218:21 in 0.000000 seconds, Waiting for Server Response
Error reading response from server.
Connection closed by remote host.
Host type (1): Automatic detect'

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 10:59:
[...]

De grote portforwarding faq heb ik ook al eens doorgenomen, maar niets gevonden.
nog eens lezen:

Het Grote Poortmappingsverhaal: ftp server

Overigens : Poort 20 moet je open zetten voor active transfers, voor passive werkt het anders. En heb je in buttitproff de passive port range ingevuld?

[ Voor 21% gewijzigd door leuk_he op 11-08-2005 11:37 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Verwijderd

zet vinkje in explorer opties even uit. het passive ftp vinkje dus...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 11:30:
zet vinkje in explorer opties even uit. het passive ftp vinkje dus...
Heb ik ook eens geprobeert maar verandert niets
En dat van FTP in het portforwarding heb ik gelezen hoor:-) maar de poorten die moeten openstaan, staan allemaal open, IE staat op passive, en in bulletproof ook passive mode ingesteld. :?

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 11:36:
[...]

en in bulletproof ook passive mode ingesteld. :?
de passsive port range ... (ik weet niet zeker of je het gesnapt hebt vanwege dat :? ) zoals hier beschreven:

http://support.bppresence.com/support/users/kb.php?id=10100

Ik neem aan dat hij in active mode ook niet werkt.

En verder moet eer ook een beter log mogelijk zijn, ik bedoel de output die je krijgt als je van de command prompt ftp draait. (220- connected etc) . zoiets is we nodig als je verder wilt debuggen. Geen idee of ws-ftp die kan leveren.

[ Voor 30% gewijzigd door leuk_he op 11-08-2005 11:43 ]

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook gehad met Bulletproof.

De oplossing was voor mij het configureren van Passive Mode in de applicatie Bulletproof. Dit staat ergens bij de eigenschappen. Hier moet je de poort-range opgeven en het externe IP adres. Verder moet je ervoor zorgen dat poort 21 in de router/firewall open staat en dat deze poort naar het correcte interne IP adres wordt geforward.

Iemand die verbinding via FTP moet vervolgens m.b.v. de passive mode inloggen
Pagina: 1