UDMA in BIOS?

Pagina: 1
Acties:

• Moon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09-2025
Hallo!

Het is me na 2 weken nog steeds niet gelukt om mijn IBM DTLA 30,7gb op DMA in te schakelen.
Ik heb al een paar keer geformatteerd en na het opnieuw geinstalleerd te hebben van WinME
meteen verschillende 4 in 1 drivers geprobeerd voor de A7pro (ata66) en tijdens deze installatie alles op DMA aangevinkt.
(bij opnieuw opstarten BLAUW SCHERM :( )

Nu draait mijn cpu dus zonder deze toepassing die ik toch graag aan wil hebben staan i.v.m. de rest van de onderdelen.(snel dus..)

Bij het opstarten geeft hij bij primairy master aan dat deze op UDMA 5 staat maar hier geloof ik geen aars van...
In de BIOS staat de harddisk op AUTO....
je kunt hem ook op USER HDD zetten om zelf de UDMA waarde op te geven ( 1t/m4 ).
Zou het hier aan kunnen liggen?
Heeft het te maken met de harde schijf die ata100 is op een mobo wat maar 66 aan kan?
(volgens Mycom is dit backwards compatible dus geen probleem).
Heeft dit moederbord ook zgn. Promise drivers nodig?

Ik hoop dat iemand een oplossing voor mijn probleem kan verzinnen en diegene word nu al hartelijk bedankt voor zijn reaktie!

groet,Ray

• Moon
Het is vandaag wel -IBM dag- als ik naar de rest van de topics kijk..haha :)

• Moon
Nobody?

OK.:(

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
heb je al wel geprobeerd om (terwijl op auto) UDMA op 4 (=ATA66) te zetten in bios, ik heb A7V ('normaal') en dan kan ik ook 5 (=ATA100)kiezen in bios maar hij staat std wel op 4, wat normaal is (want is de ATA66 controller:))
Ik vind het overigens raar dat ik (en jij) 5 kan kiezen, terwijl het maar een ATA66 controller is, zal wel met A7V-133 te maken hebben want die is bijna het zelfde maar dat met ATA-100 controller, en een chipset op 133 MHz. natuurlijk